[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
r-aven
VOLV
VOLV
Posty: 784
Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
Imię: Mariusz
VOLVO: XC70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2008
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 260000
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: r-aven » 2021-11-16, 21:01

Dzień dobry.

Xc70 3.2 stag qmax plus;AC R01czerwony; ac w01bfc zasilanie z obu stron, kompensacja między listwami(tak auto kupiłem tak jeżdżę jest ok check nie wywala nie prych nie kich śmiga).

Mam pytanie z racji że wpadł mi w ręce przewód do Staga. Zerknołem w komputer by zobaczyć co tam się odjebu...e na mapie Radomia.
Mapa Radomia spoko do perfekcji daleko na bankach rożnice nieznanego jeszcze pochodzenia.
Pytanie brzmi jakie macie ciśnienie gazu ustawione na reduktorze? (bo u mnie 1.36 na wolnych obrotach sprawdzone)
Kolejne pytanie czy to normalne że podczas pracy pojazdu na benzynie cisnienie gazu jest większe coś koło 2,5bara
Jeszcze jedno pytanie po ewentualnej zmianie cisnienia strojenie instalacji od nowa czy tylko adaptacja.
Znawcy proszę odpowiedzcie.
Dałbym załącznik mapki tak dla bajeru ale się chyba miejsce na forum skończyło.
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2616
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: ewemarkam » 2021-11-16, 21:20

Jak jeździ to po co grzebać?
Ja mam 1 bar. Na mniejszych dyszach miałem 1.5 bara aby zachować mnożnik. Na mapy nie patrz, są dla turystów i ewentualnie przy strojeniu ale zebrane obie muszą być na takim samym odcinku drogi.

Zobacz na korekty paliwowe w czasie jazdy, krótkie i długie jak sie mieszczą w +-10% to jest ok. Większość reduktorów się pompuje, jak puścisz gaz to tak może być, pod obciążeniem ciut spada a jak puścisz to może rosnąć. Normalne. Nie ruszaj tego ciśnienia po co. Potem sama autokalibracja to za mało bo przy innym ciśnieniu wyjdzie Ci inaczej mnożnik. Trzeba ustawić i tak na drodze.

Awatar użytkownika
r-aven
VOLV
VOLV
Posty: 784
Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
Imię: Mariusz
VOLVO: XC70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2008
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 260000
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: r-aven » 2021-11-16, 21:35

A bo z tym ciśnieniem to wcześniej nie zwróciłem uwagi, cały czas mi tam w głowie te 1,36 chodziło a dziś mi sie w oczy rzuciło.
Z korektami to różnie ogólnie jestem na bogato większość czasu tylko ze tak bardziej 5 do - 15%.
A o cisnienie reduktora i o zakres późniejszego strojenia pytam bo chciałem ulżyć wtryskiwaczom (Zawsze mniej to lepiej) tyle jak mam zbierać mape ustawiac korekty to teraz czasu na nocne jazdy nie mam.
To nic nie ruszam nie wali błędem to niech jeździ.
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.

Awatar użytkownika
volvo_MK
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2021-11-13, 11:40
Imię: Marcin
VOLVO: S60
Silnik: D5244T
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 268000
Lokalizacja: KS
Status: Offline
Kontakt:

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: volvo_MK » 2021-11-16, 22:27

r-aven pisze:
2021-11-16, 21:01
Dzień dobry.

Xc70 3.2 stag qmax plus;AC R01czerwony; ac w01bfc zasilanie z obu stron, kompensacja między listwami(tak auto kupiłem tak jeżdżę jest ok check nie wywala nie prych nie kich śmiga).
....
Pytanie brzmi jakie macie ciśnienie gazu ustawione na reduktorze? (bo u mnie 1.36 na wolnych obrotach sprawdzone)
Kolejne pytanie czy to normalne że podczas pracy pojazdu na benzynie cisnienie gazu jest większe coś koło 2,5bara
Jeszcze jedno pytanie po ewentualnej zmianie cisnienia strojenie instalacji od nowa czy tylko adaptacja.
Znawcy proszę odpowiedzcie.
Pracowałem 6 lat jako instalator i serwisant LPG to mogę się wypowiedzieć.
Ten AC R01czerwony w mojej ocenie jest delikatnie słaby z wydajnością. Już lepszy jest KM Gold.
Druga sprawa że tzw "pompowanie ciśnienia lpg" to objaw normalny, tylko nie do takiego ciśnienia. Może to wskazywać na to że masz podkręcony na max reduktor (ciśnienie), bo ma delikatnie za słabą wydajność do zapotrzebowania Twojego silnika w LPG (przy wyższych prędkościach obrotowych).

Tak. Przy zmianie ciśnienia trzeba zrobić korektę w mapie. Raczej autoaadaptacja tego nie ogarnie. Najlepiej zapisać wszystko, zrobić auto kalibrację i sprawdzić dalej mapę na drodze.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2616
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: ewemarkam » 2021-11-16, 22:34

Te -15% można by skorygować ciut. Ale to już z drugą osobą, jest bezpieczniej. Zostaw jak jest, mając podgląd na korekty nie musisz zbierać żadnej mapy. Bierzesz drugą osobę za kierownicę, siadasz na miejscu pasażera, obd wpięte i podglad na korekty a Ty ustawiasz mnożnik tak aby oscylowały korekty najbliżej 0. Więc na upartego kawałek trasy i masz dostrojone to co masz.
A reduktor można j/w wymienić, ale skoro daje radę. Niby ogarnia 250km ten czerwony.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: w0jt4s2 » 2021-11-16, 23:35

ewemarkam pisze:
2021-11-16, 22:34
a Ty ustawiasz mnożnik tak aby oscylowały korekty najbliżej 0.
błąd, ustawia się to co jest na benzynie...

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2616
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: ewemarkam » 2021-11-17, 00:23

Ale że jak?
Robisz autokalibracje na zagrzanym samochodzie. Krzywa mnożnika jakoś się ustawia, jedziesz to skorygować na drodze, tak aby korekty były jak najbliżej zera.


Ty chyba masz na myśli czasy wtrysków, a ja korekty. Oba sposoby są prawidłowe, ale moim zdaniem korekty szybsze bo nie przerzucasz co chwila na PB.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 944
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: w0jt4s2 » 2021-11-17, 07:23

ewemarkam, a jak silnik pracuje na korekcie +10%, to będziesz na siłę regulował gazem do zera?

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2616
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: ewemarkam » 2021-11-17, 07:50

No nie, ale zauważ jak jest napisana instrukcja i czym się kończy autokalibracja. Przełączeniem na PB. Na benzynie jedziesz sobie na trasę w ciągu paru km sterownik ustawi sobie długoterminowa korektę. Tak było z moim silnikiem i watpie aby tu zastosowali inna technikę. A w tym przypadku co za problem zjechać trochę w miejscach gdzie jest za dużo. Zwłaszcza że autor nie chce ruszać ciśnienia. Więc trzeba tylko teraz skorygować mnożnik odrobinę.

Awatar użytkownika
r-aven
VOLV
VOLV
Posty: 784
Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
Imię: Mariusz
VOLVO: XC70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2008
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 260000
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: r-aven » 2021-11-17, 09:30

Po za kupie auta miałem korekty po 25 i check engine. Pożyczyłem kabel poustawiałem korekty po tygodniu znowu (kabel mam tylko w weekend) i po kolejnym tygodniu to samo. Ustawiłem było w granicach od - 5 do +5 i do momentu jak śmigam po mieście nawet tak się mieści ale wystarczy chwilkę dynamiczniej pojeździć tak z 3000obr+ lub na autostradzie te 150 to pozniej mi wchodzą te - 15 +5.
Teraz też zrobię jedno dwa podejścia i zostawię jak mi się tam uda jak nie to wgram zapisane nastawy. Jestem w stanie z tym żyć w sumie. Co do ustawiania na czasy wtrysku kiedyś podjołem próbę ale nie mogłem opanować check engin wywalało prawie zawsze po paru metrach od odpalenia do tego zapetlenie się pojawiało czasem - nie dałem rady sobie z tą metodą brak wiedzy i wprawy.
Kiedyś nawet miałem włączone korekty obd i ISA. ISA wychodziła słabo nie wiadomo czemu co jakiś czas za bogato na obd szło całkiem nieźle korekty długoterminowe były spoko tylko krotkoterminowe czasem pokazywały takie wartości (a długie cały czas ładne) że zwątpilem. Dałem się też zasugerować jakimiś tam wpisami w internecie że korekty obd to umiarkowane zło i dałem sobie z tym spokój.
Jedyne czego nie próbowałem to regulacji ciśnienia ale skoro te 1.36 to nie jakieś zło i to pompowanie reduktora jest normalne to ruszać nie będę.
Daje mapki bo już działa forum lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2021-11-17, 11:53 przez r-aven, łącznie zmieniany 3 razy.
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2616
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[xc70 3.2 2008 ASB LPG] jakie cisnienie reduktora dla porównania

Post autor: ewemarkam » 2021-11-17, 09:43

Nie jest to czasem łatwy temat. Dużo zależy od samego montażu, wtrysków i reduktora. Patrzyłem u Siebie ostatnio na korekty to długoterminowa jest na 7% ale to może przez zimowy gaz, wcześniej była ok 3%. Ale krótkoterminowe i tak mi latają od +-10% czasem więcej, jak to stroiłem to jeszcze w pary miejscach korekty po obrotach wprowadzałem tam gdzie było źle jeszcze. M. in i tak dolewa gdy puszczam gaz wtedy potrafiło wywalić check przy małych prędkościach, więc to skorygowałem po obrotach korektą.

Generalnie krótkoterminowa przy przyśpieszaniu zawsze będzie na minus bo silnik musi wachy dolać aby przyspieszać. Więc najlepiej stroić przy stałych prędkościach. A przy pełnym bucie obserwować jak się zachowuje lambda czy przypadkiem nie jest za ubogo.
Nie wiem jak 3.2 ale w u mnie jest sonda szerokopasmowa więc cały czas jest podgląd na korekty.
W pojedynkę się tego zrobić nie da bezpiecznie i dobrze. Grunt to ogarnięty kierowca który będzie wykonywał polecenia tego który ustawia LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”