[Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
- el volviachchi
- Przyjaciele
- Posty: 1954
- Rejestracja: 2007-08-13, 10:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: 744 GL
- Silnik: 2.4 diesel
- KW/KM/NM: 82 KM
- Rok: 1988
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Status: Offline
[Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Witam Wałkuje już trochę czasu temat instalacji gazowej w swoim Volvo S80 (2.9 204KM 1998 r). Moim problemem jest to, że chciałbym, aby instalacja gazowa przełączała się szybciej- obecnie (temp. na zewnątrz kilka stopni na minusie; przełączanie na gaz mam przy 30 stopniach celcjusza) przełącza się po przejechaniu ok. 3 km.
W związku z tym miałbym do Was kilka pytań (do osób, które miały bądź mają S80-tki z silnikami benzynowymi z gazem):
-po ilu kilometrach wasze S80-tki przełączają się na gaz?
-Gdzie macie umiejscowione reduktory od gazu?
W moim Volvo reduktor jest umiejscowiony obok chłodnicy wody [reduktor ZAVOLI S ]- przewody wodne idą od węży nagrzewnicy- nad skrzynią biegów- pną się najpierw lekko do góry potem lekko w dół. Zastanawiam się czy przez to umiejscowienie przewody nie są za długie i czy to miejsce jest w ogóle najlepsze dla reduktora- mam ku temu wątpliwości. Nie pogardzę zdjęciami pokazującymi jak są umiejscowione wasze reduktory
W związku z tym miałbym do Was kilka pytań (do osób, które miały bądź mają S80-tki z silnikami benzynowymi z gazem):
-po ilu kilometrach wasze S80-tki przełączają się na gaz?
-Gdzie macie umiejscowione reduktory od gazu?
W moim Volvo reduktor jest umiejscowiony obok chłodnicy wody [reduktor ZAVOLI S ]- przewody wodne idą od węży nagrzewnicy- nad skrzynią biegów- pną się najpierw lekko do góry potem lekko w dół. Zastanawiam się czy przez to umiejscowienie przewody nie są za długie i czy to miejsce jest w ogóle najlepsze dla reduktora- mam ku temu wątpliwości. Nie pogardzę zdjęciami pokazującymi jak są umiejscowione wasze reduktory
-
- VOLVO
- Posty: 2101
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
U mnie w s60 jest w tym samym miejscu, nie narzekam. Czujnik temperatury jest na reduktorze więc długość węży nie ma dużego znaczenia. Możesz zmniejszyć temp załączania do 25 stopni ale raczej nie niżej, ma to wpływ na żywotność wtrysków.
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-04-24, 11:02
- Imię: Piotr
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2004
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Hm trochę długo. Ja mam też ustawione coś ok 30 stopni, może nawet poniżej nie pamiętam ile dokładnie na pewno najmniej ile się da i nic się nie dzieje zero szarpnięć. Mam s80 2.5T i tak odpalam silnik w garażu blaszanym czekam aż obroty spadną, mam automat i dlatego tak robię wyjeżdżam wysiadam, zamykam garaż wyjeżdżam z posesji tyłem parę metrów i przejeżdżam nie cały 1 km i przełącza na gaz, jak jest powyżej zera to przejeżdżam z 500 metrów.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
- Imię: Adam
- VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
- Silnik: B42004S4
- KW/KM/NM: 107/145/190
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 22 zł/100km
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
do - orecki - popełniasz kardynalny błąd odpalając auto w garażu nawet jeśli jest to blaszak. Spaliny to m.in. CO i CO2 oraz inne szkodliwe związki chemiczne nie boisz sie o swoje zdrowie i życie Nawet krótkotrwałe przebywanie w tak silnie skażonym środowisku wcześniej czy później da o sobie znać Po za tym takie odpalanie i czekanie na postoju (w garażu ) jest szkodliwe dla silnika który szybciej ulega zużyciu bowiem pracuje dłużej na niskich obrotach dłużej łapie temperaturę olej dłużej się nagrzewa i poźniej zaczyna smarować co skutkuje jego większym zużyciem. Najlepszym dla auta jest odpalenie ruszenie i jazda w tym czasie silnik szybciej łapie temperaturę jak również olej który podgrzany szybciej dociera do punktów silnika które wymagają smarowania. Ot i cała filozofia dbania o silnik i jego długowieczność.
Jeśli chodzi od przełączanie z benzyny na gaz to pojemność silnika ma tu drugorzędne znaczenie. Szukałbym raczej w ustawieniach sterownika LPG a dokładnie w temp przełączania. U mnie temp przełączania ustawiona jest na 28 stopni. Przełączanie następuje zwykle po przejechaniu około 1 km a latem to nawet po 700-800 metrów wystarczy. Podjedź do ogarniętego gazownika przejrzyjcie ustawienia sterownika. Chyba że coś jest nie tak z układem chłodzenia w Twojej "vołovinie"
Pozdrawiam
Jeśli chodzi od przełączanie z benzyny na gaz to pojemność silnika ma tu drugorzędne znaczenie. Szukałbym raczej w ustawieniach sterownika LPG a dokładnie w temp przełączania. U mnie temp przełączania ustawiona jest na 28 stopni. Przełączanie następuje zwykle po przejechaniu około 1 km a latem to nawet po 700-800 metrów wystarczy. Podjedź do ogarniętego gazownika przejrzyjcie ustawienia sterownika. Chyba że coś jest nie tak z układem chłodzenia w Twojej "vołovinie"
Pozdrawiam
Ada$
-
- VOLV
- Posty: 766
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
2.5T wyjątkowo szybko się nagrzewa, nie podejrzewam by 2.9 był w stanie się do niego zbliżyć.
U mnie gaz wskakuje po maks. kilometrze. Wokół siebie mam uliczki osiedlowe, więc zazwyczaj jest to raczej toczenie się, a nie jazda. Latem bywa że "zimny" silnik od razu rezygnuje z noPb. Zaleta ciemnego nadwozia
Reduktor za lewym reflektorem.
U mnie gaz wskakuje po maks. kilometrze. Wokół siebie mam uliczki osiedlowe, więc zazwyczaj jest to raczej toczenie się, a nie jazda. Latem bywa że "zimny" silnik od razu rezygnuje z noPb. Zaleta ciemnego nadwozia
Reduktor za lewym reflektorem.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 706
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Dosyć mało precyzyjne określenie Może być nisko, może być wysoko co może mieć niewielkie wprawdzie ale jakieśtam znaczenie dla grzania się reduktora... (niżej zasadniczo lepiej)el volviachchi pisze:W moim Volvo reduktor jest umiejscowiony obok chłodnicy wody [reduktor ZAVOLI S ]
Czyli zapewne równoległe wpięcie. We Volvach wpinamy się szeregowo na wyjściu z silnika co zwykle trochę przyspiesza nagrzewanie.el volviachchi pisze: - przewody wodne idą od węży nagrzewnicy- nad skrzynią biegów- pną się najpierw lekko do góry potem lekko w dół. Zastanawiam się czy przez to umiejscowienie przewody nie są za długie i czy to miejsce jest w ogóle najlepsze dla reduktora-
3km przy 30st to wydaje mi się zdecydowanie za długo... zatem sądzę, że jest pole do poprawy.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
A może termostat zawiesił się na otwartym... Temperatura nie spada w czasie jazdy?
-
- VOLV
- Posty: 766
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Szczęśliwi ci, którzy mają na desce info o temperaturze płynu...
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-04-24, 11:02
- Imię: Piotr
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2004
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Adaś no nie przesadzaj. Wjeżdżam przodem do garażu więc i tak spaliny wylatuja na zewnątrz. O do zimnego silnika i tak po odpaleniu obroty są zwiększone czyli tak jakbym powoli się rozpędzał bo wiadomo że od razu w p... i na gaz nie wskazane hehe. Obroty spadna Od razu wyjeżdżam staje zamykam garaż i jadę dalej. A po odpaleniu i od razu ruszenie przy skrzyni automatycznej to kiepski pomysł bo ona dostaje strzała z podwyższonych obrotów.Ada$ pisze:do - orecki - popełniasz kardynalny błąd odpalając auto w garażu nawet jeśli jest to blaszak. Spaliny to m.in. CO i CO2 oraz inne szkodliwe związki chemiczne nie boisz sie o swoje zdrowie i życie Nawet krótkotrwałe przebywanie w tak silnie skażonym środowisku wcześniej czy później da o sobie znać Po za tym takie odpalanie i czekanie na postoju (w garażu ) jest szkodliwe dla silnika który szybciej ulega zużyciu bowiem pracuje dłużej na niskich obrotach dłużej łapie temperaturę olej dłużej się nagrzewa i poźniej zaczyna smarować co skutkuje jego większym zużyciem. Najlepszym dla auta jest odpalenie ruszenie i jazda w tym czasie silnik szybciej łapie temperaturę jak również olej który podgrzany szybciej dociera do punktów silnika które wymagają smarowania. Ot i cała filozofia dbania o silnik i jego długowieczność.
Jeśli chodzi od przełączanie z benzyny na gaz to pojemność silnika ma tu drugorzędne znaczenie. Szukałbym raczej w ustawieniach sterownika LPG a dokładnie w temp przełączania. U mnie temp przełączania ustawiona jest na 28 stopni. Przełączanie następuje zwykle po przejechaniu około 1 km a latem to nawet po 700-800 metrów wystarczy. Podjedź do ogarniętego gazownika przejrzyjcie ustawienia sterownika. Chyba że coś jest nie tak z układem chłodzenia w Twojej "vołovinie"
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- VOL
- Posty: 367
- Rejestracja: 2012-08-10, 13:59
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 2662950
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Ja mam pytanie techniczne odnośnie montażu instalacji .
Czy zdjęcie kolektora ssącego do montażu wkrętek lpg w silnikach Volvo gdzie kolektor jest z Aluminium jest konieczne?
Czy nie zdejmowanie może doprowadzić so jakiegoś uszkodzenia jak opiłek wpadnie do Cylindra ?
Mieliście ściągane kolektory do wiercenia? Bo Volvo dostęp jest raczej dobry i cos mi się wydaje że większość ludzi tego nie ściąga co montują
Czy zdjęcie kolektora ssącego do montażu wkrętek lpg w silnikach Volvo gdzie kolektor jest z Aluminium jest konieczne?
Czy nie zdejmowanie może doprowadzić so jakiegoś uszkodzenia jak opiłek wpadnie do Cylindra ?
Mieliście ściągane kolektory do wiercenia? Bo Volvo dostęp jest raczej dobry i cos mi się wydaje że większość ludzi tego nie ściąga co montują
-
- VOLVO
- Posty: 2101
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Generalnie to mało który gazownik ściąga kolektor nawet jak mówi że to robi. Każde ciało obce w komorze spalania nie jest wskazane, z drugiej strony drobny opiłek aluminium nie powinien zrobić tam spustoszenia.
-
- VOL
- Posty: 367
- Rejestracja: 2012-08-10, 13:59
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 2662950
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
I to mnie ciekawi , jeden opiłek niby powinien być mniej groźny niż ziarenko piasku które powiedzmy wpadnie tam podczas demontażu kolektora . Bo ile aluminium powinno się stopić w cylindrze to piasek już nie
Ale kilka opiłków , niby miękkiego aluminium .....
Co się z tym stanie , bo nie wierzę że tam nic nie wpadnie przy wierceniu ??
Spłoną ?
Poleca w wydech ?
Uszkodzą gładzie cylindra ? Zawór ?
Kłania się tu metalurgia , materiałoznastwo , i wiedza z mechaniki .
Ale kilka opiłków , niby miękkiego aluminium .....
Co się z tym stanie , bo nie wierzę że tam nic nie wpadnie przy wierceniu ??
Spłoną ?
Poleca w wydech ?
Uszkodzą gładzie cylindra ? Zawór ?
Kłania się tu metalurgia , materiałoznastwo , i wiedza z mechaniki .
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Fachowcy mogą wiercić z jednoczesnym wykorzystaniem dobrego przemysłowego odkurzacza. Ale czy tak robią... ?
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VOLVO
- Posty: 2101
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
O ile do momentu przewiercenia opiłki mogą być odessane przez odkurzacz to w momencie przejścia wiertła na pewno coś wpadnie do kolektora. Jednak wielkość ewentualnych opiłków i rodzaj materiału raczej wykluczają uszkodzenie gładzi czy zaworów. Wg mnie nie spalą się tylko polecą w wydech.
-
- VOL
- Posty: 367
- Rejestracja: 2012-08-10, 13:59
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 2662950
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Tak też wszyscy twierdzą ,że mają metodę na odkurzacz wiertło w smarze żeby się przylepiały opiłki .
Ja jednak myślę że musi coś wpaść, poza tym jest jeszcze gwintowanie otworu i też coś leci.
Bardziej mnie ciekawi czy faktycznie jak coś wpadnie to wyleci albo spłonie nie czyniąc szkód .
Aluminium jest niby miękkie .....
Ja jednak myślę że musi coś wpaść, poza tym jest jeszcze gwintowanie otworu i też coś leci.
Bardziej mnie ciekawi czy faktycznie jak coś wpadnie to wyleci albo spłonie nie czyniąc szkód .
Aluminium jest niby miękkie .....
-
- VOLV
- Posty: 766
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Co za problem poprosić o dokumentację zdjęciową?bobik247 pisze: mało który gazownik ściąga kolektor nawet jak mówi że to robi
Poza tym myślę, że bez zdjęcia kolektora nie zawsze da się optymalnie dobrać miejsce dla wkrętek.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOL
- Posty: 367
- Rejestracja: 2012-08-10, 13:59
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 2662950
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
W Volvo akurat się dobrze powinno dojść wiertarką .
Dokumentacja dokumentacja , gazownik twierdzi że nie ściąga jak jest dojście i ze wywierci jak trzeba .
Za ściągnięcie oczywiście jest dopłata extra + uszczelka po stronie klienta . Powiedzmy wyjdzie 200-300zł
I tu pytanie ściągać czy nie . Podobno 90 % aut nie miało ściąganego jak nie trzeba .
Ale jednak te opiłki ......
Dokumentacja dokumentacja , gazownik twierdzi że nie ściąga jak jest dojście i ze wywierci jak trzeba .
Za ściągnięcie oczywiście jest dopłata extra + uszczelka po stronie klienta . Powiedzmy wyjdzie 200-300zł
I tu pytanie ściągać czy nie . Podobno 90 % aut nie miało ściąganego jak nie trzeba .
Ale jednak te opiłki ......
-
- VOLV
- Posty: 766
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
A potem ludziska narzekają że gaz psuje silniki.ag1968 pisze:Podobno 90 % aut nie miało ściąganego jak nie trzeba
200-300 zł? Według mnie bardzo skromny dodatek. Ja bym się ani chwili nie zastanawiał. Byle tylko kolektor naprawdę został zdjęty.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOL
- Posty: 367
- Rejestracja: 2012-08-10, 13:59
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 2662950
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Pomijam fakt ilu ludzi mówi że lpg niszczy silnik i cenę demontażu kolektora itd
Ciekawi mnie strona techniczna i fakty , czy ktoś jednoznacznie stwierdził że po takim wierceniu opiłki uszkodziły silnik .
Czy to taka legenda ?
Nawet jakby przyjąć że co 2 kolektor był ściągany, to te 50 procent nieściąganych to było by miliony aut z umarłymi silnikami
Ciekawi mnie strona techniczna i fakty , czy ktoś jednoznacznie stwierdził że po takim wierceniu opiłki uszkodziły silnik .
Czy to taka legenda ?
Nawet jakby przyjąć że co 2 kolektor był ściągany, to te 50 procent nieściąganych to było by miliony aut z umarłymi silnikami
-
- VOLVO
- Posty: 2101
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Ja bym to między mity wsadził. Opiłek nie uszkodzi zaworu, nie zrobi dziury w tłoku, nie zrobi rysy na cylindrze i w najgorszym przypadku jak nie pójdzie w wydech to się spali w środku. Takie moje zdanie.
-
- VOLV
- Posty: 706
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
Praktycy nie zdejmowanie kolektorów mówią, że raz na 200 trzeba zdjąć głowicę ale i tak się opłaca
My zdejmujemy zawsze.
(No dobra na początku działalności zrobiliśmy kilka aut na podstawkach pod wtryskiwacze i jedno auto wiercone bez zdejmowania, ale przy pełnej świadomości klienta (warsztat mchaniczny ) a auto kupione taniej niż koszt instalacji)
Są samochody, że przygotowanie do zdjęcia kolektora tj usunięcie syfu tak aby nic nie wpadło do środka trwa tyle co samo zdjęcie kolektora ....
My zdejmujemy zawsze.
(No dobra na początku działalności zrobiliśmy kilka aut na podstawkach pod wtryskiwacze i jedno auto wiercone bez zdejmowania, ale przy pełnej świadomości klienta (warsztat mchaniczny ) a auto kupione taniej niż koszt instalacji)
Są samochody, że przygotowanie do zdjęcia kolektora tj usunięcie syfu tak aby nic nie wpadło do środka trwa tyle co samo zdjęcie kolektora ....
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- VOLVO
- Posty: 2101
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [Volvo S80 silniki benzynowe] pytania o moją i wasze instalacje gazowe
No właśnie, bardziej niż drobnego opiłku aluminium bałbym się piasku który może się dostać w trakcie demontażu kolektora.