XC90 2,5T - brc

marki500
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-04-22, 11:06
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: marki500 » 2017-08-24, 10:22

PeBe pisze:Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
WITAM
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????

i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????


Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady :)
Pozdrawiam
Mariusz

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: PeBe » 2017-08-24, 11:55

A na zimno, gdy dłużej pokręcisz za pierwszym razem, to zapala?
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

marki500
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-04-22, 11:06
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: marki500 » 2017-08-24, 13:22

Witam

to jest tak, że kręcić za długo się nie da, bo po 5-7 sekundach sam rozłącza i trzeba zakręcić raz jeszcze i wtedy zawsze odpala.

Ale bywa że i na zimnym zapali od pierwszego po krótkim kręceniu 3-4 sekundy - czyli też nie poprawnie długo kręci.
Szukam porady bo jak kupiłem Volvo to zawsze praktycznie od strzału palił i po założeniu gazu też było OK,
to po jakimś czasie się tak zaczęło dziać.

Pozdrawiam
Mariusz

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: PeBe » 2017-08-24, 13:29

U mnie zaczął dłużej kręcić na zimno gdy lał jeden wtrysk gazu. Po prostu "przez noc" produkował zbyt bogatą mieszankę. Pomagało odpalanie przy wciśniętym do podłogi gazie, wówczas dolot szybciej się przewietrzał.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

marki500
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-04-22, 11:06
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: marki500 » 2017-08-24, 13:33

Dzięki za info. Sprawdzę :)

A wtrysk wymieniłeś ? i problem zniknął ?

Pozdrawiam
Mariusz

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: PeBe » 2017-08-24, 13:40

Wymiana wszystkich wtrysków - jeszcze na gwarancję się załapałem. Pomogło od ręki.
Śmieszne, że z tym trudniejszym zapalaniem (i innymi okazjonalnymi objawami) walczyłem przy pomocy mojego mechanika. Były jakieś wypadania zapłonów na tym cylindrze, więc podmienialiśmy świece, fajko-cewki itd. ale nic nie pomagało.
Gdy wreszcie zadzwoniłem do swojego gazownika ("może on coś pomoże?"), ten się niemal obraził, że nie od razu jego zapytałem, bo diagnoza była oczywista.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

marki500
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-04-22, 11:06
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: marki500 » 2017-08-24, 13:47

Dzięki Dzwonię do gazownika

Pozdrawiam
Mariusz

Shiryu
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2016-10-29, 20:58
Imię: Shiryu
VOLVO: xc90 (US)
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243 KM
Rok: 2010
Przebieg: 122
Lokalizacja: Podlaskie
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Shiryu » 2017-09-07, 08:49

PeBe pisze:Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
Ja bym jednak zwalił na "fachowca". Od razu jak umawiałem się na montaż (STAG) uprzedzili, że może być potrzebny jeszcze emulator, co będzie wymagało dopłaty ok 100 zł (ostatecznie nie było potrzeby). Znali silnik i wiedzieli, że może tam być potrzebny dodatkowy element. I tyle.

pilat
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2018-04-25, 21:00
Imię: JAKUB
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 263000
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: pilat » 2018-12-26, 18:27

marki500 pisze:
PeBe pisze:Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
WITAM
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????

i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????


Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady :)
Pozdrawiam
Mariusz
Rozwiązałeś problem bo mam identyczny problem tylko sprawa dotyczy [S80 2.5T 200KM manualna B5254T6 2008r + LPG] instalacja nowa (sterownik STAG QMax Plus, wtryskiwacze Barracuda 130,reduktor KME GOLD GT + dodatkowy emulator ciśnienia paliwa STAG FPE-A ). wyczyszczona przepustnica ( przepływomierz PIERBURG nowy wymieniony stary był BOSCH , świece nowe oryginały volvo) Podczas jazdy na LPG (na PB problem nie występuje) Auto z polskiego salonu serwisowane w ASO
Auto tankuje tylko na SHELL Shell V-Power 95 i Shell AutoGas LPG

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: snow » 2018-12-27, 10:19

Skoro problemy są tylko na LPG to w LPG bym szukał problemu i może jakiegoś bardziej ogarniętego gazownika.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2018-12-27, 22:12

pilat skąd jesteś ? u kogo zakładałeś instalację ? próbowałeś reklamować ? odczytywałeś błędy ?

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: explosive_s » 2018-12-27, 22:39

Mam ta instalacje w swoim xc70 z 2008 roku i nie ma najmniejszych problemów. Brak kontrolki check engine, obroty nie faluja. W zasadzie nie wiem kiedy jest na gazie a kiedy nie.
Reasumując, wszystko to chyba kwestia gazownika.

szymon_xc90
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2019-05-27, 21:40
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG - B5254T2
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: szymon_xc90 » 2019-06-03, 15:14

Cześć,

Czy komuś udało się rozwiązać kwestię emulacji w silniku 2.5T + LPG z USA?

Instalacja dość leciwa STAG montowana w 2009. Świeci się kontrolka check (po za tym wszystko ok, działa bez zarzutu). Interfejs wywala błędy P0089 i P0090 (coś z ciśnieniem paliwa). Check można skasować ale oczywiście po dwóch odpaleniach powraca. Jakieś emulatorki do tego silnika? ktoś coś? :)

Pzdr

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2019-06-03, 20:58

O wielu lat problem raczej nie istnieje.
Stagowe FPE-A powinno ogarnąć samo :) a Alexowe Torpedo wymaga kogoś kto kuma lub poprosi pomoc techniczną o pomoc....

szymon_xc90
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2019-05-27, 21:40
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG - B5254T2
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: szymon_xc90 » 2019-06-04, 09:48

Mikaell pisze:O wielu lat problem raczej nie istnieje.
Stagowe FPE-A powinno ogarnąć samo :) a Alexowe Torpedo wymaga kogoś kto kuma lub poprosi pomoc techniczną o pomoc....
Dzięki za info, a czy to możliwe że nie mam w ogóle zamontowanego tego emulatora FPE-A? (Tak jak pisałem instalacja z 2009 więc by mnie to jakoś nie zdziwiło). I jeśli to możliwe czy do takiej instalacji można ewentualnie dołożyć taki emulator? Będę niedługo wymieniał butlę więc może mi to ogarną.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2019-06-04, 21:56

Mnie też by nie zdziwiło :) zawłaszcza, że pierwszy emulator FPE-V AC(Stag) wprowadziło na rynek w 2012 :).
W 2009 to może było już jakieś rozwiązanie od AEB lub montowano przelewy.
Wymienione przeze mnie emulatory są oddzielnymi urządzeniami i mogą być dodane do dowolnej instalacji.

szymon_xc90
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2019-05-27, 21:40
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG - B5254T2
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: szymon_xc90 » 2019-06-05, 09:54

Dzięki za info!

P.S. szkoda że jesteś aż z Wawy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”