V70 bi-fuel 2.4

ODPOWIEDZ
look5
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-24, 15:04
Imię: szymon
VOLVO: 940
Silnik: 2.4 td
Rok: 1991
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: look5 » 2020-11-26, 21:02

Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem autka jak w temacie, auto ze Szwajcarii, w zbiorniku było jeszcze troszeczke cng ale wyjeżdżałem do zera po zatankowaniu na maxa, auto po przełączeniu, zaczęło się dusić i wyskoczyl komunikat przełączony na benzynę, i tak w kółko auto wgle niepracuje na CNG, z tego co udało mi się ustalić do rozdzielacza nie dochodzi gaz, gdzie szukać problemu, moze ktoś z was ma jakiś schemat, bede wdzięczny, a moze jest ktoś z lubelskiego kto choć trochę ogarnia CNG lub zna kogoś

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: nonline » 2020-11-27, 18:05

Przechodziłem przez to. Nie wiem z którego roku masz instalacje CNG ale nikt sensownie tego nie naprawia, nie ma części, wiedzy itp. Wywal i wstaw LPG, spokojnie mieści się w miejsce butli po CNG pod kanapą ponad 60 litrowy zbiornik bez rzeźby. Szkoda zdrowia, czasu i pieniędzy.

Serio. Najczęściej psująca się część w tych instalacjach to koszt ponad 1000 zł :D I nie ma jej bo producent dawno przepadł. Rok się bujałem po magikach, forach, eksperymentach i nawet domorosłych naprawach. A pierwszy lepszy gazownik wyciął, wstawił LPG i auto 3 rok jeździ jak jak bajka. Można się nawet pokusić o przeprogramowanie zegarów aby stan PB pokazywał się w miejscu stanu CNG, a guzik w desce zostawić jako ozdobę albo wyciągnąć i wstawić zaślepkę.

look5
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-24, 15:04
Imię: szymon
VOLVO: 940
Silnik: 2.4 td
Rok: 1991
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: look5 » 2020-12-02, 10:58

Właśnie, tu jest problem, dopiero co zrobiłem legalizację zbiorników, i szkoda to wywalać, muszę przejrzeć bo wydaję mi się że problem jest dość błachy gdyż niema wgle cisnienia między reduktorem a rozdzielaczem, więc obstawiam jakiś elektrozawór po drodze, chyba ze przez uszkodzenie tego krokowca sterownik nie pozwoli otworzyć elektrozaworu, tęgo chciał bym się dowiedzieć, znalazłem gdzieś w necie schemat z autodaty i niby sa trzy elektrozawory i niby jeden z nich jest główny, może poprostu sie wysrala cewka, tylko zanim rozdlubie to wolałem się upewnić, bo autkiem dojeżdżam codziennie do pracy i niechcial bym sobie go unieruchomiać

centrala240
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2020-11-17, 07:03
Imię: Pawel
VOLVO: S 60 v 70
Silnik: 2435
KW/KM/NM: 140
Rok: 2006
Przebieg: 269000
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: centrala240 » 2020-12-21, 07:37

I jak tam ogarnąłem temat? Wiersz co było przyczyną?
Pozdr.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: nonline » 2021-01-03, 12:37

look5 pisze:
2020-12-02, 10:58
Właśnie, tu jest problem, dopiero co zrobiłem legalizację zbiorników, i szkoda to wywalać
Szkoda, to jeździć na paliwie po prawie 4 zł, mieć zasięg 200km i planować trasy po stacjach przy zajezdniach autobusowych. Też zrobiłem legalizację ale bardzo cieszę się, że poszło LPG, 3 rok mija, zero stresów.

Awatar użytkownika
Marek81
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-01-25, 10:22
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5204T2
Rok: 1998
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: Marek81 » 2024-04-03, 23:27

Cześć, przepraszam że odświeżam temat ale nie chcę zaśmiecać działu kolejnym o tej samej nazwie.

Zamierzam kupić V70 2,4 140KM biFuel z 2005.

Samochód sprowadzony z Niemiec więc instalacje CNG trzeba będzie zalegalizować, zbiorniki nie wiadomo kiedy były sprawdzane. Pewnie trzeba się nastawiać na konieczność prób ciśnieniowych. Czy trzeba to wykonać przed pierwszą rejestracją?

Auto ma inny kształt płyty podłogowej w tylnej części, instalacja CNG do legalizacji, czy w ogóle opłaca się kupować takie auto? W warsztacie LPG powiedzieli, że mogą przerobić na LPG, ale czy taka konwersja jest estetyczna, solidna i w pełni funkcjonalna? Niestety w ładnym stanie najczęściej jest 2,4 140KM bifuel. Jako alternatywę mam XC70 2001 w automacie, ale tam obawiam się skrzyni biegów i wszystkich potencjalnych problemów ze skrzynią biegów. Nie ukrywam, że w obecnych czasach gdzie straszą SCT wolałbym auto z normą EURO4 z lekkim zapasem niż EURO3 na styk i nie wiadomo co za 1-2 lata.

Jak w roku 2024 wygląda życie z instalacją CNG? Mieszkam w Krakowie więc dostęp do stacji jest. Jeżdżę do Czech, Austrii a tam z LPG było krucho, a CNG zawsze coś się znalazło. Czy ta wersja to pchanie się w ograniczenia na własne życzenie?

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2612
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: ewemarkam » 2024-04-04, 00:56

Teoretycznie CNG traktowane jest jako ekologiczne paliwo. Ale nie wiadomo co nasi rządzący wymyślą, bo jak zwykle wszystko jest nie przemyślane. Też sie zastanawiałem nad samochodem z CNG, generalnie największą wadą jest mała sieć stacji, zasięg no i skoromny bak benzyny. Konwersja na LPG zazwyczaj jest ok, zbiornik ląduje w miejscu po zbiornikach CNG, no i masz dalej funkcjonalny bagażnik. Możesz się pokusić o drugą butle wtedy w kole i zwiększasz zasięg. Szukałem Touran'a albo zafiry właśnie z CNG i tak to tak wyglądało.

Awatar użytkownika
Marek81
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-01-25, 10:22
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5204T2
Rok: 1998
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: Marek81 » 2024-04-04, 16:42

Zapytałem w krakowskim oddziale gdzie można wykonać legalizację butli. W odpowiedzi otrzymałem informacje o której zupełnie zapomniałem. Zbiorniki CNG można użytkować maksymalnie 20 lat. Więc w samochodzie z 2005 taka instalacja nie jest żadnym atutem. Tylko wymiana na nowe albo przeróbka na LPG. Szkoda.

theo-g
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: theo-g » 2024-04-04, 20:21

Strasznie dużo miejsca zajmuje ten garb zbiornika , pojemność bagażnika V70 się traci

Awatar użytkownika
Marek81
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-01-25, 10:22
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5204T2
Rok: 1998
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: Marek81 » 2024-04-04, 22:39

@theo-g, masz na myśli zbiornik LPG zamontowany w bagażniku bi-fuel?

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: nonline » 2024-04-04, 23:38

We Wrocławiu już na pylonie nawet nie podają ceny CNG. To martwe paliwo w tym kraju. 25 stacji, większość przy zajezdniach autobusowych :lol:
Czy ta wersja to pchanie się w ograniczenia na własne życzenie?
Tak, pod każdym względem. Zasięg auta jest marny, nikt tego nie naprawia, części do instalacji niedostępne (np. silnik krokowy), na dzień dzisiejszy to wodorowa Toyota MIRAI będzie mniej egzotyczna. Jedyny sens kupna Volvo z CNG to natychmiastowa konwersja na LPG. W miejsce trzech butli wpada butla od LPG, wlew Ci robią tam gdzie benzyna, dokładają przycisk na desce i koniec. Niektóre elementy instalacji muszą zostać w komorze silnika aby komputer auta nie głupiał, należy się pożegnać ze wskaźnikiem ilości gazu na desce i nie dotykać guzika od przełączania CNG/Pb. Stan zbiornika na PB i tak jest ukryty pod pokrętłem manetki i wyświetla się na ekranie incydentów. Nic nie tracisz z przestrzeni bagażowej, bez przeróbek wchodzi pod auto butla 65L. Koszt konwersji to ok. 4000 zł, droga prawna taka sama jak przy montażu LPG w normalnym aucie. Moje byłe V70 do dzisiaj tak sobie śmiga, jeździ bez problemu trasy po Europie, tylko trzeba sobie przejściówki do tankowania ogarnąć :)

A sama próba jazdy na CNG to masochizm, ja pół roku wytrzymałem - i to 4 lata temu, do pierwszej awarii, której nie był w stanie naprawić żaden gazownik (silnik krokowy, niby proste, w innym kraju, w innym czasie naprawa na 10 minut i parę zł, a u nas niewykonalne albo koszt części z leżaka magazynowego ściąganego zza granicy 1500 zł plus szukanie kogoś kto ogarnia CNG).

Olać temat CNG i nie próbować tej kupy ruszać, nawet jakbyś miał możliwość tankować z kuchenki gazowej.

theo-g
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: theo-g » 2024-04-05, 00:24

Marek81 pisze:@theo-g, masz na myśli zbiornik LPG zamontowany w bagażniku bi-fuel?
Nie, mówię o zbiorniku cng. Widziałem taki w v70 I jak szukałem kiedyś

Awatar użytkownika
Marek81
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-01-25, 10:22
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5204T2
Rok: 1998
Status: Offline

V70 bi-fuel 2.4

Post autor: Marek81 » 2024-04-09, 22:15

Mam jeszcze kilka pytań. Jaką pojemność ma zbiornik benzyny? Jeżeli mniejszą to czy po wyrzuceniu zbiorników CNG da się założyc ze zwykłej benzynowej V70 II? Czy da się z ECU wyrzucić obsługę CNG tak by usunąć całą instalację wraz z przyciskiem Petrol i by wskaźnik poziomu paliwa pokazywał tylko zbiornik benzyny bez kombinacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „CNG [Gaz ziemny]”