[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

ODPOWIEDZ
Murcek46
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2.4 bifuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Przebieg: 350000
Status: Offline

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: Murcek46 » 2023-12-03, 10:38

Dzień dobry Państwu,

Poszukuje nie tyle fachowca co człowieka co może coś doradzić z województwa Opolskiego. Borykam się od kupna z problem z szarpaniem do 2tys obrotów, o ile na pierwszych biegach jest to do przeżycia to wyżej już jest uporczywie. Instalacja to Koltec/Necam, więc gazownicy mają to w czterech literach, bo to nie STAG itp. Na benzynie chodzi jak złoto, ale na gazie jest kiepsko, spalanie tez jest takie sobie (12 litrów przy dużym zamulaniu na trasie). Kompletnie nie znam się na gazie i trochę cykam się tego tykać.
Ostatnio zmieniony 2023-12-05, 19:22 przez Murcek46, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4684
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

V70 gen1 bifuel szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-12-03, 10:43

Twój temat jest niezgodny z regulaminem i zasadami ogólnie przyjętymi na forum.
Proszę, popraw tytuł używając edycji (patrz prawy górny róg swojego postu)

Nawias - [...
Model - [S60, ...
Pojemność silnika - [S60, 2.4D5, ...
Rok prod. - [S60, 2.4D5, 2003r. ...
Zamykamy nawias - [S60, 2.4D5, 2003r.] ...
Opis - krótko i na temat usterki lub zapytania - [S60, 2.4D5, 2003r.] Brak ładowania...

Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

tomcik
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2021-04-09, 18:48
Imię: Tomek
VOLVO: xc60
Silnik: 3,0 T6
Rok: 2015
Przebieg: 10500
Lokalizacja: Wieliczka
Status: Offline

V70 gen1 bifuel szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: tomcik » 2023-12-03, 12:35

Jakieś błędy? To jest bardzo dobra instalacja miałem w subaru. Jedyne problemy z tą instalacją to padające czasem wtryski lub reduktor ( i brak ludzi z wiedzą o tej instal), ale to by pokazało błędy . Zobacz jeszcze czy nie jest jakiś wężyk nieszczelny , raz tak miałem, pęknięty, i objawy były podobne.
Pozdrawiam Tomek

Murcek46
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2.4 bifuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Przebieg: 350000
Status: Offline

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: Murcek46 » 2023-12-05, 19:26

tomcik pisze:
2023-12-03, 12:35
Jakieś błędy? To jest bardzo dobra instalacja miałem w subaru. Jedyne problemy z tą instalacją to padające czasem wtryski lub reduktor ( i brak ludzi z wiedzą o tej instal), ale to by pokazało błędy . Zobacz jeszcze czy nie jest jakiś wężyk nieszczelny , raz tak miałem, pęknięty, i objawy były podobne.
jestem w trakcie szukania kogoś w pobliżu z Vidą, bo nawet u mnie mechanicy tego nie mają. Sprawdziłem wężyki, wyglądają na ok. Jedynie ten co idzie z reduktora do kolektora ssącego jest jakiś dość lużny na wejsciu do kolektora (po zdjeciu jest troche gazu na okolo)

Pytanie jest :) gdzie tutaj mamy filtr fazy ciekłej? przy reduktorze nie mam elektrozaworu, może byc w bagazniku na zbiorniku?

tomcik
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2021-04-09, 18:48
Imię: Tomek
VOLVO: xc60
Silnik: 3,0 T6
Rok: 2015
Przebieg: 10500
Lokalizacja: Wieliczka
Status: Offline

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: tomcik » 2023-12-05, 23:11

Gazownik powinien znaleźć.
Pozdrawiam Tomek

Murcek46
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2.4 bifuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Przebieg: 350000
Status: Offline

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: Murcek46 » 2023-12-08, 20:43

Pytanie by nie zakładać nowego tematu. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak wyczyścić ten rozdzielacz/dystrybutor? Ktoś na jakiś patent i już to robił?

nosacz
V
V
Posty: 44
Rejestracja: 2022-07-11, 11:15
Imię: Tomasz
VOLVO: xc60
Silnik: B4 benzyna
KW/KM/NM: 197
Rok: 2023
Przebieg: 20000
Status: Online

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: nosacz » 2023-12-10, 20:05

Murcek46 pisze:
2023-12-05, 19:26
Sprawdziłem wężyki, wyglądają na ok. Jedynie ten co idzie z reduktora do kolektora ssącego jest jakiś dość lużny na wejsciu do kolektora (po zdjeciu jest troche gazu na okolo)

Pytanie jest :) gdzie tutaj mamy filtr fazy ciekłej? przy reduktorze nie mam elektrozaworu, może byc w bagazniku na zbiorniku?
Jak masz luźny przewód podciśnienia to możesz mieć taki efekt jak opisałeś - reduktor podaje zadane ciśnienie względem podciśnienia jakie masz akurat w kolektorze. Poprawność tego ciśnienia, które podaje reduktor jest bardzo wazna dla poprawnej pracy instalacji LPG.

Filtr fazy ciekłej warto sprawdzić, ale z doświadczenia Ci powiem, że on się najwolniej "zapycha" w porównaniu z filtrem fazy lotnej oraz zaolejeniem reduktora i wtryskiwaczy.

Nie wiem o jakim rozdzielaczu/dystrybutorze piszesz ale jeśli chodzi Ci o wielozawór to tak samo jak z filtrem fazy ciekłej - raczej mała szansa, że tam jest problem, najpierw upewnij się, że problemem nie jest reduktor, wtryskiwacze i filtr fazy lotnej. Wielozawor psuje się inaczej - najczęściej po prostu przestaje się otwierać.

Edit: dopiero zrozumiałem co napisałeś o tym wezyku podciśnienia. Po zdjęciu węża pomiędzy kolektorem ssacym a reduktorem absolutnie nie powinieneś czuć gazu. Jeśli z tego przewodu wydobywa się gaz to masz uszkodzony reduktor. Jedź do gazownika i niech to zdiagnozuje. Nie jeździj na gazie w tej sytuacji bo ryzykujesz pożarem auta.

Jeśli jedyną przyczyną awarii jest reduktor to możesz zastąpić go reduktorem innej firmy, ważne, żeby był dostosowany do mocy silnika i miał nastawione takie samo ciśnienie jak poprzedni reduktor.

Murcek46
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2.4 bifuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Przebieg: 350000
Status: Offline

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: Murcek46 » 2023-12-10, 20:34

bardzo dziekuje za odpowiedz :) wiesz, ja juz 3 lata tak jezdze, ale dopiero teraz zaczalem sie tym wkurzac, a raczej zona. Robilem dzis test i po zgaszeniu auta wsadzalem podcisnienie do butelki z woda i robilo babelki, wiec jest uwalony na 100%, po wypieciu od ranu obroty skacza na jakies 1200obr i pozostaja tak stabilnie.

nosacz
V
V
Posty: 44
Rejestracja: 2022-07-11, 11:15
Imię: Tomasz
VOLVO: xc60
Silnik: B4 benzyna
KW/KM/NM: 197
Rok: 2023
Przebieg: 20000
Status: Online

[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie

Post autor: nosacz » 2023-12-10, 20:58

Po wypiciu podciśnienia skaczą Ci obroty bo przez króciec, do którego powinno być podpięte podciśnienie reduktora wpada lewe powietrze, którego samochód nie jest w stanie kontrolować tak jakbyś miał ciągle lekko wciśnięty pedal gazu - normalny objaw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”