V40 2.0 T z LPG problemy

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-02, 20:15

witajcie, jesten tutaj nowy , wiec prosze o wyrozumiałosc :)
LPG zalozylem ponad rok temu...
skłądniki : reduktor Magic Jet 3
wtryski magic
stag 300+
wszystko zalozone na miedzi 8 mm

no ale nie jest kolorowo..

po walce z gazownikami , wymieniali dysze na wieksze, reduktor ( bo puscił gaz w uklad chlodzenia) postanowilem cos zrobic na wlasną reke.. bo juz nie mam sil do tych pajaców

objawy są nastepujące:
podczas normalnej jazdy jak wcisne gaz to auto szarpnie, pozniej zaczyna jechac, ale tez czuc ze poszarpuje, ponadto przy ok powiedzmy 4 tys zaczyna sie przymułka, mimo trzymania pedału gazu w jednym połozeniu..

podpinalem sie do instalacji, robilem testy( nic sie nie uchowało, bo dysk szlag trafił) , cisnienie robocze na jałowych 1,08 bar, czasy wtrysków niewiele rozniące sie od benzyny, ale przy pełnym bucie cisnienie spadało do nawet 0,6 , 0,5 bara.. czasy sie wydluzały nawet o 100% w stosunku do benzyny i następowało zapętlenie , wiec przeskakiwało na PB spowrotem..

myslalem, ze wina lezy np w nie do konca otwierającym sie zaworze w butli... wyjąłem cewke i jezdze bez tłoczka :) ale nic sie nie poprawiło.
cos jakby blokowało gaz, albo miedz zagnieciona ( sprawdzone, wykluczone) albo reduktor padł? ( nowszy typ magica, z podcisnieniem w głowicy u góry a nie w korpusie )

ręce mi opadywują..
na benzynie nie ma problemów , wciskam gaz do spodu , nie ma szarpania , nie ma muła ciągnie do konca a na LPG jaja sie dzieją. musze baaaardzo uwazac , zeby nie stanac na skrzyzowaniu komus przed maską , bo jak miałbym uciec to pewnie mi dwumas wczesniej wypadnie jak rusze z tego skrzyzowania..
innymi słowy ja mu gaz.. on czeka.. szarpnie ( prawie musze palic sprzęgło , zeby płynnie ruszyc.. ) i tak z kazdą zmianą biegu, podniesc obroty, ( nadmuchac cisnienia i dopiero jako tako da sie jechac..


niestety tak jak pisałem, nie mam nic co moge pokazac Wam do oceny, nie mam mozliwosci podpieca sie pod komputer , nie pamiętam ustawien map ( pamiętam ze sie prawie pokrywała z PB, ale mnozników juz nie pamiętam )


mam prośbe, jakby ktos miał namiar na jakiegos dobrego gaziarza w Częstochowie, tylko takiego któy wsiądzie ze mną w auto z laptopem , a nie będzie ustawiał w garazu na czuja.. to byłbym wdzięczny za namiar.


co do spalania to srednio kolo 13 litrów prz takiej zywszej trasowej jezdzie :)
ale tłumacze to tym ze jezcze na Arcadciach 17" i troszke to jednak moze wpływac na LPG :)


dzięki wszystkimza sugestie , pomysły , podpowiedzi.

Pozdrawiam .

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-02, 22:42

powiem tak żę sekwencje na Stagu zakładałem sam do autka i zrobiłem ileś tam tysięcy
jeśli uporałeś sie z reduktorem a to był hit sezonu dopóki sie nie okazało że mają taką przypadłość pierdzenia w układ wodny,,,wtryskiwacze lpg też nie są za super jest to minium jakie powinno sie zakładać do autek pod warunkiem że sie to kotrroluje lubią sie zacierać tłoki z gumką i jest du,,,a jak rozumiem masz turbo ala 160Km ,,/? wiec ciśnienie reduktora ma byc wyższe od tego co daje turbinka ,,


małe info ,, Staga stroi sie tak że robisz sobie auto kalibracje na wolnych obrotach i wtedy dostraja sie tylko wolne obroty i wstępną mapę wyjściową ..potem jazda na PB rysujesz mapę pB a potem dostrajasz lpg PODCZAS JAZDY nie da sie inaczej jak gazownik tego nie robi to do nie go nie wracaj ,,!!!! to podstawa ,,,,

a jak ciśnienie spada do 0.6 to dramat ,,,, mozliwe bardzo że nawet pentla na wtryskach może powodować ubogo dla silnika szkoda że nie masz screenow z ustawień i oSC ,z jazdy ,,, przy instalce są ważne tylko 2 rzeczy 1 podstawa to Reduktor druga to wtryski ,,,

Polecam Hane ostatni sprawdzony hit i potaniały ,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: Chalski » 2011-09-02, 23:23

Wg mnie po pierwsze do ogarnięcia spadki ciśnienia - 0,5 bara to dramatyczny pad ciśnienia - może problem tkwi w filtrach LPG skoro miedź sprawdzona i nie zagięta - sprawdź też czy nie jest za mocno zaciśnięta na baryłkach przy wielozaworze lub przy zaworze pod maską/reduktorze.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-02, 23:29

spadek z 1 bar na 0.5b to 50 % dopuszczalne jest 10% .. no ale gazmeni wypuszczają 140 Konne autka na Alaskach i Valtekach i jest wg nich ok wie ja bym łapy obcinał i palił warsztaty za zbrodnie mm....

kolega niech zastosuje FFL czaja FL03 tz..... Filtr fazy lotnej 1 8 zł

na początek ,,,

magik jeden miał problemy nawet z almera 100 KM wiec nic mnie nie zdziwi ,,, ale może był przemrożony mm
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: Chalski » 2011-09-02, 23:43

Jeśli problem polegał y na błednym wpięciu w układ wodny i nie grzaniem reduktora to raczej zamarzał by reduktor a nie byłoi by takiego spadku ciśnienia.

Aha - jesli jest stary stag to pewnie jest trójnik pomiarowy - moja propozycja - przewiercić go wiertarką i usunąc wystający po środku koniec czujnika temperatury.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-03, 00:06

oj kolega nie zna tematu mmm reduktory M3 mają taką przypadłość że się rozszczelnią i ładują gaz w kanal wodny ,,od taka ich natura choć termika dzięki konst jest super ,,,



,,,ponoć oringi z wifonu to rada ,,,, trójnik pomiarowy zasłania przelot gazu ale głównie chodzi o jego bezwladność temp ,,tz nagrzewa chłodzi go temp zewnętrzna a nie gaz w środku mmm
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-03, 08:38

tofu pisze:szkoda że nie masz screenow z ustawień i oSC ,z jazdy
pomysle jescze poszukam, bo cos mi sie kojarzy , ze na jakies forum gazowe wrzucałem.. mam nadzieje ,ze zostało.. :(
tofu pisze:masz turbo ala 160Km ,,/?
dokładnie , 160 KM
tofu pisze: ale może był przemrożony mm
z tego co kojarze, to u mnie temp reduktora jest ok, nie spada temp .




chyba znalazłem http://lpg-forum.pl/download.php?id=6847 to jest chyba to...



http://img294.imageshack.us/gal.php?g=dsc01061a.jpg

http://img690.imageshack.us/gal.php?g=dsc01032t.jpg

[ Dodano: 2011-09-03, 09:14 ]
ahaa.. lambdy są nie podłączone, wiec sie nie przejmujcie :)

tacy gazownicy.. w d.. kopani , jak pytałem, czemu mi nie podłączyli sondy.. , to powiedzieli, ze jak będą chcieli sprawdzic sonde, to podepną tester i sprawdzą.. szkoda, ze nie mozna zestawic wskazan STAGa i sondy razem ze sobą :)

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-03, 13:54

na wyczucie to na wysokich przy pentli powinno go przelewać ,,,
jakie dysze masz teraz .

oglądnąłem osc
początkowy mnożnik może isć na dół i na samej końcu brakuje sporo do 1x

wiec można spokojnie podnieść ciśnienie ew walnąć dysze i patrząc ma mapę początkowy mnożnik 1 kropka w czasie 2,6 ms dla wolnych z 1.29 zjechać na 1,2 wtedy przy max bucie 19ms dla pb będzie 1x zgodnie z instrukcja staga ,,,


No i niestety Spadki jak cholera z 1,05 Bara spada 0.58 B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sondę możesz podłączyć sam fioletowy kabel wpinasz pod sygnał sondy nie wiem chyba żółty ,?

no sporo można poprawić ,,,na początek reduktor,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-03, 14:05

tofu pisze:jakie dysze masz teraz
3,2 mm
tofu pisze:sondę możesz podłączyć sam fioletowy kabel wpinasz pod sygnał sondy nie wiem chyba żółty ,?
no jakos sie dogrzebe do kabli, bo do wiązki staga tez mam niedaleko..

co gorsze, to ja cały czas jestem przekonania , ze to jest wina zlego wystrojenia.. , bo ludzie podobno jezdzą na takim zestawie jak mój i nie narzekają, ostatnio mialem klienta który tez ma 2,0T na Stagu , magicu i mówi nie czuje praktycznie róznicy miedzy LPG i PB :)

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-03, 14:22

z dyszą to nie wierze ...

dysze we wtrysku a nie chodzi o wiertkę to co wkręcasz w kolektor,,,,

reduktor nie ma prawa tyle spadać tz cienienie ,,,,, wymień sobie filtr na firmowy czaja Fl 03 na początek ,,
zestaw jak zestaw ... Magiki to kwestia czasu jak padną ,,, a wtedy to tylko Hana ,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-03, 14:47

tofu pisze: dysze we wtrysku a nie chodzi o wiertkę to co wkręcasz w kolektor,,,,
no to we wtrysku :)
nie wkrętki, :)
sam byłem przy rozwiercaniu :)
wykręcona została koncówka wtrysku i rozwiercali .
tofu pisze:zestaw jak zestaw ... Magiki to kwestia czasu jak padną ,,, a wtedy to tylko Hana ,,
daj namiar na jakies dobre wtryski Hana ?:)

filtr zamówie sobie.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-03, 14:52

hanki są na allegro choć gdzieś była promcja po 80 zł szt,,,,

w dziurę 3.2 nie wierzę ,,, nie przy mnozniku 1.29 x...

hana dobierana jest do pojemności i mocy silnika u ciebie bym sie wahał ale raczej niebieskie
4 kolory są
czarne czerwone zielone i niebieskie
wydajność po koleji ,,,ale to nie załatwi spadków na reduktorze ,,,zobacz na układ podcisnienia czy wszystko siedzi jak trzeba ,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-03, 18:43

tofu pisze:w dziurę 3.2 nie wierzę
naprawde :) wiertełko musieli kupic szpece, bo nie mieli takiego nawet ,
same koncówki na wtryskiwaczach odkrecali od wtryskiwaczy i wiercenie dziur sie odbywało :)

co do podcisnienia , to mam wzięte z kolektora ssacego ,wlasciwie z jego jednej odnogi , zastanawiałem sie czy nie lepieł było wziąc np z miejsca zaraz przy przepustnicy , tam gdzie jest np wpiete podcisnienie od regulatora paliwa tego na listwie ( ten przy okazji tez niedomaga pewnie, bo są kłopoty z odpalaniem auta powiedzmy ciepłego ( swiece , kable , cewki sprawdzone wymienione podejrzane rzeczy , filtry wymienione, został tylko regulator, po lekturze vadisa sprawdzalem cisnienie i wydaje sie byc ok.. zostaje mi wyciagnięcie rurki i sprawdzenie czy nie ma w podcisnieniu paliwa, ale to juz jest inna bajka...)

przypomniało mi sie ze na poprzednim reduktorze była taka sytuacja, ze podczas trzymania równo pedału powiedzmy przy predkosci kolo 60 km/h auto delikatnie poszarpywało.. pozniej mocniej az w koncu zaczynało tak szarpac, ze aby wogole jechac, to musiałem na pb sobie przełączyc bo jechał skokami na lpg, szpece podkrecili cisnienie na reduktorze prawie do 2 barów ! , a w niedługim okresie pusicł bąka w układ chłodzenia i tyle było zywota owego reduktora w moim aucie..


teraz jak stoje na postoju.. to powiedzmy na pb wciskam energicznie pedał gazu to jest reakcja niemal natychmiastowa..
natomiast na LPG wciskam.. jest zadławienie , moze z sekunde i dopiero sie wkręci.. slychac przy tym z okolic reduktora( siedze w aucie oczywscie ) takie sapnięcie, to podcisnienie ssące .. tak jakby sie pojawiało za pózno..



czy jest gdzies teraz miescie w oryginalnej instalacji podcisnien auta, podcisnien auta, zeby wpiąc sobie powiedzmy trójnik i do niego wpiąc podcisnienie od reduktora??


wogole to moi szpece odwrotnie załozyli mi filtr lotny... niezgodnie ze strzałką.. myslałem, ze to jest przyczyna niedostarcania gazu, ale załozyłem poprawnie i nie ma efektów..
tofu pisze: nie przy mnozniku 1.29 x...
to jak ten mnoznik ustawic?

[ Dodano: 2011-09-03, 18:45 ]
ahaaaaa po rozwiercaniu , jak nadal były problemy z tym przymuleniem, to powiedzieli, ze teraz musieliby rozwiercic do 3,5.. ale jeden ze szpeców mówił, ze to juz bedize przesada.. bo 3,2 jest juz na granicy tego co zaleca stag do takiej mocy..

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-03, 21:36

słuchaj jak by było 3.2 mm to dla silnika 2.0 mnożnik wyszedł by strasznie nisko z mojego doświadczenia i na logikę nie ma na to szans odkręć wtryskiwać i wsadz wiertło pomierze jeszcze wierktę ponad to nie jestem pewny ale nie wiem czy nawet max otwór w magiku to nie 3 mm wiec jaąś ściemę welą 3,2 mm czy 3.5 to by pewnie było bez dyszy wogule tak sie robi na matrixów HS ,,,,sprawdź te wtryski
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-03, 22:01

tofu pisze:nie wiem czy nawet max otwór w magiku to nie 3 mm
jak sie dowiadywałem, to w standardzie koncówka( ta wkręcana we wtrysk ma 2 mm,a sama końcóka koło 4 mm ( bez końcówki) ale mozna sobie dokupic z wiekszą dziura, ewentualnie rozwiercic ) a ja byłem przy tym wierceniu , takze na 100 procent mam ponad 3 mm dziure we wkretce wtryskiwacza...
dzien wczesniej ( jak troszke poszperałem po necie ) sprawdziłem srednice końcówki wtryskiwacza i miałem 2 mm ,czyli standardową.

Po mojej rozmowie z macherami , powiedzieli, ze jeszcze sie nie spotkali, zeby im 2 mm nie starczało do takiego silnika, pogrzebali w komputerkach i pozniej powiedzieli, ze rozwiercą i tak tez zrobili.. ( nie moge na necie juz znalezc instrukcji montazu Staga, bo tam było napisane ile powinna miec dziura w stosunku do jakiego silnika ( mocy).


co miałbym zrobic jezeli sie okaze , ze naprawde mam 3,2 :)? walczyc dalej z podcisnieniami? podniesc cisnienie na reduktorze, , zrobic autokalibracje i dalej bawic sie z mnoznikiem?

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-04, 00:22

masz kabel ///

gazierze nic nie wiedzą ja przy moim 2,0 150 KM miałem 2,7 wtryskiwać RAil kolega przy takim samym silniku miał na Magikach 2,5 ...

masz może 2,5 mm
ja bym podniósł cisnienie 1,1 ew 1,15i włączył autokalibracje zobaczył gdzie wyszedł mnożnik i potem wgrał stare ustawienia zjechał z całą mapą do dołu by 2 punkt wolnych był w tym samym miejsciu co podczas autokalibracji dzieki temu oszczędzasz czas na dostrajaniu całej mapy ,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: Aleksiasty » 2011-09-04, 01:45

Napiszę krótko...
Od magicznych wyrobów należy trzymać się w bezpiecznej odległości.

A teraz uzasadnię to nieco szerzej:
Wtryskiwacze Magic Jet są całkiem do kitu, i jeśli w instalacji dzieje się coś niedobrego, to przede wszystkim należy to magiczne badziewie wyrzucić do śmietnika, i zastąpić choćby Valtek'ami, które nie padają znienacka, a jedynie rozjeżdżają się po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Gazerzy ich nie lubią, bo mają na nich jedynie po kilka złotych zysku :roll:
Magiczne reduktory, jeśli nawet nie piardną wysokim ciśnieniem w układ chłodzenia, to będą się zacinać, bo są wykonane z całkiem przypadkowych materiałów.

W razie potrzeby, dysponuje wynikami badań kilkunastu wtryskiwaczy Magic Jet, z których tylko dwa spełniały deklaracje producenta, ale jedynie w zakresie stabilności deklarowanej wydajności przy ciśnieniu nie przekraczającym 1,1 Bar. Powyżej tego ciśnienia żaden nie był stabilny, to znaczy, że zależnie od temperatury, ciśnienia, i czasu wyniki pomiarów nie były powtarzalne.

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-04, 09:43

Aleksiasty pisze: i zastąpić choćby Valtek'ami, które nie padają znienacka,
wszystko rozumiem, tylko te od poczaku załozenia instalacji były z nią problemy..
czyli nówki załozone i takie cuda sie działy..
Aleksiasty pisze:Gazerzy ich nie lubią, bo mają na nich jedynie po kilka złotych zysku :roll:
co ciekawsze, to cały ten zestaw mojego gazu wybierałem ja sam.. po konsultacji z chłopakami z forum gazowego, forum v40.pl
tam gdzie zakładałem gaz, prawdopodobnie wcisnęliby mi kompa ESGI , jakies valteki ,do tego Zavolca , miedz 6 mm i za wszystko zapłaciłbym 1999 PLN, a nie 2450 po moim zestawieniu..
naprawde chciałem miec w miare przyzwoitą instalacje..
po zapoznaniu sie nawet na forum staga z opiniami magica uznałęm , ze to nie jest takie najgorsze tymbardziej , ze z tego miejca gdzie gazowałem auto wyjechały 4 samochody znajomych na podobnych zestawach ( jeden nawet jezdzi V40 B418S, i na LPG auto mu chodzi lepiej jak na PB .. )


instalacje mam nadal na gwarncji( o ile sie nie połapią , ze cos grzebałem w ustawieniach.. )
nie są skorzy do jezdzenia z lapkiem i mierzenia na drodze.. wolą ustawic na sztywno w garazu i wyjazd..
kiedys jednego z szefów wsadziłęm na fotel i jazda.. 30 min zjezdziłem i wiele nie pomógł.. zaczął cos na mapce mnoznikiem sie bawić i auto nadal szarpało przy zmianie biegów , raz więcej raz mniej , ale zawsze szarpało.. i tak pozostało.

Aleksiasty pisze:ale jedynie w zakresie stabilności deklarowanej wydajności przy ciśnieniu nie przekraczającym 1,1 Bar.
nie wiem, czy widziałeś moje OSC i ustawienia ,jezeli nie , to powiem, CI , ze ja nie mam powyzej 1,1 bar więć teoretycznie powinny byc ok?


czy niskie cisnienie spowodowane jest tym ,ze przycina sie reduktor i za pózno dostarcza gaz? ( stąd takie czasy wtrysków LPG,bo jak próbują nadrobić czyms czego nie ma to czekają długo i wychodzi duze otwarcie? )
czy w drugą strone.. wtryskiwacze otwierają sie na maxa, brakuje gazu i stąd spadek cisnienia? da sie to wywnioskować po osc?



pojade po niedzieli.. moze uda mi sie cos wskurac u tych druciarzy ( zeby miec przegląd... bo w razie jak cos nawali pozniej , to będe sie musiał sam bawic w wymiany.. )

na gazie zrobiłem juz prawie 40 tys km, mapki nadal wygladają niemal identycznie...

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-04, 10:02

stag widzi spadek ciśnienia i sie ratuje wydłużając czasy wtrysku
co do opini o Magikach to sie wszystko zgadza choć chwile były modne i polecane teraz na forum gazowym sam wątek o problemach z magikami ma kilkadziesiąt stron ,,,

poszarpywanie może być np szczelony któryś wtrysk ,,,

Valteka typ 30 nigdy bym nie założył bo nie chce mieć wyoalonych gniazd zaworowych ,,,,

odpowiedzi są 2 wymienić Reduktor bo cisnienie pada ,,,, a

poszarpywanie to oglądnąć dokładnie układ zapłonowy
i sprawdzić wtryskiwacze choć jak masz już na nich 40 tyś to nie zaszkodzi kupić hany mają do 2% różnicy między sobą na maszynce wyszły idealnie ...

[ Dodano: 2011-09-04, 10:06 ]
podepnij sondę i trzeba zobaczyć jak ona działa ,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-04, 10:43

tofu pisze: poszarpywanie to oglądnąć dokładnie układ zapłonowy
swiece wymieniłem, wymieniłem tez kable, kupiłem drugie cewki oryginalne..

postram sie wieczorkiem wrzucic zdjęcia swiec starych..
powiem szczerze, ze widac zuzycie swiec na gazie..
poprzednie swiece ( te które kupilem z autem) były tez oryginalne, wyglądały ladnie ( mam gdzies w garazu do porównania) maja kolorek taki szary, rowno okopcone, prawie identyczne.. elektrody rowno wypalone, obudowa elektrod siwa, eletroda masowa siwa

natomiast te juz po jezdzie na LPG (Ori volvo ) ( niedawno zmieniłem te oryginalne na NGK ) maja cala game barw :)

dwie obudowy elektrody lekko brązowe, jedna szara , jedna blado brązowa.

ekeltroda ta głowna na jednej swiecy wypalona podczas gdy na pozostałych trzech jeszcze widac "igiełke"

elektroda masowa na jednej swiecy jest z nalotem , jakby białawym , lekko wpadający w szarośc , pozostałe trzy raczej równo przyciemnione ,

powiem szczerze, ze mialem poprzednie auto na LPG, przejezdzilem na instalce 100 tys , nawet reduktora nie ruszałem ( instalka Landi Renzo) palił tyle samo ile po załozeniu, tylko filtr zmieniałem ( instalka II gen) i swiece wygladały ladnie..
nie było problemów z instalacją ,ze spalaniem, z uzytkowaniem auta..
wprawdzie tam był wolnossak, ale niesmak jednak pozostaje.
Ostatnio zmieniony 2011-09-04, 17:38 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shalashaska
VOLV
VOLV
Posty: 785
Rejestracja: 2010-08-08, 11:09
Imię: Dominik
VOLVO: V70/S40 T4/V70II
Silnik: 2.5TDI/1.9T/2.3T
KW/KM/NM: 103KW/147KW
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 2.3T 13l
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: shalashaska » 2011-09-04, 14:53

Tofu dobrze gada. Jako jedyny ogarnął kiedyś mojego nissana po druciarzach. Jeżeli podszarpowywuje to jest to problem zapłonowy, cewki lubią pękać i tak samo jak kable no świece też pasuje oglądnąć czy nawet wymienić tylko polecam raczej na oryginały ASO albo Beru bo u mnie właśnie NGK się rozwaliły i uszkodziły zawór. Miałem Magica3 i puścił mi gaz do chłodzenia. Te twoje spadki rzędu 50% to jest tragedia. Zrób jak doradzają Tofu i Chalski bo mają odpowiednią wiedzę.

Sprawdź kable w ciemnościach, odpal i zagrzej fure, a następnie popsikaj je wodą i czymś metalowym sprawdzaj czy rzucają iskrę.

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-04, 17:34

shalashaska, nie wiem czy przeczytałes co napisałem powyzej..

Awatar użytkownika
shalashaska
VOLV
VOLV
Posty: 785
Rejestracja: 2010-08-08, 11:09
Imię: Dominik
VOLVO: V70/S40 T4/V70II
Silnik: 2.5TDI/1.9T/2.3T
KW/KM/NM: 103KW/147KW
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 2.3T 13l
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: shalashaska » 2011-09-04, 17:56

guti pisze:shalashaska, nie wiem czy przeczytałes co napisałem powyzej..
Czytałem, ja też wymieniłem na nowe świece, nowe kable a jednak nie spełniły swoich oczekiwań. Jeżeli Ci poszarpowywuje to jednak masz problem z któryś tych podzespołów. Nie piszę w tym wątku by Cię denerwować tylko by pomóc.

A o moich świecach .... http://volvoforum.pl/topics16/all-swiec ... t42474.htm

guti
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-02, 19:49
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160/245
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 130
Lokalizacja: T-mobile
Status: Offline

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: guti » 2011-09-04, 18:34

shalashaska pisze:Czytałem, ja też wymieniłem na nowe świece, nowe kable a jednak nie spełniły swoich oczekiwań.
no to mam wymienic kable z nowych na nowe?? kupilem teraz co prawda NGK, ale kable mam Bougiecord( producent oryginalnych kabli do volvo) , cewki nowe, nie popękane,oryginalne..

poszarpywanie odbywało sie na starym reduktorze, od mniejszych az po większe.. pozniej musialem przełączyc na PB bo naprawde nie dało sie jechac..

a teraz mam taką sytuacje, ze wciskam gaz.. i silnik dostaje pada na LPG , na benzynie nie ma najmniejszych problemów, nie ma poszarpywań,silnik równo i płynnie sie wkręca , nie ma zastanawiania sie czy ma jechac czy szarpnąc,

wogóle odrzucam problem z WN w tym przypadku..
shalashaska pisze:A o moich świecach .... http://volvoforum.pl/topi...wor-vt42474.htm

co do Twojej przygody z NGK..to wiesz jak to jest.. , Tobie sie zepsuły , niepowiedziane , ze mnie tez sie rozlecą :)
akurat siedze na codzien w branzy motoryzacyjnej, mam częsci niemal z pierwszej ręki, widze co kupuje , oglądam dokłądnie wszystko, bo wiem, jak traktowane są rzeczy w transporcie, jak nie przez naszych pracowników , to wczesniej.. a to cos upadnie , a to cos przyciśnie.. takze wszystko trzeba oglądać bardzo dokładnie no i montowac zgodnie z zaleceniami producenta, jak dla mnie to jeden z Twoich linków , to efekt przeciągnięcia swiecy przy montazu powiem Ci ze nie tylko NGK potrafią tak zrobic :) jak sie zle zamontuje to nawet wychwalana BERU pęknie..::) sprzedaje naprawde duze ilości róznorakich swiec, zarowe, zapłonowe.. i powiem Ci szczerze, ze moze raz czy dwa zdazyła mi sie reklamacja na pękniętą swiece.. czy cos urwanego..w zapłonie:)

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: V40 2.0 T z LPG problemy

Post autor: tofu » 2011-09-04, 19:34

ja bym zrobił tak że po koleji włączał tylko jeden wtrysikacz LPG i zobaczył na którym poszarpuje
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”