WITAMPeBe pisze:Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????
i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????
Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady
Pozdrawiam
Mariusz