Modele z fabryczną instalacją CNG
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-04-14, 13:45
- VOLVO: brak
- Silnik: brak
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Rozpoczynam temat poświęcony modelom Volvo z fabryczną instalacją CNG. Znajdziecie tam często dane nigdzie nieosiągalne. Oczywiście zapraszam do dyskusji i wpisywania wszelkich uwag.
NOWE
Volvo V70 2.5 Bi-Fuel
UŻYWANE
VOLVO S60 2.4 Bi-Fuel
VOLVO V70 2.4 Bi-Fuel
VOLVO S80 2.4 Bi-Fuel
Kilka słów na temat wyżej opisanych pojazdów.
W przypadku używanych, są to nam dobrze znane pojazdy poprzedniej generacji, które nie są już produkowane. Pod maską tych modeli znalazł miejsce silnik z instalacją fabryczną o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM. Zbiorniki z gazem ziemnym zamontowano pod podłogą pojazdu (2 stalowe i 1 kompozytowy) i nie pomniejszały przestrzeni ładunkowej w bagażniku.
Volvo niedawno zaprezentowało nowy pojazd na CNG. Jest to model V70 po konwersji wykonanej przez przyfabryczny zakład. Niestety tym razem zbiorniki na gaz pomniejszyły bagażnik o ponad 100l. Jednak nowy silnik o pojemności 2.5l jest zdecydowanie mocniejszy i dysponuje mocą aż 231 KM.
Wg nieoficjalnych informacji ta jednostka napędowe w niedalekiej przyszłości ma się znaleźć również w nowych modelach S60 i S80. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu pojazdami na CNG w Szwecji, gdzie sprzedaje się kilka tysięcy tej klasy pojazdów z fabryczną instalacją (liderem jest VW Passat 1.4 TSI EcoFuel o mocy 150 KM, a niedługo Subaru będzie sprzedawało tam Legacy po konwersji).
Od niedawna dział ciężarowy Volvo również wdraża napęd CNG. Silniki będą spalały mieszankę oleju napędowego i gazu ziemnego.
NOWE
Volvo V70 2.5 Bi-Fuel
UŻYWANE
VOLVO S60 2.4 Bi-Fuel
VOLVO V70 2.4 Bi-Fuel
VOLVO S80 2.4 Bi-Fuel
Kilka słów na temat wyżej opisanych pojazdów.
W przypadku używanych, są to nam dobrze znane pojazdy poprzedniej generacji, które nie są już produkowane. Pod maską tych modeli znalazł miejsce silnik z instalacją fabryczną o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM. Zbiorniki z gazem ziemnym zamontowano pod podłogą pojazdu (2 stalowe i 1 kompozytowy) i nie pomniejszały przestrzeni ładunkowej w bagażniku.
Volvo niedawno zaprezentowało nowy pojazd na CNG. Jest to model V70 po konwersji wykonanej przez przyfabryczny zakład. Niestety tym razem zbiorniki na gaz pomniejszyły bagażnik o ponad 100l. Jednak nowy silnik o pojemności 2.5l jest zdecydowanie mocniejszy i dysponuje mocą aż 231 KM.
Wg nieoficjalnych informacji ta jednostka napędowe w niedalekiej przyszłości ma się znaleźć również w nowych modelach S60 i S80. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu pojazdami na CNG w Szwecji, gdzie sprzedaje się kilka tysięcy tej klasy pojazdów z fabryczną instalacją (liderem jest VW Passat 1.4 TSI EcoFuel o mocy 150 KM, a niedługo Subaru będzie sprzedawało tam Legacy po konwersji).
Od niedawna dział ciężarowy Volvo również wdraża napęd CNG. Silniki będą spalały mieszankę oleju napędowego i gazu ziemnego.
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2012-08-06, 22:01
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel
- KW/KM/NM: 103
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Opole
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Witam, jestem wlascicielem V70 2.4 Bi-fuel 2006
Jak narazie to pelne zadowolenie. Koszt przejechania 100km to 21zl na trasie i 30 zl w miescie.
Samochod sprowadzony ze Szwecji. Chetnie wymienie sie doswiadczeniami.
Jak narazie to pelne zadowolenie. Koszt przejechania 100km to 21zl na trasie i 30 zl w miescie.
Samochod sprowadzony ze Szwecji. Chetnie wymienie sie doswiadczeniami.
-
- VO
- Posty: 224
- Rejestracja: 2008-02-05, 11:00
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 Bi-fuel CNG
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2004
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: 7kg raket fjuel
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Witam na forum kolejnego zadowolonego użytkownika bi-fuel cng. Jest to prawdopodobnie jeden z najrzadszych modeli na forum więc tym bardziej cieszy nowy kolega i to jeszcze chętny do dzielenia się doświadczeniami. Takich nam trzeba
Puchatek to sympatyczne stworzenie, powinien więc jeździć takim autem, jakim jeżdżą mili ludzie. Czyli V70.
J.C.
J.C.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:43
- Imię: Adam
- VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 8,0
- Przebieg: 241000
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Cześć Panowie !
Od niedawna posiadam VOLVO S60 BiFuel CNG 2005 r.
Dotychczasz pojawiły się u mnie problemy wyszczególnione w wątku forumowym pod linkiem:
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=64 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;, mianowicie:
Przy pełnym zatankowanym zbiorniku gazu CNG, po przełączeniu się auta na gaz natychmiast gaśnie. Co może być wszechobecną przyczyną występującą na tej instalacji?
Jeśli moglibyście mi pomóc, będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Na marginesie dodam, że przy dynamicznej jeździe auto spala mi ok. 8 litrów na 100km przy cenie 3,36 pln/m3.
Pozdrawiam,
Adam
Od niedawna posiadam VOLVO S60 BiFuel CNG 2005 r.
Dotychczasz pojawiły się u mnie problemy wyszczególnione w wątku forumowym pod linkiem:
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=64 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;, mianowicie:
Przy pełnym zatankowanym zbiorniku gazu CNG, po przełączeniu się auta na gaz natychmiast gaśnie. Co może być wszechobecną przyczyną występującą na tej instalacji?
Jeśli moglibyście mi pomóc, będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź.
Na marginesie dodam, że przy dynamicznej jeździe auto spala mi ok. 8 litrów na 100km przy cenie 3,36 pln/m3.
Pozdrawiam,
Adam
- BolzZ
- VOLV
- Posty: 804
- Rejestracja: 2009-02-27, 07:53
- Imię: K
- VOLVO: V90 CC D5 polestar
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 250
- Rok: 2018
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
To by oznaczało, że przejeżdżasz 100km za nieco ponad dwa i pół groszaadamellos pisze:auto spala mi ok. 8 litrów na 100km przy cenie 3,36 pln/m3.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:43
- Imię: Adam
- VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 8,0
- Przebieg: 241000
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Nadal przeliczam na litry, mój błądBolzZ pisze:To by oznaczało, że przejeżdżasz 100km za nieco ponad dwa i pół groszaadamellos pisze:auto spala mi ok. 8 litrów na 100km przy cenie 3,36 pln/m3.
Oczywiście miałem na myśli 8m3*3,36=26,88
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-04-22, 14:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4 Bi-Fuel CNG
- KW/KM/NM: 104/140/---
- Rok: 2003
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
Witam serdecznie,
Jestem nowy na forum, ale mój Łoś dostarcza mi coraz to nowych, negatywnych emocji związanych z instalacją CNG, więc w miarę własnych doświadczeń również podzielę się swoją wiedzą.
Pozdrawiam,
Piotr
Jestem nowy na forum, ale mój Łoś dostarcza mi coraz to nowych, negatywnych emocji związanych z instalacją CNG, więc w miarę własnych doświadczeń również podzielę się swoją wiedzą.
Pozdrawiam,
Piotr
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-06-01, 22:36
- Imię: marian
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2008
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 80000
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
a co sie dzieje trebol??
-
- V
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
- Imię: Janusz
- VOLVO: 850R,V70T5
- Silnik: 2.5, 2,3T
- KW/KM/NM: 170,170
- Rok: 1996
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Modele z fabryczną instalacją CNG
4 lata się poruszam "oceengienowanym" fabrycznie v70 i sobie chwalę,przebieg kolosalny i tylko raz zmieniany reduktor po 200 tys km