Re: 2.5 TDI a biopaliwa
- mmax
- VOL
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-06-06, 08:02
- VOLVO: V70 D5; S60 D5
- Silnik: D5244T; D5244T
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: uk
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
witam
Czy ktos z posiadaczy diesli probowal biopaliw (np olej jadalny)... ?
Prosze o opinie lub doswiadzczenia z tym zwiazane.
Czy ktos z posiadaczy diesli probowal biopaliw (np olej jadalny)... ?
Prosze o opinie lub doswiadzczenia z tym zwiazane.
Pozdrawiam.
Marcin
Marcin
- Eagle
- V
- Posty: 146
- Rejestracja: 2007-03-09, 20:54
- Imię: Sylwester
- VOLVO: XC90 / V40
- Silnik: D5 / D3
- Rok: 2006
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 320
- Lokalizacja: Freren "D"
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ja miałem Audi z silnikiem 2.0 D ale jeszcze stary model silnik CN pompa wtryskowa BOSCH,a rotacyjna. Jeździł na wszystkim co mu się wlało, ale jak na 60l ON wlałem 4l oleju z biedronki to po 4km stanął. Przyczyna olej rzepakowy jest gęsty i ma większą lepkość i zakleił mi filtr paliwa. Poza tym żadnych niepokojących objawów nie miałem, wymiana filtra i jeździłem dalej.
O ile się nie mylę (znawców proszę o poprawkę) Twój silnik też jest Audi, ale to turbo i lepiej nie próbuj.
O ile się nie mylę (znawców proszę o poprawkę) Twój silnik też jest Audi, ale to turbo i lepiej nie próbuj.
ex Volvo V70 2,4+LPG
XC90 D5
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
XC90 D5
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
- orlixx
- Przyjaciele
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-05-15, 07:42
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: V70I/V50 II/tera XC60 T5
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 256
- Rok: 2015
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 12
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Po tym co ja przechodzę z "polskimi" paliwami - niby pierwszej klasy - to nigdy nie spróbuję. :557:
Już tylko Ultimate
Już tylko Ultimate

Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować. -Lewis Hine
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
A myślisz że to jakie francuskie.orlixx pisze:Po tym co ja przechodzę z "polskimi" paliwami - niby pierwszej klasy - to nigdy nie spróbuję.
Już tylko Ultimate
- Andreas
- Przyjaciele
- Posty: 647
- Rejestracja: 2007-03-06, 20:28
- Imię: Andrzej
- VOLVO: V70 II; S60
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2003
- Był na spocie: 15
- Przebieg: 260
- Lokalizacja: Dębica / Wa-wa
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Czy masz może nadwyżkę finansową, że zadajesz takie pytania? Bo chyba nie wynika to z faktu, że nie stać Cię na paliwo i będziesz tankował w Biedronce?mmax pisze:witam
Czy ktos z posiadaczy diesli probowal biopaliw (np olej jadalny)... ?
Prosze o opinie lub doswiadzczenia z tym zwiazane.
Pozdrowionka
Andreas
"Los obchodzi się ze mną łagodnie.
Nie chce, bym stał się zbyt sławny zbyt młodo."
Andreas

"Los obchodzi się ze mną łagodnie.
Nie chce, bym stał się zbyt sławny zbyt młodo."
- orlixx
- Przyjaciele
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-05-15, 07:42
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: V70I/V50 II/tera XC60 T5
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 256
- Rok: 2015
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 12
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Tak luka myślę, że to francuskie, rozlewane w Kazachstanie przez małe chińskie dzieci wiezione to Polski szwedzkimi ciężarówkami do brytyjskich sieci stacji benzynowych :570:luka pisze: A myślisz że to jakie francuskie.

Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować. -Lewis Hine
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ja tez tak myslałem. 

- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Nie mam diesla ale nie wlałbym żadnego takiego wynalazku do swojego auta. Te 15 groszy różnicy na litrze (góra 10 zł na baku) to nie takie wielkie pieniądze, żeby ryzykować remontem za parę tysięcy.
Podam pewną historyjkę. Prawdziwą. Akcja działa się w Wojsku Polskim jakieś 8-10 lat temu. Przeprowadzono wtedy pewien eksperyment. Pewien wojskowy robił doktorat na temat mniej więcej "o wyższości oleju z biedronki nad normalnym dieslem". Za "auto" testowe posłużył wszystkożery (wielopaliwowy z założenia) silniki wysokoprężny UTD-20 w bojowym wozie piechoty BWP-1 (takie małe czołgi jakby ktoś nie był w wojsku). Wierzcie mi, że te pojazdy mogą jeździć na każdym gównie (na wojnę były projektowane), silniki piękne V6, 13 litrów pojemności, moc 300 KM, proste jak konstrukcja cepa (myśl techniczna ZSRR z lat 60-70). Testowano silnik nówkę sztukę. Został on zatarty po przejechaniu bodaj 1500 km na polskim biodieslu, specjalnie wtedy dla niego tłoczonym (10 lat temu nie było jeszcze rafinerii produkującej takie paliwo). Śmiechu była kupa, ale doktorat obroniony
Pozdrawiam !
Podam pewną historyjkę. Prawdziwą. Akcja działa się w Wojsku Polskim jakieś 8-10 lat temu. Przeprowadzono wtedy pewien eksperyment. Pewien wojskowy robił doktorat na temat mniej więcej "o wyższości oleju z biedronki nad normalnym dieslem". Za "auto" testowe posłużył wszystkożery (wielopaliwowy z założenia) silniki wysokoprężny UTD-20 w bojowym wozie piechoty BWP-1 (takie małe czołgi jakby ktoś nie był w wojsku). Wierzcie mi, że te pojazdy mogą jeździć na każdym gównie (na wojnę były projektowane), silniki piękne V6, 13 litrów pojemności, moc 300 KM, proste jak konstrukcja cepa (myśl techniczna ZSRR z lat 60-70). Testowano silnik nówkę sztukę. Został on zatarty po przejechaniu bodaj 1500 km na polskim biodieslu, specjalnie wtedy dla niego tłoczonym (10 lat temu nie było jeszcze rafinerii produkującej takie paliwo). Śmiechu była kupa, ale doktorat obroniony

Pozdrawiam !


*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
-
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Witam, w starym fordzie sierra 2.3d przejechałem około 50000tyś na "paliwie z Biedronki ". Jedno co wyczułem to inny zapach z wydechu i przy uruchamianiu zimnego silnika 2-3 sek głośniejszą prace"tzw. twarde wtryski". W spalaniu ilości paliwa nie ma wielkich różnic i osiągach no chyba, że z ropą super extra turbo power itd. po 4.60zł. Na pewno nie nadaje się do jazdy w zimę, chyba że założysz podgrzewanie i na pewno w nowych samochodach czyli można używać do starego rodzaju silników z pompą rotacyjną.
Niestety elektronika i nowoczesność nie daje sobie rady z super ekologią "biedronkową"
Niestety elektronika i nowoczesność nie daje sobie rady z super ekologią "biedronkową"
Ostatnio zmieniony 2008-03-17, 20:38 przez kiciuss, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mithror
- Przyjaciele
- Posty: 678
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
- Imię: Przem
- VOLVO: v40 + s80
- Silnik: 2.0T + 2.5T
- KW/KM/NM: 165 + 210
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: idealne
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Małkowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
ZNajomy lał do BMW (Bedziesz Mial Wydatki) 524D olej z marketu i po paru miesiącach sprzedał fure na części bo silnik totalnie sie zatkał i zasyfił...
Where dark and light don't differ...
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
- B234F
- VIP
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2006-08-01, 20:51
- VOLVO: V70 II BE/ V70 I / 850 / ex745GL
- Silnik: B5244S/B5252S/B5252S/B230F
- KW/KM/NM: 125/170/225||104/144/206|| 104/144/206||83/113/XXX
- Rok: 2004
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: wolê nie patrzeæ
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Frankfurt|Kg|Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Kolega mmax pyta sie o opinie i doswiadczenia nt. instalacji na olej roslinny, a wy piszecie na pol strony o cenach i trendach na rynkach swiatowych ??
Od takich tematow jest dzial OT.
Wracajac do tematu,
jezeli wlejesz olej roslinny do zwyklego baku to jasne ze pozapychasz wtryski.
Na dzien dzisiejszy montuje sie w autach system 2 zbiornikowy (osobny zbiornik na olej roslinny) + osobne podgrzewanie.
Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).
Na zachodzie system jest coraz czesciej spotykany
.
Od takich tematow jest dzial OT.
Wracajac do tematu,
jezeli wlejesz olej roslinny do zwyklego baku to jasne ze pozapychasz wtryski.
Na dzien dzisiejszy montuje sie w autach system 2 zbiornikowy (osobny zbiornik na olej roslinny) + osobne podgrzewanie.
Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).
Na zachodzie system jest coraz czesciej spotykany

- Nicram
- Przyjaciele
- Posty: 2148
- Rejestracja: 2007-02-18, 00:19
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 D
- KW/KM/NM: 100/136/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 40
- Przebieg: 106000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ekodiesel - to normalny naped na stacjach orlenowskich (taka nazwa handlowa)
Biodiesel - to mieszanka napedu z bioestrem, np 20%. tego obecnie nie sprzedaja, Pani Gilowska załatwiła ostatnio wszystkie ulgi
Bioester - czyli najnowszy trend - czysty 100% ester (można nazwac ze olej roślinny, lecz mimo wielu podobieństw jest całkiem inny)
Bioester - w tym roku narzucono producentom i importerom wykonanie narodowego wskaźnika sprzedazy bioestrów. mozna go wykonac poprzez sprzedaz 20% mieszanek (co jest nieopłacalne bo nie ma ulgi na akcyzie), lub poprzez czysty bioester - tu akcyza jest symboliczna. Zatem ORLEN i pozostali producenci beda wciskac kazdemu bioester, tłumaczac ze dobrze wpływa na ochrone środowiska. Bioesester mozna tankowac normalnie, dolewajac sobie go do baku z napedem, lub lejac czysty do starszych aut. jest on bardzo gesty, jutro wrzuce wam swiadectwa jakosci.
Byłem na pewnym szkoleniu na temat bioestrów i powiem tak - unikajcie tego jak tylko możecie, a jutro jak bede w pracy i dokopie sie do materiałów ze szkolenia napisze dokładnie dlaczego tak uważam.
Biodiesel - to mieszanka napedu z bioestrem, np 20%. tego obecnie nie sprzedaja, Pani Gilowska załatwiła ostatnio wszystkie ulgi
Bioester - czyli najnowszy trend - czysty 100% ester (można nazwac ze olej roślinny, lecz mimo wielu podobieństw jest całkiem inny)
Bioester - w tym roku narzucono producentom i importerom wykonanie narodowego wskaźnika sprzedazy bioestrów. mozna go wykonac poprzez sprzedaz 20% mieszanek (co jest nieopłacalne bo nie ma ulgi na akcyzie), lub poprzez czysty bioester - tu akcyza jest symboliczna. Zatem ORLEN i pozostali producenci beda wciskac kazdemu bioester, tłumaczac ze dobrze wpływa na ochrone środowiska. Bioesester mozna tankowac normalnie, dolewajac sobie go do baku z napedem, lub lejac czysty do starszych aut. jest on bardzo gesty, jutro wrzuce wam swiadectwa jakosci.
Byłem na pewnym szkoleniu na temat bioestrów i powiem tak - unikajcie tego jak tylko możecie, a jutro jak bede w pracy i dokopie sie do materiałów ze szkolenia napisze dokładnie dlaczego tak uważam.
- zzjacek
- VIP
- Posty: 8683
- Rejestracja: 2006-03-26, 09:00
- Imię: zetzet
- VOLVO: V70/S80
- Silnik: D5244T5/D5244T
- Był na spocie: 86
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ja raz w centrum berlina zatankowałem Biodiesla do 2.5TDI [V70].
Niemiłosiernie kopcił i nie chciał jechać.
Natomiast w 2.4TD [940] nie było problemów [paliwo tankowane było na tej samej stacji].
Niemiłosiernie kopcił i nie chciał jechać.
Natomiast w 2.4TD [940] nie było problemów [paliwo tankowane było na tej samej stacji].
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
może to troszke OT, ale na onecie takie info dzis znalazłem
"Nowe paliwo na stacjach - będziemy mniej płacić
(Rzeczpospolita, pb/26.03.2008, godz. 07:28)
Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowych. Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.
Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku.
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety.
Więcej o nowym paliwie w "Rzeczpospolitej"
"
"Nowe paliwo na stacjach - będziemy mniej płacić
(Rzeczpospolita, pb/26.03.2008, godz. 07:28)
Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowych. Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.
Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku.
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety.
Więcej o nowym paliwie w "Rzeczpospolitej"
"
- lelek
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2008-03-23, 14:13
- VOLVO: niemam
- Silnik: niemam
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: koblenz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
B234F pisze:Kolega mmax pyta sie o opinie i doswiadczenia nt. instalacji na olej roslinny, a wy piszecie na pol strony o cenach i trendach na rynkach swiatowych ??
Od takich tematow jest dzial OT.
Wracajac do tematu,
jezeli wlejesz olej roslinny do zwyklego baku to jasne ze pozapychasz wtryski.
Na dzien dzisiejszy montuje sie w autach system 2 zbiornikowy (osobny zbiornik na olej roslinny) + osobne podgrzewanie.
Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).
Na zachodzie system jest coraz czesciej spotykany.
Dokladnie !!!
Tak po krotce dziala przyzwoita instalacja dwuzbiornikowa i na podstawie dzisiejszych doswiadczen mozna ja stosowac prawie we wszystkich dieslach nawet tych z nowoczesnymi ukladami wtryskowymi ( Common Rail ).
Zasadnicza sprawa nie jest tutaj zastosowanie podgrzewaczy ( jak wszedzie o tym glosno ) lecz to aby funkcjonowaly odpowiednio to znaczy byly maksymalnie wydajne. Jezeli nie osiagniemy temperatury minimum 75°C i nie jestesmy w stanie jej utrzymac podczas jazdy zwiekszamy tylko ryzyko awarji ( zapieczone pierscienie, osadzanie sie osadu na wtryskach i w komorze spalania, zatarcie turbosprezarki itp. ).
W internecie krazy wiele tego rodzaju rozwiazan jak na przyklad pseldo instalacja z 4kolka.pl, ktorej wydajnosc termiczna zapewnia jedynie swobodny przeplyw OR przez filtr paliwa ( okolo 40-50°C, a wykonawca twierdz ze to wystarczy). Jak juz jeden z kolegow wspomnial OR posiada duza lepkosc i ona wlasnie jest najwiekszym wrogiem, a OR przy temperaturze 40°C posiada ja jeszcze okolo 12-15 razy wyzsza niz ON.
Jezdzac na OR musimy obnizyc lepkosc do minimum, a jest ona uzalezniona od temperatury ( im wyzsza tym lepkosc jest mniejsza ).
Ja moge tylko powiedziec ze jezdze juz ponad 50.000 km z taka instalacja gdzie olej roslinny uzyskuje temperature powyzej 90°C. Nie jest to, jak niektorzy nazywaja, stary klekot z lat 80-tych lecz nowoczesny diesel z 2004 z bezposrednim wtryskiem. Ze cos takiego funkcjonuje to nie nowosc. W niemczech jezdzi dziesiatki tysiecy tego rodzaju "klekotow" juz od dziesiatkow lat.
Zuzycie juz 4000 litrow OR przynioslo mi juz oszczednosci powyzej 1600 €.
Mysle ze bedzie jeszcze wiecej
[ Dodano: 2008-03-26, 22:01 ]
Grzesiek80 pisze:może to troszke OT, ale na onecie takie info dzis znalazłem
"Nowe paliwo na stacjach - będziemy mniej płacić
(Rzeczpospolita, pb/26.03.2008, godz. 07:28)
Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowych. Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.
Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku.
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety.
Więcej o nowym paliwie w "Rzeczpospolitej"
"
W zasadzie kazdy benzynowy silnik ( tylko z ukladami wtryskowymi ) mozna przystosowac do napedu etanolem.
Cala filozofia polega na odpowiednim ustawieniu zaplonu do obojetnie jakiej mieszanki benzyna+etanol, czysta benzyna lub czysty etanol i robi to odpowiednie uzadenia podlaczone do sterowania zaplonem, a robi to na podstawie analizy spalin w ciagu ulamka sekundy. Takie uzadzenia proponowane sa juz na prawie wszystkich stacjach paliw w niemczech gdzie mozna zatankowac wlasnie etanol. Koszt okolo 700 €.
To sa oznaczenia paliw zawierajacych etanol:
E-85- to etanol z 25% zawartoscia benzyny,
E100- to czysty odwodniony etanol
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-04-09, 21:48 przez lelek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2008-03-16, 12:55
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 tdi
- KW/KM/NM: 103/144
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa/bemowo
- Status: Offline
- Kontakt:
- lelek
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2008-03-23, 14:13
- VOLVO: niemam
- Silnik: niemam
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: koblenz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Sory, mala pomylka. Dzieki za uwage.
Przy zastosowaniu sterownika punktu zaplonu niema to roznicy sam sie dopasuje do odpowiedniego stezenia mieszanki
Pozdrawiam
Przy zastosowaniu sterownika punktu zaplonu niema to roznicy sam sie dopasuje do odpowiedniego stezenia mieszanki

Pozdrawiam
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2008-03-19, 14:20
- VOLVO: S60 R
- Silnik: 2,5T
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Chorzów
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
A mnie interesuje jak się na tym jeździ, czy silnik nie robi się mułowaty? Jak masz rozwiązany temat drugiego zbiornika, gdzie on jest zamontowany? Możesz podać namiary na firmę która to robiła?
Pozdr
Pozdr
- lelek
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2008-03-23, 14:13
- VOLVO: niemam
- Silnik: niemam
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: koblenz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ja jezdze juz na OR od 50.000 km i od poczatku z instalacja dwuzbiornikowa.
Wykonalem ja sam z elementow zakupionym w internecie. Wzorowalem sie na opisach i innych rozwiazaniach. Jedyne problemy jakie napotkalem to ulokowanie tego pod maska.
Do dzisiaj dziala wszystko jak nalezy.
Zuzycie paliwa, dynamika, predkosc pozostaly takie same.
Na zdjeciach pokazane sa: dodatkowy zbiornik w bagazniku, oraz czesciowo instalacja pod maska.
Wykonalem ja sam z elementow zakupionym w internecie. Wzorowalem sie na opisach i innych rozwiazaniach. Jedyne problemy jakie napotkalem to ulokowanie tego pod maska.
Do dzisiaj dziala wszystko jak nalezy.
Zuzycie paliwa, dynamika, predkosc pozostaly takie same.
Na zdjeciach pokazane sa: dodatkowy zbiornik w bagazniku, oraz czesciowo instalacja pod maska.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Przyjaciele
- Posty: 1475
- Rejestracja: 2007-03-12, 17:44
- Imię: Piotr
- VOLVO: Toyota Auris/Cytryna C4GP
- Silnik: 1.6/2.0
- KW/KM/NM: 136 KM/150km
- Rok: 2011
- Był na spocie: 35
- Średnie spalanie: kto to liczy
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
W Szczecinie instalacja takiego urządzenia kosztuje 2000 pln więc tyle co Gaz w benzynie. Rozmawiałem szczegółowo z użytkownikiem i instalatorem takiej instalacji ( 2 inne osoby ) i naprawde nie ma różnicy [ no chyba ze w cenie ] Sam się poważnie zastanawiam czy tego nie zalozyc do 940B234F pisze:Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).


ex 854 2.3T5 automat 240km/310nm
ex764 2.3ET+M47 182hp
ex944 D24+M47 82hp
ex764 2.3ET+M47 182hp
ex944 D24+M47 82hp
-
- V
- Posty: 67
- Rejestracja: 2018-09-16, 20:27
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 5
- Przebieg: 425
- Status: Offline
Re: 2.5 TDI a biopaliwa
Ponieważ doktoraty są bronione publicznie, a przynajmniej obszerne streszczenia są publikowane, poszukałem. I rzeczywiście taki doktorat był obroniony:Artur78 pisze: ↑2007-10-07, 21:54Za "auto" testowe posłużył wszystkożery (wielopaliwowy z założenia) silniki wysokoprężny UTD-20 w bojowym wozie piechoty BWP-1 (takie małe czołgi jakby ktoś nie był w wojsku). Wierzcie mi, że te pojazdy mogą jeździć na każdym gównie (na wojnę były projektowane), silniki piękne V6, 13 litrów pojemności, moc 300 KM, proste jak konstrukcja cepa (myśl techniczna ZSRR z lat 60-70). Testowano silnik nówkę sztukę. Został on zatarty po przejechaniu bodaj 1500 km na polskim biodieslu, specjalnie wtedy dla niego tłoczonym (10 lat temu nie było jeszcze rafinerii produkującej takie paliwo).
https://www.dbc.wroc.pl/Content/19614/P ... wplywu.pdf
Tylko wnioski inne

Intuicyjnie zgodziłbym się, że biodiesel jest szkodliwy, ale wyniki mówią co innego (nie sądzę, żeby dało się mocno naciągnąć wnioski z takich badań).