[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

ODPOWIEDZ
jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-01-31, 20:09

Witam,
Sprawa wygląda tak, odpalam zimne auto,wyjeżdżam na ulicę i 50 metrów z górki do drogi głównej, jak silnik się przełączy na LPG to dojeżdżając do glównej skrzynia mi szarpnie i obroty skaczą od 500 do 1500 a czasami silnik zgaśnie i tak przed każdym skrzyżowaniem, rondem do póki silnik się nie zagrzeje, potem już normalnie. Jeżeli wyłączę gaz i jadę na Pb nic takiego się nie dzieje.
Pozdrawiam

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-31, 21:10

to świadczy o tym, że instalacja LPG do naprawy

jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-01-31, 22:05

w0jt4s2 pisze:
2021-01-31, 21:10
to świadczy o tym, że instalacja LPG do naprawy
Szkoda że brak dobrych "naprawiaczy", dwa razy już był u takiego :651:

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-31, 22:07

a skąd jesteś?

I jeszcze dodaj komponenty swojej instalacji...

jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-01-31, 23:03

Mikołów

Parownik KME Gold
Zawór odcinajacy Tomasetto - EVG01
Wielozawór Tomasetto AT02
Jednostka sterująca AEB ICE KING
Wtryskiwacz Valtek Typ 34
Filt Czaja FL02
Czujni ciśnienia AEB MP01
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-01, 23:03

Jaka temperatura przełączania na LPG?

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: w0jt4s2 » 2021-02-01, 23:54

podejrzewam, że wtryski zaklejone...

a swoją drogą wtryski valtec do dwubankowgo silnika to pomyłka, ale miało być tanio...

jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-02-02, 06:47

Temperatury nie znam ale chyba coś koło 30 a 40.
Co do wtrysków, już takiego kupiłem.
A jakie polecisz?

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-02, 08:21

Barracuda. Świece kiedy były wymieniane?

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: PeBe » 2021-02-02, 09:43

Zacząć od sprawdzenia wypadania zapłonów. To w aspekcie świec i cewek.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-02-02, 18:49

PeBe pisze:
2021-02-02, 09:43
Zacząć od sprawdzenia wypadania zapłonów. To w aspekcie świec i cewek.
[/quote
Świece wymieniane 5tys wstecz, plus dwie cewki.
Muszę może podnieść temperaturę przechodzenia na LPG, zauważyłem że jak pojeżdżę na Pb do drugiej kreski na blacie temperatury i przełączę ręcznie
na LPG to tego problemu nie ma.
Wtryski może by trzeba wymienić na lepsze, co oprócz lepszej kultury pracy uzyskam, może mniejsze spalanie?

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: PeBe » 2021-02-02, 20:57

Z cewkami często bywa tak, że jak padnie jedna, to potem szybko reszta. Sprawdź te "misfajery". Jeśli nie ma, to może rzeczywiście temperatura przechodzenia za niska... Ale jeśli ona ma sensowną wartość, to bym jej nie podnosił, a szukał gdzie indziej.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-02, 21:55

Podczas ostatnich mrozów podnosiłem u siebie temperaturą przełączania na LPG, bo chwilę po przełączeniu było czuć gaz. Nic nie szarpało, tylko ten zapach. Wydaje mi się że reduktor osiągnie określoną temperaturę, ale reszta bebechów za nim jest ciągle zmrożona, gaz wraca do stanu płynnego i zalewa silnik.
Taka jest moja teoria.:)
Proponuję zwiększyć o 5 stopni temperaturę przełączania i powinno być ok, chyba że tak jak pisze PeBe teraz już jest ustawiona na 35-40 stopni...
Na tych wtryskach ile jest przejechane km?
Pozdrawiam!!

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: PeBe » 2021-02-02, 22:15

Podczas ostatnich mrozów też mi puszczał gazowego bąka przy przełączaniu na gaz. Po wymianie o-ringa na wyjściu z reduktora ("drewno, panie, drewno po prostu"), jak ręką odjął. Pewnie u mnie też pomogłoby podniesienie temperatury, bo uszczelka by się bardziej ogrzała i lepiej trzymała. Ale wybrałem metodę działania wprost :mrgreen:
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-02, 22:31

Psikałem detergentem na instalację i bąblowania nie stwierdziłem. (może dlatego że na ciepłą) :)
Po podniesieniu temperatury jest ok.
Ostatnio zmieniony 2021-02-02, 22:39 przez barbog, łącznie zmieniany 1 raz.

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: PeBe » 2021-02-02, 22:34

Psikałeś podczas rozgrzewania się reduktora? Sprawdź też inne miejsca. Jeśli węże mają więcej niż 3-4 lata mogą już puszczać - przeważnie na zaciskach.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-02, 22:44

Węże wymieniane około rok temu, przy okazji wymiany reduktora i wtrysków. Psikałem na rozgrzaną.
Ale to nie temat o mojej instalacji.:)

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: PeBe » 2021-02-02, 22:49

Skoro reduktor nowy, to rzeczywiście uszczelka nie powinna puszczać. Choć czasem zdarzają się błędy przy montażu / przycięcia / zagniecenia itp.
Że offtop? Nigdy nie wiadomo co komu zaświta po przeczytaniu naszych "rewelacji". Poza tym jaceskor, ma problemy przy rozgrzewaniu silnika, więc i tak piszemy w miarę na temat.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: w0jt4s2 » 2021-02-02, 22:56

barbog pisze:
2021-02-02, 22:31
Po podniesieniu temperatury jest ok.
pudrowanie syfa...
barbog pisze:
2021-02-02, 22:44
Węże wymieniane około rok temu
jakiej marki węże?
jak semperita / fagumit to się nie dziw, że puszczają

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-02, 23:52

Od reduktora Tunderflex, pomiędzy wtryskami a wkrętkami Paker, opaski przy wtryskach i wkrętkach "sprężynowe", reszta Norma.
Ale rzeczywiście może gdzieś puszczać.

Jaceskor sprawdził bym też wężyki/szczelność pomiędzy wtryskami i wkrętkami, te wężyki lasują się dosyć szybko i może tam być nieszczelność/"lewe powietrze".

jaceskor
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2016-11-02, 12:24
Imię: jacek
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4 B/G
KW/KM/NM: 315
Rok: 2007
Średnie spalanie: 18L
Przebieg: 260000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: jaceskor » 2021-02-03, 07:40

Pasuje mi wersja z za niską temperaturą, jaką polecacie ustawić, jakie macie u siebie.
Tak jak napisałem jak pojadę trochę dłużej na Pb to problem znika.
Pozdrawiam
Jacek

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: w0jt4s2 » 2021-02-03, 09:09

Bezpiecznie 27 stopni

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: barbog » 2021-02-03, 10:36

Dla jednego auta/instalacji optymalnie będzie 27 dla innego 30 itd...
Ja bym polecał 30 lub więcej, u siebie aktualnie mam 35.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

[XC90 4.4 v8 lpg 2007]Szarpnięcia na LPG

Post autor: Mikaell » 2021-02-03, 13:31

w0jt4s2 pisze:
2021-02-02, 22:56
barbog pisze:
2021-02-02, 22:31
Po podniesieniu temperatury jest ok.
pudrowanie syfa...
I tak np Prins pudruje syfa ustawiając minimalną temperaturę przełączania dla V8 na 50 stopni :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”