S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

ODPOWIEDZ
Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Kurtz » 2021-03-11, 07:38

Czołem! Dziś jadąc do pracy zaświrowała mi Eska (szarpanie, telepanie silnikiem, jakby nie chodził na wszystkie gary), ewidentnie zdechła cewka/świeca. Obstawiam świece bo rok temu wymieniałem na jakieś najtańsze bosche i od razu wywaliło błędy cewek na wszystkich cylindrach. Będę dziś zamawiał nowe świece. Jakie założyć? Nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi w temacie. Oryginalne volvo? (3 elektrodowe), czy jakieś jednoelektrodowe? (jeśli tak to jakie?) Ja skłaniam się za tym co fabryka nakazała czyli 3 elektrodowymi z drakena. Jak wam się sprawują 3el na gazie? I jeszcze szybkie pytanko. Jaka jest długość gwintu? Bo ponoć są dwie w zależności od modelu volvo.

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-11, 08:55

Wg wyszukiwarki NGK nie ma znaczenia czy 2.4 jest z lpg czy bez, wychodzi jeden rodzaj świec. Też w swoim aucie zastanawiałem się czy jakieś specjalne świece do gazu założyc, ale mój gazownik powiedział że świece muszą być takie jak fabryka montowała bo z tymi "gazowymi" są czasami problemy
https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka- ... TUC/14845/

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2098
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bobik247 » 2021-03-11, 14:40

Ja zakładałem Ori od drakena, trzy lata na gazie i nigdy nie było problemów.

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-12, 08:51

Z tego co mi kumpel mówił a on zajmuje się świecami i wyryskami to dla Volvo świece produkowane są przez Bosha. To trzeba dobrać wg katalogu na stronie producenta lub na stronie Volvoparts.
Ja mam 2.5 T5 lpg i jeżdzę na świecach Bosha irydowych jednoeloktrodowych wg doboru volvoparts(dobór oryginalnych części). Wszystko ok wymieniam co 20tys km

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Kurtz » 2021-03-13, 09:56

Zrobiłem tak jak bobik kupiłem u drakena 3 elektrodowe oryginały (jak kupiłem samochód 6 lat temu takie miałem). Jednak przy wymianie okazało się że to nie wina świecy a padnięta cewka. Ale sprawdzając po kolei cewki rzuciła mi się w oczy słaba (moim zdaniem) iskrka na pozostałych cylindrach. Barwy mocno żółtej i taka jakby od niechcenia (czasem w miarę a czasem taka maleńka kropeczka że jakbym dmuchnął to bym zgasił). Czyżby już wszystkie cewki miały dość?

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2098
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bobik247 » 2021-03-13, 19:50

Kurtz pisze:
2021-03-13, 09:56
Zrobiłem tak jak bobik kupiłem u drakena 3 elektrodowe oryginały (jak kupiłem samochód 6 lat temu takie miałem). Jednak przy wymianie okazało się że to nie wina świecy a padnięta cewka. Ale sprawdzając po kolei cewki rzuciła mi się w oczy słaba (moim zdaniem) iskrka na pozostałych cylindrach. Barwy mocno żółtej i taka jakby od niechcenia (czasem w miarę a czasem taka maleńka kropeczka że jakbym dmuchnął to bym zgasił). Czyżby już wszystkie cewki miały dość?
a jak silnik chodzi? Są jakieś problemy? Wypadanie zapłonów itp?

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bodzio528 » 2021-03-13, 20:54

Robertv50T5 pisze:
2021-03-12, 08:51
Wszystko ok wymieniam co 20tys km
Yyy, wymieniasz świece razem z olejem w silniku? Trochę często, a komplet świec kosztuje tyle co bańka przyzwoitego oleju...

Irydowe mogą minimum ze 3x tyle pojeździć - do 60 tys km...

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-14, 07:13

bodzio528 pisze:
2021-03-13, 20:54
Yyy, wymieniasz świece razem z olejem w silniku? Trochę często, a komplet świec kosztuje tyle co bańka przyzwoitego oleju...

Irydowe mogą minimum ze 3x tyle pojeździć - do 60 tys km...
Komplet świec zawsze wymieniam przed przeglądem gazowym. Kosztują ok 100zl za komplet więc to żaden pieniądz a za to święty spokój. Pewnie pojeżdżą dłużej ale ja tak zawsze robiłem w każdym samochodzie

Olej co 10 tys

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Kurtz » 2021-03-15, 05:50

bobik247 pisze:
2021-03-13, 19:50
a jak silnik chodzi? Są jakieś problemy? Wypadanie zapłonów itp?
Hehe poza tym że chodzi na 4 gary to żadnych:P A tak na serio ciężko mi jeszcze określić czy lepiej czy gorzej niż na 1 elektrodowych bo mam zdechłą cewkę. Dziś lub jutro powinna do mnie przyjechać to coś więcej będę w stanie powiedzieć. Tylko zdziwiła mnie ta strasznie słaba iskra na pozostałych cewkach jak sprawdzałem która padła. Może to być że cewki się kończą? Bo mi się zawsze wydawało że cewki to raczej pracują zerojedynkowo (albo dają iskrę albo nie dają), a słabsza mocniejsza to raczej od świec.
Robertv50T5 pisze:
2021-03-14, 07:13
Kosztują ok 100zl za komplet
Irydowe Boscha? Kurka daj namiary:)

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bodzio528 » 2021-03-15, 08:48

Kurtz pisze:
2021-03-15, 05:50
Tylko zdziwiła mnie ta strasznie słaba iskra na pozostałych cewkach jak sprawdzałem która padła. Może to być że cewki się kończą?
Nie jestem pewien, czy wizualne oględziny iskry to obiektywna metoda pomiaru, ale generalnie jeśli jedna cewka padła, to należy się spodziewać że i pozostałe są na wykończeniu. Tysiące volt przez te kilkanaście lat robią swoje, cewki nie działają zero-jedynkowo.
Kurtz pisze:
2021-03-15, 05:50
Robertv50T5 pisze:
2021-03-14, 07:13
Kosztują ok 100zl za komplet
Irydowe Boscha? Kurka daj namiary:)
Też chcę, mnie komplet prawie 240 złotych wyniósł :D

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-15, 13:47

Kurtz pisze:
2021-03-11, 07:38
Też chcę, mnie komplet prawie 240 złotych wyniósł
Proszę bardzo:
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 0049123653

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bodzio528 » 2021-03-15, 13:57

Robertv50T5 pisze:
2021-03-15, 13:47
Kurtz pisze:
2021-03-11, 07:38
Też chcę, mnie komplet prawie 240 złotych wyniósł
Proszę bardzo:
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 0049123653
No to mi wychodzi 6x29.99 = 180 (ostatnio kupowałem po 36 zł/szt, bo musiałem brać tam, gdzie mieli na miejscu). Do pięciocylindrowca 150 zł = 5l Motul Eco-nergy 0W30 z przesyłką

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-15, 14:50

Jak ostatnio kupowałem to była promocja za 5 sztuk zapłaciłem 100zł, wcześniej za komplet 125zł.
Olej Valvoline 0w30 filtry Mann lub Knecht
Jak nie ma na internatach :mrgreen: to zamawiam u kumpla, on zajmuje się obsługą świec zapłonowych,żarowych, wtryskami , urwanymi gwintami itp. To on mnie uczulił na wymianę świec częściej niż zaleca producent bo zwłaszcza przy gazie ich żywotność podobno się mocno skraca. Mi zalecał co 30tys, ale ja robię to zawsze przed serwisem lpg.

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Kurtz » 2021-03-16, 06:04

No cena całkiem przyjemna (ostatnio jak szukałem świec to gdzieś na all znalazłem denso w podobnej cenie (albo tej samej) do tych boschowskich.
bodzio528 pisze:
2021-03-15, 08:48
Nie jestem pewien, czy wizualne oględziny iskry to obiektywna metoda pomiaru, ale generalnie jeśli jedna cewka padła, to należy się spodziewać że i pozostałe są na wykończeniu. Tysiące volt przez te kilkanaście lat robią swoje, cewki nie działają zero-jedynkowo.
Wiesz bez kompa w domu to chyba jedyna metodaxD Dopiero jak przyjdzie nowa cewka to porównam iskrę z nową cewką (chociaż mi się zawsze wydawało że prawidłowa iskra powinna być biała). No właśnie ja zawsze myślałem że cewki działają 0-1 (albo sprawne i dają iskrę albo upalone i nie dają). No nic trzeba czekać na cewkę to wszystko się wyjaśni:P

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: bodzio528 » 2021-03-16, 10:51

Kurtz pisze:
2021-03-16, 06:04
chociaż mi się zawsze wydawało że prawidłowa iskra powinna być biała
Akurat wyładowania elektryczne w powietrzu wpadają w fiolet, ale nasza siatkówka widzi tylko biały.

No patrząc ogólnie to tak: albo iskra jest dawana, albo nie. Jeśli cewka dostała zwarć wewnętrznych i zamiast nominalnych 20kV generuje tylko 10kV to już może być za mało, żeby iskra pojawiła się na świecy. Ale po przyłożeniu do bloku będzie coś tam cykać.

wojtas8408
V
V
Posty: 129
Rejestracja: 2017-06-14, 02:07
Imię: Wojciech
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10 l
Przebieg: 188000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: wojtas8408 » 2021-03-16, 23:23

Robertv50T5 pisze:
2021-03-12, 08:51
Z tego co mi kumpel mówił a on zajmuje się świecami i wyryskami to dla Volvo świece produkowane są przez Bosha.
Oryginalne świece Volvo robione są we Francji przez mało znaną firmę, nazwy sobie nie przypomnę. Mają tą przewagę nad zamiennikami - wszystko jedno czy z Boscha, NGK czy jakimikolwiek innymi - że zamiennik po 20kkm jest do wyrzucenia, a ori jeździ drugie tyle. Według opinii znajomego mechanika, w Volvo lepiej unikać świec Boscha bo wykańczają cewki. Z moich doświadczeń w miarę dobrze sprawdza się NGK, tyle że jest nieopłacalny bo komplet wychodzi 20 - 30 zł drożej niż ori i po 20kkm są wypalone.

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 270
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Robertv50T5 » 2021-03-17, 07:35

Ja zawsze używam bosha i nigdy w żadnym aucie cewki nie wymieniałem. Może jak ktoś żałuje kasy i nie wymienia na czas to takie rzeczy sie dzieją

wojtas8408
V
V
Posty: 129
Rejestracja: 2017-06-14, 02:07
Imię: Wojciech
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10 l
Przebieg: 188000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: wojtas8408 » 2021-03-17, 23:57

Tą opinię o świecach Boscha słyszałem od właściciela niezależnego warsztatu Volvo, więc chyba nie jest przypadkowa.

theo-g
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: theo-g » 2021-03-18, 09:15

wojtas8408 pisze:
Robertv50T5 pisze:
2021-03-12, 08:51
Z tego co mi kumpel mówił a on zajmuje się świecami i wyryskami to dla Volvo świece produkowane są przez Bosha.
Oryginalne świece Volvo robione są we Francji przez mało znaną firmę, nazwy sobie nie przypomnę. Mają tą przewagę nad zamiennikami - wszystko jedno czy z Boscha, NGK czy jakimikolwiek innymi - że zamiennik po 20kkm jest do wyrzucenia, a ori jeździ drugie tyle. Według opinii znajomego mechanika, w Volvo lepiej unikać świec Boscha bo wykańczają cewki. Z moich doświadczeń w miarę dobrze sprawdza się NGK, tyle że jest nieopłacalny bo komplet wychodzi 20 - 30 zł drożej niż ori i po 20kkm są wypalone.
https://www.eyquem.com/en/product/eyque ... rfc-52-ls/

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

S80 Igen 2.4 PB+PLG 140KM wolnossący jakie świece?

Post autor: Kurtz » 2021-03-23, 06:07

No cewka wymieniona (zakupiłem boscha). Iska wydaje mi się ciut mocniejsza i napewno bielsza niż na pozostałych. Podjadę do znajomka na wolnej chwili i skasuję błędy bo wedle mojej pamięci po poprzedniej wymianie świec wywaliło od razu błąd cewki na wszystkich cylindrach. Zobaczymy co będzie teraz na ori świecach i jednej nowej cewce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”