Strona 1 z 2

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-19, 21:54
autor: why_duck
Pewnie, było, pewnie przeoczyłem... ale jeśli nie to myślę, że nie tylko mi się przyda. Czy silniki T5/T6 w nowych czyli MY11+ V60/S60 II nadają się do LPG, pomijam kwestie purystyczne... standardowe problemy, doboru mieszanki, temperatury, płynących tłoków? czy nie ma tragedii?

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-19, 23:42
autor: Mikaell
Dla druciarza każde auto bardziej zaawansowane od Astry Classic może być problemem :).
Przy czym, które T5 jest "nowe": T5 4 cylindry 2.0 i 245 KM czy 2.5 R5 250 KM?
A T6 to 3.0 304 KM (B6304T4) czy też B4204T9 2.0 306 KM ?
Przyznam że tych naprawdę nowych czyli 2.0 tudzież 350KM trzylitrówki jeszcze nie robiliśmy.
Ale z tymi do 2013 jak do tej pory sobie radzimy :)
ujeb.se/XC70VSI2
Na razie czekamy na pierwszego chętnego na zagazowanie czegoś z DI :) (B4164T2, B4204T6).

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-20, 08:56
autor: why_duck
No tak, ale jeśli Ktoś kupuje auto za ~80-100k PLN i oddaje do roboty druciarzowi, to powodzenia ;D

Mówimy o T5 2.0, 245KM :) zdradzisz mniej więcej koszty i zestawienie instalki?

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-20, 12:54
autor: Domel_88
why_duck pisze:No tak, ale jeśli Ktoś kupuje auto za ~80-100k PLN i oddaje do roboty druciarzowi, to powodzenia ;D
tutaj uważaj bo wszystko może wyglądać pięknie i cacy na początku a po założeniu wychodzą cyrki, np kiedy przychodzi do prawidłowego ustawienia lpg.

Choć rozpoczynając kontakt z kolegą Mikaell, możesz być całkiem spokojny, można popatrzeć w to co i jak robi :)

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-20, 22:21
autor: Mikaell
why_duck pisze:Mówimy o T5 2.0, 245KM zdradzisz mniej więcej koszty i zestawienie instalki?
As of today.... Bezcenna.
Przynajmniej ja nie umiem. Co nie znaczy, że ktoś się nie podejmie. Co nie znaczy, że ktoś kto się podejmie będzie umiał.

Tu chodzi, o ile dobrze rozumiem o B4204T11. 2 litry :) a dokładnie 1969cm3 ??

Gdyby była to B4204T7 (2 litry równe 1999 centymetrom kubicznym :) o mocy 240KM, które występują w XC60
to owszem wygląda na to, że dalibyśmy radę.

Ale to jak na razie nie są tanie rzeczy.
Raczej na pewno mniej niż 9k pln i raczej na pewno NIE mniej niż 8k pln. To oczywiście nie oferta blabla w rozumieniu blabla KC.
To wstępna informacja wymagająca doprecyzowania w przypadku konkretnego samochodu.
Rzecz dotyczy instalacji Prins DLM 2.0. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-01-21, 19:52
autor: why_duck
Zorientowałem się i chodzi o B4204T7 - T5 240KM.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2015-02-17, 12:13
autor: nonilion
B4204T7 - T5 240KM.

Volvo V60. Pytam konkretnie:
1. Jak instalacja
2. Cena z montażem
3. Gwarancja?
4. Czas trwania montażu
5. Terminy na montaż
6. Referencje - podobne lub identyczne instalacje do Volvo
7. Teraz pali najmniej 6.7 (mega lekka jazda) 8-10 lekko w mieście, 10 - autostrada, 12-14 zimny lub ostro w mieście. Średnio 11-12. Ile podbiera beznyny na gazie + ile wyniesie spalanie gazu?

Odpowiedzi prosze na PRIV albo mail: nonilion(małpa)wp.pl

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-01, 21:48
autor: unkown_user
Witam serdecznie,
proszę o informację czy udało się zagazować T5 2.0 241KM 2010-... B4204T7 i czy jest to możliwe / bezpieczne i trwałe.
Mam takiego potworka i jak jeden kolega wypowiadał się lubi wypić i z chęcią bym ograniczył koszta z tym związane. Napiszcie proszę jak wygląda sytuacja zagazowania T5. Dziękuje.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-02, 11:33
autor: nonilion
Nie udało mi się znaleźć firmy, która zagazowała/zagazowałaby taki silnik.
Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.

Spalanie nie jest tragiczne:
9-11 trasa
12-14 miasto :lol:

Pozdrawiam i daj znać, jak Twoje poszukiwania. Ja odpuściłem temat w 2015.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-02, 18:38
autor: Mikaell
nonilion pisze:Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.
Przecież ponad rok temu pisałem, że jeżeli jest to B4204T7 to raczej potrafimy.
Swoją drogą to Prins najczęściej po raz pierwszy robi silniki w Holandii :). No chyba, że Acadia po lifcie, to pierwszy raz ją robiliśmy w Warszawie ... :(.

Volvove silniki B4204T7 / B4204T6 / B4164T2 potrafimy.

Jeżeli chodzi konkretnie o V60 to jedyną opcją jest zbiornik 51l, który podnosi podłogę.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-02, 20:46
autor: Czarny82
Mikaell pisze:
nonilion pisze:Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.
Przecież ponad rok temu pisałem, że jeżeli jest to B4204T7 to raczej potrafimy.
Swoją drogą to Prins najczęściej po raz pierwszy robi silniki w Holandii :). No chyba, że Acadia po lifcie, to pierwszy raz ją robiliśmy w Warszawie ... :(.

Volvove silniki B4204T7 / B4204T6 / B4164T2 potrafimy.

Jeżeli chodzi konkretnie o V60 to jedyną opcją jest zbiornik 51l, który podnosi podłogę.
Mix czy przez wtryski paliwowe czyli 6gen?

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-02, 21:27
autor: Mikaell
Prins Direct LiquiMax 2.0
VI generacja. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2017-03-02, 21:45
autor: Czarny82
Mikaell pisze:Prins Direct LiquiMax 2.0
VI generacja. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.
No i takie coś to pasuje.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2018-02-18, 20:20
autor: Mikaell
Trochę się w temacie gazowania wtrysku bezpośredniego dzieje, więc sądzę, że warto szanowne grono apdejtować :)
Otóż więc:
1/ Holenderski Prins z nieznanych mi przyczyn zrezygnował z oferowania DLM (Direct Liqui Max - wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe) na rzecz VSI-2.0 DI czyli IV generacja z dotryskami beznyny. Skądinąd jak do tej pory najbardziej dopracowany system z najniższymi dotryskami benzyny.
2/ Stag 500DIS - rewolucyjny koncepcyjnie projekt połączenia wtrysku ciekłego gazu przez wtryskiwacze gazowe pod niskim ciśnieniem i uzupełnianie reszty przez system IV generacji jest ciągle obiecywany "za parę miesięcy"
3/ Mniejsi polscy producenci wzięli się do roboty i mamy dwie bardzo ciekawe opcje instalacji IV generacji z dotryskami.
a/ KME Nevo Sky Direct
b/ Alex Idea
I obydwaj chcą przetrenować :P swoje wynalazki na silnikach Volvo.
Także jak ktoś chce zostać pionierem to jest okazja :)

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-07-16, 23:28
autor: piotrek-wawa
Mikaell pisze:Tu chodzi, o ile dobrze rozumiem o B4204T11. 2 litry a dokładnie 1969cm3 ??
Czy do tego silnika jest już jakaś instalacja gazowa?

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-07-17, 09:00
autor: Czarny82
Dodam jeszcze, że na przeszkodzie ciekłego wtrysku gazu i nowych rozwiązań technicznych, stoją też przepisy homologacyjne. Jedna z polskich firm (nie będę robić reklamy więc nie podam nazwy) opracowała działającą instalację do aut z bezpośrednim wtryskiem, ale niestety polskie (i nie tylko polskie) przepisy homologacyjne nie pozwalają na podawanie LPG przez wtryskiwacze benzynowe. Szkoda, bo
ich rozwiązanie nie opiera się na dotryskach benzyny a silnik może pracować tylko na LPG, nie potrzebując nawet tradycyjnego paliwa do rozruchu. Jest to chora sytuacja, ponieważ np. w Czechach takie rozwiązanie już jest możliwe, a przecież nasi sąsiedzi poruszają się takimi samymi autami jak My.
Niestety przepisy dotyczące montażu LPG czy też wyposażenia warsztatów instalacyjnych są przestarzałe, nie zapowiada się też, żeby ktoś się zajął na nowo tym tematem aby je dostosować do obecnej potrzeby i rozwoju technologii.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-07-17, 10:36
autor: pysi
Czarny82 pisze:ale niestety polskie (i nie tylko polskie) przepisy homologacyjne
Czarny82 pisze:ponieważ np. w Czechach takie rozwiązanie już jest możliwe,
ale przecież homologacja jest ważna we wszystkich krajach Unii i musi być z nimi zgodna.
Czyli Czesi przymykają oko albo coś w dalszym ciągu jest nie zgodne z prawem.

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-07-17, 11:38
autor: Czarny82
pysi pisze: Czyli Czesi przymykają oko albo coś w dalszym ciągu jest nie zgodne z prawem.
Nie nazwałbym tak tego. Wg mnie, Czesi maja bardziej elastyczne prawo i chyba lepiej dostosowane do obecnych realiów.
Za dobry przykład można podać rejestrację pojazdów typu "SAM". U naszych południowych sąsiadów nadal można to robić i nie jest to aż takie skomplikowane, w PL temat raczej nie do przejścia. Jeśli u Czechów coś można a u nas nie, to raczej nie jest to zakazane prawem unijnym. Podobnie sytuacja ma się do instalacji LPG i przepisów to określających np w Polsce i Niemczech. Coś co można zrobić w PL i jest legalne, w DE już nie koniecznie, mam na myśli homologację na dany rynek.

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-13, 20:40
autor: meh
Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-13, 22:15
autor: kowalma
Czarny82 pisze:
2019-07-17, 11:38
ale przecież homologacja jest ważna we wszystkich krajach Unii i musi być z nimi zgodna.
Mój kolega Tomek Ferdek chciał zarejestrować Kozmo w PL. Zapomnij - będzie rejestrować w UK lub w Czechach. W Polsce beton i 'nie da się'. Dla zainteresowanych kozmo.pl

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-14, 21:58
autor: Mikaell
meh pisze:
2019-08-13, 20:40
Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??
B4204T7 ? Jeżeli ma działać w miarę bezproblemowo z niskim zużyciem benzyny to Prins VSI-2.0 DI. Nie będzie tanio..

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-16, 16:08
autor: meh
Mikaell pisze:
2019-08-14, 21:58
meh pisze:
2019-08-13, 20:40
Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??
B4204T7 ? Jeżeli ma działać w miarę bezproblemowo z niskim zużyciem benzyny to Prins VSI-2.0 DI. Nie będzie tanio..
o jakich pieniądzach rozmawiamy? bo mam możliwość kupić auto z takim silnikiem dlatego pytam czy jest sens

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-16, 16:53
autor: kowalma
Pod 10k pln

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-17, 12:37
autor: Mikaell
kowalma pisze:
2019-08-16, 16:53
Pod 10k pln
To cena instalacji Prinsa DLM (Direct LiquiMax), ja pisałem o Prins VSI-2.0 DI - dezorientacyjnie 6,5k pln

V60 MY11+ T5 a LPG

: 2019-08-17, 21:17
autor: kowalma
ok, to sie zmieniło. Jak robilem 2 lata temu research na temat LPG w 2.0 T5 240 '2017 to ceny oscylowały przy 10k pln.