Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
: 2010-04-14, 20:06
Rozpoczynam temat poświęcony modelom Volvo z fabryczną instalacją CNG. Znajdziecie tam często dane nigdzie nieosiągalne. Oczywiście zapraszam do dyskusji i wpisywania wszelkich uwag.
NOWE
Volvo V70 2.5 Bi-Fuel
UŻYWANE
VOLVO S60 2.4 Bi-Fuel
VOLVO V70 2.4 Bi-Fuel
VOLVO S80 2.4 Bi-Fuel
Kilka słów na temat wyżej opisanych pojazdów.
W przypadku używanych, są to nam dobrze znane pojazdy poprzedniej generacji, które nie są już produkowane. Pod maską tych modeli znalazł miejsce silnik z instalacją fabryczną o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM. Zbiorniki z gazem ziemnym zamontowano pod podłogą pojazdu (2 stalowe i 1 kompozytowy) i nie pomniejszały przestrzeni ładunkowej w bagażniku.
Volvo niedawno zaprezentowało nowy pojazd na CNG. Jest to model V70 po konwersji wykonanej przez przyfabryczny zakład. Niestety tym razem zbiorniki na gaz pomniejszyły bagażnik o ponad 100l. Jednak nowy silnik o pojemności 2.5l jest zdecydowanie mocniejszy i dysponuje mocą aż 231 KM.
Wg nieoficjalnych informacji ta jednostka napędowe w niedalekiej przyszłości ma się znaleźć również w nowych modelach S60 i S80. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu pojazdami na CNG w Szwecji, gdzie sprzedaje się kilka tysięcy tej klasy pojazdów z fabryczną instalacją (liderem jest VW Passat 1.4 TSI EcoFuel o mocy 150 KM, a niedługo Subaru będzie sprzedawało tam Legacy po konwersji).
Od niedawna dział ciężarowy Volvo również wdraża napęd CNG. Silniki będą spalały mieszankę oleju napędowego i gazu ziemnego.
NOWE
Volvo V70 2.5 Bi-Fuel
UŻYWANE
VOLVO S60 2.4 Bi-Fuel
VOLVO V70 2.4 Bi-Fuel
VOLVO S80 2.4 Bi-Fuel
Kilka słów na temat wyżej opisanych pojazdów.
W przypadku używanych, są to nam dobrze znane pojazdy poprzedniej generacji, które nie są już produkowane. Pod maską tych modeli znalazł miejsce silnik z instalacją fabryczną o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM. Zbiorniki z gazem ziemnym zamontowano pod podłogą pojazdu (2 stalowe i 1 kompozytowy) i nie pomniejszały przestrzeni ładunkowej w bagażniku.
Volvo niedawno zaprezentowało nowy pojazd na CNG. Jest to model V70 po konwersji wykonanej przez przyfabryczny zakład. Niestety tym razem zbiorniki na gaz pomniejszyły bagażnik o ponad 100l. Jednak nowy silnik o pojemności 2.5l jest zdecydowanie mocniejszy i dysponuje mocą aż 231 KM.
Wg nieoficjalnych informacji ta jednostka napędowe w niedalekiej przyszłości ma się znaleźć również w nowych modelach S60 i S80. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu pojazdami na CNG w Szwecji, gdzie sprzedaje się kilka tysięcy tej klasy pojazdów z fabryczną instalacją (liderem jest VW Passat 1.4 TSI EcoFuel o mocy 150 KM, a niedługo Subaru będzie sprzedawało tam Legacy po konwersji).
Od niedawna dział ciężarowy Volvo również wdraża napęd CNG. Silniki będą spalały mieszankę oleju napędowego i gazu ziemnego.