V60 MY11+ T5 a LPG

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: why_duck » 2015-01-19, 21:54

Pewnie, było, pewnie przeoczyłem... ale jeśli nie to myślę, że nie tylko mi się przyda. Czy silniki T5/T6 w nowych czyli MY11+ V60/S60 II nadają się do LPG, pomijam kwestie purystyczne... standardowe problemy, doboru mieszanki, temperatury, płynących tłoków? czy nie ma tragedii?
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2015-01-19, 23:42

Dla druciarza każde auto bardziej zaawansowane od Astry Classic może być problemem :).
Przy czym, które T5 jest "nowe": T5 4 cylindry 2.0 i 245 KM czy 2.5 R5 250 KM?
A T6 to 3.0 304 KM (B6304T4) czy też B4204T9 2.0 306 KM ?
Przyznam że tych naprawdę nowych czyli 2.0 tudzież 350KM trzylitrówki jeszcze nie robiliśmy.
Ale z tymi do 2013 jak do tej pory sobie radzimy :)
ujeb.se/XC70VSI2
Na razie czekamy na pierwszego chętnego na zagazowanie czegoś z DI :) (B4164T2, B4204T6).

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: why_duck » 2015-01-20, 08:56

No tak, ale jeśli Ktoś kupuje auto za ~80-100k PLN i oddaje do roboty druciarzowi, to powodzenia ;D

Mówimy o T5 2.0, 245KM :) zdradzisz mniej więcej koszty i zestawienie instalki?
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

Domel_88
V
V
Posty: 121
Rejestracja: 2013-07-08, 09:15
Imię: Dominik
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
Lokalizacja: Nałęczów
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Domel_88 » 2015-01-20, 12:54

why_duck pisze:No tak, ale jeśli Ktoś kupuje auto za ~80-100k PLN i oddaje do roboty druciarzowi, to powodzenia ;D
tutaj uważaj bo wszystko może wyglądać pięknie i cacy na początku a po założeniu wychodzą cyrki, np kiedy przychodzi do prawidłowego ustawienia lpg.

Choć rozpoczynając kontakt z kolegą Mikaell, możesz być całkiem spokojny, można popatrzeć w to co i jak robi :)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2015-01-20, 22:21

why_duck pisze:Mówimy o T5 2.0, 245KM zdradzisz mniej więcej koszty i zestawienie instalki?
As of today.... Bezcenna.
Przynajmniej ja nie umiem. Co nie znaczy, że ktoś się nie podejmie. Co nie znaczy, że ktoś kto się podejmie będzie umiał.

Tu chodzi, o ile dobrze rozumiem o B4204T11. 2 litry :) a dokładnie 1969cm3 ??

Gdyby była to B4204T7 (2 litry równe 1999 centymetrom kubicznym :) o mocy 240KM, które występują w XC60
to owszem wygląda na to, że dalibyśmy radę.

Ale to jak na razie nie są tanie rzeczy.
Raczej na pewno mniej niż 9k pln i raczej na pewno NIE mniej niż 8k pln. To oczywiście nie oferta blabla w rozumieniu blabla KC.
To wstępna informacja wymagająca doprecyzowania w przypadku konkretnego samochodu.
Rzecz dotyczy instalacji Prins DLM 2.0. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: why_duck » 2015-01-21, 19:52

Zorientowałem się i chodzi o B4204T7 - T5 240KM.
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

Awatar użytkownika
nonilion
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2013-12-30, 21:22
Imię: Wojtek
VOLVO: CLA
Silnik: 220 4matic
KW/KM/NM: 190
Rok: 2020
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 1500
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: nonilion » 2015-02-17, 12:13

B4204T7 - T5 240KM.

Volvo V60. Pytam konkretnie:
1. Jak instalacja
2. Cena z montażem
3. Gwarancja?
4. Czas trwania montażu
5. Terminy na montaż
6. Referencje - podobne lub identyczne instalacje do Volvo
7. Teraz pali najmniej 6.7 (mega lekka jazda) 8-10 lekko w mieście, 10 - autostrada, 12-14 zimny lub ostro w mieście. Średnio 11-12. Ile podbiera beznyny na gazie + ile wyniesie spalanie gazu?

Odpowiedzi prosze na PRIV albo mail: nonilion(małpa)wp.pl
Miałem V60 T5 Summum 2011 - 265/400nm z pełnym wyposażeniem.

unkown_user
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2016-12-05, 22:05
Imię: Pablo
VOLVO: V60
Silnik: T5
KW/KM/NM: 240
Rok: 2011
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 170000
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: unkown_user » 2017-03-01, 21:48

Witam serdecznie,
proszę o informację czy udało się zagazować T5 2.0 241KM 2010-... B4204T7 i czy jest to możliwe / bezpieczne i trwałe.
Mam takiego potworka i jak jeden kolega wypowiadał się lubi wypić i z chęcią bym ograniczył koszta z tym związane. Napiszcie proszę jak wygląda sytuacja zagazowania T5. Dziękuje.

Awatar użytkownika
nonilion
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2013-12-30, 21:22
Imię: Wojtek
VOLVO: CLA
Silnik: 220 4matic
KW/KM/NM: 190
Rok: 2020
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 1500
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: nonilion » 2017-03-02, 11:33

Nie udało mi się znaleźć firmy, która zagazowała/zagazowałaby taki silnik.
Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.

Spalanie nie jest tragiczne:
9-11 trasa
12-14 miasto :lol:

Pozdrawiam i daj znać, jak Twoje poszukiwania. Ja odpuściłem temat w 2015.
Miałem V60 T5 Summum 2011 - 265/400nm z pełnym wyposażeniem.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2017-03-02, 18:38

nonilion pisze:Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.
Przecież ponad rok temu pisałem, że jeżeli jest to B4204T7 to raczej potrafimy.
Swoją drogą to Prins najczęściej po raz pierwszy robi silniki w Holandii :). No chyba, że Acadia po lifcie, to pierwszy raz ją robiliśmy w Warszawie ... :(.

Volvove silniki B4204T7 / B4204T6 / B4164T2 potrafimy.

Jeżeli chodzi konkretnie o V60 to jedyną opcją jest zbiornik 51l, który podnosi podłogę.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 20:46

Mikaell pisze:
nonilion pisze:Było kilku, co chętnie by się tego podjęli ale po dokładniejszej rozmowie uznawali że to nie jest takie T5 o jakim myśleli :)
Ponoć Prins taki silnik zrobił w XC60, ale w Holandii.
Przecież ponad rok temu pisałem, że jeżeli jest to B4204T7 to raczej potrafimy.
Swoją drogą to Prins najczęściej po raz pierwszy robi silniki w Holandii :). No chyba, że Acadia po lifcie, to pierwszy raz ją robiliśmy w Warszawie ... :(.

Volvove silniki B4204T7 / B4204T6 / B4164T2 potrafimy.

Jeżeli chodzi konkretnie o V60 to jedyną opcją jest zbiornik 51l, który podnosi podłogę.
Mix czy przez wtryski paliwowe czyli 6gen?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2017-03-02, 21:27

Prins Direct LiquiMax 2.0
VI generacja. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 21:45

Mikaell pisze:Prins Direct LiquiMax 2.0
VI generacja. Wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe.
No i takie coś to pasuje.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2018-02-18, 20:20

Trochę się w temacie gazowania wtrysku bezpośredniego dzieje, więc sądzę, że warto szanowne grono apdejtować :)
Otóż więc:
1/ Holenderski Prins z nieznanych mi przyczyn zrezygnował z oferowania DLM (Direct Liqui Max - wtrysk ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe) na rzecz VSI-2.0 DI czyli IV generacja z dotryskami beznyny. Skądinąd jak do tej pory najbardziej dopracowany system z najniższymi dotryskami benzyny.
2/ Stag 500DIS - rewolucyjny koncepcyjnie projekt połączenia wtrysku ciekłego gazu przez wtryskiwacze gazowe pod niskim ciśnieniem i uzupełnianie reszty przez system IV generacji jest ciągle obiecywany "za parę miesięcy"
3/ Mniejsi polscy producenci wzięli się do roboty i mamy dwie bardzo ciekawe opcje instalacji IV generacji z dotryskami.
a/ KME Nevo Sky Direct
b/ Alex Idea
I obydwaj chcą przetrenować :P swoje wynalazki na silnikach Volvo.
Także jak ktoś chce zostać pionierem to jest okazja :)

piotrek-wawa
V
V
Posty: 60
Rejestracja: 2014-01-31, 19:09
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/XC70
Silnik: 2521 benzyna/T5
KW/KM/NM: 210/245
Rok: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: piotrek-wawa » 2019-07-16, 23:28

Mikaell pisze:Tu chodzi, o ile dobrze rozumiem o B4204T11. 2 litry a dokładnie 1969cm3 ??
Czy do tego silnika jest już jakaś instalacja gazowa?
http://www.czyszczeniezaworow.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Czarny82 » 2019-07-17, 09:00

Dodam jeszcze, że na przeszkodzie ciekłego wtrysku gazu i nowych rozwiązań technicznych, stoją też przepisy homologacyjne. Jedna z polskich firm (nie będę robić reklamy więc nie podam nazwy) opracowała działającą instalację do aut z bezpośrednim wtryskiem, ale niestety polskie (i nie tylko polskie) przepisy homologacyjne nie pozwalają na podawanie LPG przez wtryskiwacze benzynowe. Szkoda, bo
ich rozwiązanie nie opiera się na dotryskach benzyny a silnik może pracować tylko na LPG, nie potrzebując nawet tradycyjnego paliwa do rozruchu. Jest to chora sytuacja, ponieważ np. w Czechach takie rozwiązanie już jest możliwe, a przecież nasi sąsiedzi poruszają się takimi samymi autami jak My.
Niestety przepisy dotyczące montażu LPG czy też wyposażenia warsztatów instalacyjnych są przestarzałe, nie zapowiada się też, żeby ktoś się zajął na nowo tym tematem aby je dostosować do obecnej potrzeby i rozwoju technologii.

Awatar użytkownika
pysi
VOLVO
VOLVO
Posty: 2144
Rejestracja: 2011-11-10, 17:14
Imię: Krzysiek
VOLVO: ex S60 / V60
Silnik: ex 2.0t / D3
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 239000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: pysi » 2019-07-17, 10:36

Czarny82 pisze:ale niestety polskie (i nie tylko polskie) przepisy homologacyjne
Czarny82 pisze:ponieważ np. w Czechach takie rozwiązanie już jest możliwe,
ale przecież homologacja jest ważna we wszystkich krajach Unii i musi być z nimi zgodna.
Czyli Czesi przymykają oko albo coś w dalszym ciągu jest nie zgodne z prawem.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Czarny82 » 2019-07-17, 11:38

pysi pisze: Czyli Czesi przymykają oko albo coś w dalszym ciągu jest nie zgodne z prawem.
Nie nazwałbym tak tego. Wg mnie, Czesi maja bardziej elastyczne prawo i chyba lepiej dostosowane do obecnych realiów.
Za dobry przykład można podać rejestrację pojazdów typu "SAM". U naszych południowych sąsiadów nadal można to robić i nie jest to aż takie skomplikowane, w PL temat raczej nie do przejścia. Jeśli u Czechów coś można a u nas nie, to raczej nie jest to zakazane prawem unijnym. Podobnie sytuacja ma się do instalacji LPG i przepisów to określających np w Polsce i Niemczech. Coś co można zrobić w PL i jest legalne, w DE już nie koniecznie, mam na myśli homologację na dany rynek.

meh
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2015-02-16, 16:31
Imię: Michal
VOLVO: brak
Silnik: brak
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: meh » 2019-08-13, 20:40

Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: kowalma » 2019-08-13, 22:15

Czarny82 pisze:
2019-07-17, 11:38
ale przecież homologacja jest ważna we wszystkich krajach Unii i musi być z nimi zgodna.
Mój kolega Tomek Ferdek chciał zarejestrować Kozmo w PL. Zapomnij - będzie rejestrować w UK lub w Czechach. W Polsce beton i 'nie da się'. Dla zainteresowanych kozmo.pl

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2019-08-14, 21:58

meh pisze:
2019-08-13, 20:40
Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??
B4204T7 ? Jeżeli ma działać w miarę bezproblemowo z niskim zużyciem benzyny to Prins VSI-2.0 DI. Nie będzie tanio..

meh
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2015-02-16, 16:31
Imię: Michal
VOLVO: brak
Silnik: brak
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: meh » 2019-08-16, 16:08

Mikaell pisze:
2019-08-14, 21:58
meh pisze:
2019-08-13, 20:40
Witam, jakieś nowości w temacie gazowania B4204T7??
B4204T7 ? Jeżeli ma działać w miarę bezproblemowo z niskim zużyciem benzyny to Prins VSI-2.0 DI. Nie będzie tanio..
o jakich pieniądzach rozmawiamy? bo mam możliwość kupić auto z takim silnikiem dlatego pytam czy jest sens

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: kowalma » 2019-08-16, 16:53

Pod 10k pln

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: Mikaell » 2019-08-17, 12:37

kowalma pisze:
2019-08-16, 16:53
Pod 10k pln
To cena instalacji Prinsa DLM (Direct LiquiMax), ja pisałem o Prins VSI-2.0 DI - dezorientacyjnie 6,5k pln

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

V60 MY11+ T5 a LPG

Post autor: kowalma » 2019-08-17, 21:17

ok, to sie zmieniło. Jak robilem 2 lata temu research na temat LPG w 2.0 T5 240 '2017 to ceny oscylowały przy 10k pln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”