Strona 1 z 1

[Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-06-03, 12:56
autor: Rumak123
Witam
Jestem świezym nabywcą Volvo XC60 2.0 i chcę włozyc instalację LPG, znalazłem dedykowaną pod silnik od Prinsa

o tą mi chodzi DLM 2.0 wrtysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe

http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/" onclick="window.open(this.href);return false;

odpala na LPG, bezobsługowa wygląda to fajnie

Ktoś ma doświadczenia z tym typem instalacji ?
Jak wrażenia ?
Jak spalenie ?
Jak z moca ?

dzięki z góry
pozdr

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-06-03, 23:40
autor: Mikaell
Chyba jeszcze nie było odważnego, który założył DLM do Volvo.
Teoretycznie system znakomity.
Problemów z mocą być nie może jak w każdej porządnej instalacji LPG. Spalanie musi być wyższe.
Trzeba mieć jednak świadomość, że brak jak na razie przynajmniej w Polsce długodystansowych doświadczeń użytkowników.
Montowałem jak na razie tylko w GMC Acadia. Śmiga.
Jakby co zapraszam do kontaktu

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-09, 01:38
autor: madbart
Mikaell pisze:Chyba jeszcze nie było odważnego, który założył DLM do Volvo.
Teoretycznie system znakomity.
Problemów z mocą być nie może jak w każdej porządnej instalacji LPG. Spalanie musi być wyższe.
Trzeba mieć jednak świadomość, że brak jak na razie przynajmniej w Polsce długodystansowych doświadczeń użytkowników.
Montowałem jak na razie tylko w GMC Acadia. Śmiga.
Jakby co zapraszam do kontaktu

Jaka orientacyjna cena instalacji (bebechy + robocizna) dla 2.0T 203km?


//B

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-09, 16:33
autor: Mikaell
madbart pisze:Jaka orientacyjna cena instalacji (bebechy + robocizna) dla 2.0T 203km?
W świetle mojej wiedzy Prins był uprzejmy opracować DLM wyłącznie dla modelu 2013-> 180kW / 245KM.

http://www.sklepprins.pl/produkt/1507.z ... 180kw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
do tego niestety koszt pompy lub jej przerobienia.

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-09, 21:00
autor: madbart
wg tej listy : http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direc ... able-list/" onclick="window.open(this.href);return false;

jest zestaw do 2.0T 149kw


tak czy siak 8900 to sporo!
taniej pozostaje "normalnie" gazować , ale wtedy będzie jezdzil jednoczesnie na lpg i benzynie.
bo wtryskiwacze muszą być chłodzone...


//B

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-10, 08:28
autor: Mikaell
Odnośnie możliwości montażu DLM pozostanę przy swoim zdaniu :).
A "normalnie" zgazować taki samochód potrafi najprawdopodobniej jeden człowiek w Polsce.

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-10, 15:10
autor: madbart
Mikaell pisze:Odnośnie możliwości montażu DLM pozostanę przy swoim zdaniu :).
A "normalnie" zgazować taki samochód potrafi najprawdopodobniej jeden człowiek w Polsce.
rozumiem.


jaką instalację zatem poleciłbyś do tego silnika (2.0T , 203KM) ?

czy też powinienem wystrzegać sie akurat tego silnika jeśli zamierzam auto gazować?

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-11, 15:21
autor: Mikaell
Chcąc zamontować instalacje LPG we "współczesnym" Volvo z silnikiem z wtryskiem bezpośrednim
moim zdaniem mamy takie możliwości
- Instalacje Prinsa z cytowanej powyżej listy - dokładnie takie nadwozie z takim silnikiem jak na liście..
- montaż Staga 400DPI 4gen z dotryskami u Sebastiana w firmie GZW w Zbrosławicach
- Być może jeszcze jakieś włoskie instalacje, których nie znam (i za bardzo nie mam chęci poznawać).

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-11, 17:40
autor: mattm
V70 III ma ten sam silnik (2.0T) co XC60?

2.0T B4204T6 2010–2011 203 PS (149 kW; 200 hp) 300 N·m (220 lb·ft) 1,999 cc (122.0 in3) Inline 4 with turbo

Myślę o kupnie i zagazowaniu v70iii, ale w takim który były najlepszy do zagazowania? (oprócz 2.0NA 143KM bo ten będzie zdecydowanie za słaby).

2.0 NA B4204S3[54] 2007–2010 145 PS (107 kW; 143 hp) 190 N·m (140 lb·ft) @ 1,999 cc (122.0 in3) Inline 4
2.0T B4204T6 2010–2011 203 PS (149 kW; 200 hp) 300 N·m (220 lb·ft) 1,999 cc (122.0 in3) Inline 4 with turbo
2.5T B5254T6[54] 2007–2009 200 PS (147 kW; 197 hp) 300 N·m (220 lb·ft) @1500 2,521 cc (153.8 in3) Inline 5 with turbo
2.5T B5254T10 2010–2011 231 PS (170 kW; 228 hp) 340 N·m (250 lb·ft) @2800 2,521 cc (153.8 in3) Inline 5 with turbo
2.5FT FlexiFuel B5254T8 2007–2009 200 PS (147 kW; 197 hp) 300 N·m (220 lb·ft) 2,521 cc (153.8 in3) Inline 5 with turbo
2.5FT FlexiFuel B5254T11 2010–2011 231 PS (170 kW; 228 hp) 340 N·m (250 lb·ft) 2,521 cc (153.8 in3) Inline 5 with turbo
3.2 NA B6324S[55] 2007–2011 238 PS (175 kW; 235 hp) 320 N·m (240 lb·ft) @3200 3,192 cc (194.8 in3) Inline 6
3.2 NA B6324S5 2011–present 238 PS (175 kW; 235 hp) 320 N·m (240 lb·ft) @3200 3,192 cc (194.8 in3) Inline 6
T6 B6304T2[55] 2007–2010 285 PS (210 kW; 281 hp) 400 N·m (300 lb·ft) @1500 2,953 cc (180.2 in3) Inline 6 with two turbos
T6 B6304T4 2011–present 304 PS (224 kW; 300 hp) 440 N·m (320 lb·ft) 2,953 cc (180.2 in3) Inline 6 with two turbos
T4 B4164T 2011–present 180 PS (132 kW; 178 hp) 240 N·m (180 lb·ft) 1,596 cc (97.4 in3) Inline 4 with turbo
T4F FlexiFuel B4164T2 2011–present 180 PS (132 kW; 178 hp) 240 N·m (180 lb·ft) 1,596 cc (97.4 in3) Inline 4 with turbo
T5 B4204T11 2011–present 240 PS (177 kW; 237 hp) 320 N·m (240 lb·ft) 1,969 cc (120.2 in3) Inline 4 with turbo

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-11, 22:51
autor: Mikaell
Ostatnie trzy (czterocylindrowe) to wtrysk bezpośredni - dostępność drogich instalacji Prinsa do sprawdzenia w linku z wątka.
Pozostałe silniki nadając się co najmniej dobrze do zainstalowania IV generacji.
Ja celowałbym w T6 285/305 KM, w XC70 przedliftowym (chyba tylko 285KM?) ze względu na wnętrze, które bardziej mi się podoba :)

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-30, 20:44
autor: stmas
Witam,
Jestem dość świeżym (V2015) posiadaczem volvo v70 III z silnikiem 2.0T 203KM z 2011r.
Od lipca założona instalacja Prins DLM
Przejechane 4-5 kkm (wiadomo wakacje).
Pierwsze wrażenia dobre
- odpala bez problemu
- dynamika jak na benzynie
- spalanie +25% w stosunku do benzyny tzn trasa 10l/100 miasto 14l/100 - jazda raczej spokojna z dziećmi na pokładzie
- problemy: 2x włączyła się "kontrolka" instalacji, ale samochód jeździł normalnie 1 x powrót do normy samoczynny, drugim razem podjechałem do warsztatu gdzie odbył się montaż, odczyty z komputera wysłane do Holandii - na razie nie odpowiedzieli. Błąd kontrolki skasowali i od tego czasu auto jeździ normalnie.

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-08-31, 22:58
autor: Mikaell
To montaż z
http://www.lpg-montaz.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Czy jakiś inny ?

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-09-05, 20:17
autor: stmas
Dokładnie ten.

stmas

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-09-05, 21:41
autor: Mikaell
Najprawdopodobniej pierwszy DLM w Volvo w Polsce...
I nie u mnie...
Od kiedy się dowiedziałem nie mogę dojść do siebie :P

Re: [Volvo XC60 2.0] LPG

: 2015-09-14, 15:06
autor: stmas
Nie ukrywam że sam miałem wątpliwości przed zakupem instalacji, na róznych forach znalazłem tylko opinie właścicieli Hyundai (całkiem pozytywne zresztą). Troche przekonało mnie to że właśnie Hyundai montuje te instalacje "fabrycznie". Drugi argument - w silnikach z bazpośrednim wtryskiem kombinacja z dotryskiem benzyny jakos do mnie nie przemawia i jednak zwieksza koszty paliwa (instalacja DLM znacznie droższa, ale policzyłem że zwrot inwestycji w gaz nie będzie wiele dłuższy przy jednak dość sporym spalaniu).
Pozdrawiam
stmas

[Volvo XC60 2.0] LPG

: 2021-03-27, 10:22
autor: frasis
Cześć,

czy po tylu latach użytkowania jesteście w stanie coś więcej powiedzieć o instalacji LPG do 2.0 T5 Powershift (240 KM)? Zastanawiam się nad zakupem używanego volvo właście w tej jednostce i zamontowaniem instalacji LPG. Przyznam, że trochę się zdziwiłem cenami od 9 do 11 tyś za LP Prinsa.

Dzięki!

[Volvo XC60 2.0] LPG

: 2021-03-27, 11:49
autor: Mikaell
Nie ma już w aktualnej ofercie Prinsa instalacji ciekłego wtrysku gazu (DLM) do silników Volvo.
Prins oferuje obecnie VSI 3 DI czyli instalacje z dotryskiem benzyny. Jest tańsza niż DLM ale to nadal spore pieniądze.
Polscy producenci też już coś oferują w rozsądnych pieniądzach (5-5,5k pln). Alex Idea / KME Nevo Sky Direct 2 / Tech Symbio.

[Volvo XC60 2.0] LPG

: 2021-04-01, 11:15
autor: siekieramotyka
Aktualnie KME Sky Direct daje radę, spalanie to chyba około 12 litrów gazu i 2 litry benzyny.