akcja serwisowa diesla
-
- V
- Posty: 109
- Rejestracja: 2019-02-11, 15:06
- Imię: Rafal
- VOLVO: V60
- Silnik: D4 e-drive vea
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2015
- Średnie spalanie: 6,5
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Będzin/Jaworzno
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Oby to nie była zapowiedź volvo w stylu że będą Nas powoli przyzwyczajać do mniejszych osiągów naszych łośków, moim zdaniem to byłby strzał w swoje kolano. Nie sądze zatem że to mają na celu, ale raczej tymi nowymi softami próbują jakoś załatać swoje niedopracowane do końca silniki zmniejszając tym samym osiągi. Swoją drogą jak miałbym jeszcze auto na gwarancji to pojechałbym na hamownie i z wykresami reklamował bym samochód, bo jakby nie było towar nie zgodny z opisem, bo gdzie te kunie się podziały;) Poprzednie v50 136KM to rakieta w porównaniu z tym co teraz mam.
[V60 D4 2015r 181KM]
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Ktoś coś więcej w temacie....
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2019-03-16, 16:50
- Imię: Mateusz
- VOLVO: V60
- Silnik: D4 D4204T5
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6,4
- Przebieg: 222000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Czy jest ktoś jeszcze na forum po aktualizacji ECM i również odczuwa, że auto po tym zabiegu jest zamulone??
Mam umówioną wizyte w ASO na tą sobotę w celu aktualizacji ECM i teraz nie wiem co robić
- cezarpl
- VOLVO
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
- Imię: Cezary
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5 D4204T23 Polestar
- KW/KM/NM: 177/240/500
- Rok: 2019
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 6300
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Czy ktoś z autem na SPA dostał to powiadomienie?
-
- V
- Posty: 33
- Rejestracja: 2017-02-14, 00:39
- Imię: Konrad
- VOLVO: XC60
- Silnik: D3 2.0 VEA
- KW/KM/NM: 252 KM / 521 Nm
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 9,57
- Przebieg: 157000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
09.07.2017 robiłem serwis po 100 tysiącach km (olej, filtry, klima). Jeszcze przed rozpoczęciem tego tematu na forum. Z tego co pamiętam, była też jakaś aktualizacja softu. Nie wiem tylko, czy już wtedy mieli aktualizację związaną z akcją serwisową, ale wydaje mi się, że tak, przynajmniej wskazują na to moje obserwacje. Ewentualnie jeśli ktoś z forumowiczów może to zweryfikować, to niech mnie poprawi, od kiedy wgrywany jest ten nowy soft.
Nie odczułem tego od razu, bo nie jeżdżę ciągle z gazem w podłodze. Ale po dwóch/trzech tankowaniach zaobserwowałem, że samochód jeździ zauważalnie gorzej. Stracił po prostu część mocy, dynamika w całym zakresie obrotów/prędkości w odczuwalny sposób pogorszyła się. Nawet skarżyłem się kolegom w pracy, że coś mi "zamulili" samochód podczas serwisu. Później trafiłem na ten temat i poznałem powód.
Dodatkowa obserwacja dotyczy średniego spalania, zarówno tego wyświetlanego przez komputer jak i rzeczywistego, z tankowań. Do tej pory praktycznie nigdy wyświetlane spalanie nie schodziło poniżej 9 l/100 km (ostatnio utrzymywało się 9,3). Po serwisie spadało systematycznie i ustabilizowało się na wartości 8,7 l/100 km. Spalanie rzeczywiste z okresu od kwietnia do czerwca br. (15 tankowań) wyniosło 9,6 l/100 km (cały rok 2019 do tego serwisu 9,57), po serwisie (do tej pory 6 tankowań) wyszło mi dziś ok 9,2 l/100 km.
To wszystko potwierdza, że coś w dawkowaniu paliwa i powietrza zmieniło się wraz z nowym softem. Ja nie zmieniłem w każdym razie stylu jazdy, w ostatnim czasie >90% moich kilometrów to drogi szybkiego ruchu z prędkościami ok 170 km/h.
Taka dodatkowa ciekawostka - jaki czas temu, mniej więcej w marcu, zaobserwowałem po zatrzymaniu auta po trasie biały dymek wydobywający się z podszybia. Po otwarciu maski było widać, ze dymek wylatuje gdzieś z tylnej części komory silnikowej. W ASO zdiagnozowali to jako wyciek oleju spod pokrywy zaworów (i kapanie tegoż oleju gdzieś na wydech czy kolektor) i wymienili uszczelkę / naprawili to w ramach gwarancji. Gwarancja na samochód w międzyczasie się skończyła, ale problem po jakimś krótkim czasie powrócił (nie pamiętam, czy były to dni czy tygodnie, ale nie więcej niż ok miesiąc). W ASO stwierdzili że może być inna przyczyna, ale z uwagi że raz już do tematu podchodzili, to zrobią to w ramach tamtej naprawy gwarancyjnej. Także po drugim podejściu do tematu problem został rozwiązany i nie zauważyłem od tamtej pory żadnego dymu.
Teraz, jak już wiem o tej akcji serwisowej, to zastanawiam się, czy nie było jakiejś innej przyczyny. Z drugiej strony nie ma powodu, żeby ktoś coś przede mną ukrywał. Wg serwisu wycieki spod pokrywy, to typowa przypadłość diesli VEA. Przynajmniej na razie problem wygląda na rozwiązany. Chyba że po cichu wymienili mi ten wadliwy kolektor, ale u mnie kapało na elementy wydechu, a akcja dotyczy kolektora dolotowego.
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
U mnie na razie cisza, ale może biurokracja w mLeasingu działa wolniej w wakacjecezarpl pisze:Czy ktoś z autem na SPA dostał to powiadomienie?
Wysłane przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2016-07-05, 22:00
- Imię: George
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- Rok: 2013
- Przebieg: 60000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
tak jak kondys zauwazylem spadek dynamiki oraz spalania po lipcowym update softu. Po publikacji info nt.akcji przywolawczej kontaktowalem sie z aso gdzie powiedziano mi ze akcja mnie nie dotyczy. jezdze xc90 my2019.
Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2019-03-16, 16:50
- Imię: Mateusz
- VOLVO: V60
- Silnik: D4 D4204T5
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6,4
- Przebieg: 222000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Miałeś podniesioną moc przed tym lipcowym updatem softu, czy tyle ile fabryka dała?
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2016-07-05, 22:00
- Imię: George
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- Rok: 2013
- Przebieg: 60000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
@mdx155 Moc nie byla wczesniej podnoszona.
Mechanik cos wspominal o obnizeniu cisnienia turboboostera w zwiazku z pekajacymi wężami ciśnieniowymi (też mialem ten wąż wymieniany) . Może to jest przyczyną mniejszej dynamiki. Ale spalanie na pewno sie zmniejszylo po update.
Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
Mechanik cos wspominal o obnizeniu cisnienia turboboostera w zwiazku z pekajacymi wężami ciśnieniowymi (też mialem ten wąż wymieniany) . Może to jest przyczyną mniejszej dynamiki. Ale spalanie na pewno sie zmniejszylo po update.
Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
- JarekC3
- VOLVO
- Posty: 1197
- Rejestracja: 2010-08-15, 23:01
- Imię: Jarek
- VOLVO: XC60II Recharge T6
- Silnik: Było XC60,V50
- KW/KM/NM: 350 KM
- Rok: 2023
- Był na spocie: 13
- Średnie spalanie: latem mniej
- Przebieg: 10
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Kontaktowałem się z ASO w Łodzi, mój diesel 2.4 jest z tej akcji zwolniony więc nie wszystkich ona dotyczy
-
- VOLVO
- Posty: 1060
- Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: było XC60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 8.7l
- Przebieg: 129500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
To wiadomo od początku
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2019-03-16, 16:50
- Imię: Mateusz
- VOLVO: V60
- Silnik: D4 D4204T5
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6,4
- Przebieg: 222000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Jestem już po akcji serwisowej i aktualizacja nie wpłynęła zamulajaco na moje D4 D4204T5 Z tego co mi powiedziano w serwisie, aktualizacja dotyczyła sondy lambda.
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2019-08-10, 13:11 przez Poprostu13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Dygresja: czytam i oczom nie wierzę...
Czy w Volvo Cars Polska nie ma jednej osoby, która przetłumaczyłaby poprawnie angielską informację i instrukcję wysłaną z Goteborga? Wysyłają tekst żywcem skopiowany z tłumacza google, który słabo radzi sobie z tłumaczeniami na język polski. Zero poprawek. Żenujące.
Czy w Volvo Cars Polska nie ma jednej osoby, która przetłumaczyłaby poprawnie angielską informację i instrukcję wysłaną z Goteborga? Wysyłają tekst żywcem skopiowany z tłumacza google, który słabo radzi sobie z tłumaczeniami na język polski. Zero poprawek. Żenujące.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- VOLVO
- Posty: 1060
- Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: było XC60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 8.7l
- Przebieg: 129500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Jaka marka taki poziom
Mogli dać po angielsku byłoby wiadomo dokładnie o co biega.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Nie mogli. Obowiązujące prawo (nie tylko w PL) nakazuje producentom używanie języka kraju odbiorcy końcowego we wszelkich pisanych informacjach, instrukcjach, itp.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- VOLVO
- Posty: 1060
- Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: było XC60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 8.7l
- Przebieg: 129500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Fajnie, ale na 99% to jest notatka wewnętrzna.
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Dostałem to do łapy.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Ale na samej górze jest akapit o zakazie przekazywania i kopiowania tej informacji do osób trzecich bez zgody VC, więc raczej to notatka służbowa wewnętrzna.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
- devil230
- V
- Posty: 87
- Rejestracja: 2017-01-11, 09:33
- Imię: dev
- VOLVO: s40
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2004
- Przebieg: 150000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Chwile szukałem skąd ten dokument przetłumaczony ewidentnie przez google, trzeba zauważyć że to dokument wewnątrzny faktycznie którego nikt z Volvo nie tłumaczył na PL więc temat jest po stronie nowego dealera z Czestochowy, jak chłopaka dopadną za samodzielne tłumaczenie i to przez translatora to bedzie lanie...... I nie mówię że coś tam jest innego w info wewnętrznych ale jeżeli Poprostu13 dostał coś takiego to oczy mi sie nie mogą zamknąć
- devil230
- V
- Posty: 87
- Rejestracja: 2017-01-11, 09:33
- Imię: dev
- VOLVO: s40
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2004
- Przebieg: 150000
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Jak chcecie informacji z pierwszej ręki to proszę żeby juz nie było niedomówień:
Każdy z Dealerów dostał informacje aby wstępnie poinformować wszystkich swoich klientów o problemie.... To akcja R29939 gdzie poszły listy - nic na razie nie trzeba robić, w EU nie znane są przypadki żeby faktycznie coś się zapaliło czy żeby kolektor się zdeformował, wszystkie auta objete akcją zostaną podzielone na 6 różnych kategorii z różnymi zakresami działań, generalnie problemem jest zbyt nagrzane spaliny które idą z EGR do układu dolotowego, pewnie w części skończy się to po prostu zmianą w układzie chłodzenia chłodnicy EGR, nowy soft powinien tylko pomóc szybciej wyłapać problem nieszczelności w układzie jeżeli wogóle by wystąpił.... a co do faktu który subiektywnie stwierdzacie że po aktualizacjach auto jest zamulone... nie da się odpowiedzieć co producent zmienił na chwilę obecna w upgrade do ECM, może faktycznie tak jest .....będę obserwował.... z drugiej strony jeżeli problemem jest temperatura spalin może być tak że faktycznie coś zmieniono w procesie spalania, dawkach, czasach wtrysku itd, a z trzeciej strony EGR przy bucie w podłogę powinien się zamknąć czyli w teorii nie powinno być negatywnych odczuć. pozdro
Każdy z Dealerów dostał informacje aby wstępnie poinformować wszystkich swoich klientów o problemie.... To akcja R29939 gdzie poszły listy - nic na razie nie trzeba robić, w EU nie znane są przypadki żeby faktycznie coś się zapaliło czy żeby kolektor się zdeformował, wszystkie auta objete akcją zostaną podzielone na 6 różnych kategorii z różnymi zakresami działań, generalnie problemem jest zbyt nagrzane spaliny które idą z EGR do układu dolotowego, pewnie w części skończy się to po prostu zmianą w układzie chłodzenia chłodnicy EGR, nowy soft powinien tylko pomóc szybciej wyłapać problem nieszczelności w układzie jeżeli wogóle by wystąpił.... a co do faktu który subiektywnie stwierdzacie że po aktualizacjach auto jest zamulone... nie da się odpowiedzieć co producent zmienił na chwilę obecna w upgrade do ECM, może faktycznie tak jest .....będę obserwował.... z drugiej strony jeżeli problemem jest temperatura spalin może być tak że faktycznie coś zmieniono w procesie spalania, dawkach, czasach wtrysku itd, a z trzeciej strony EGR przy bucie w podłogę powinien się zamknąć czyli w teorii nie powinno być negatywnych odczuć. pozdro
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Usunąłem to jak coś, nie chce nikomu robić problemów.devil230 pisze:Chwile szukałem skąd ten dokument przetłumaczony ewidentnie przez google, trzeba zauważyć że to dokument wewnątrzny faktycznie którego nikt z Volvo nie tłumaczył na PL więc temat jest po stronie nowego dealera z Czestochowy, jak chłopaka dopadną za samodzielne tłumaczenie i to przez translatora to bedzie lanie...... I nie mówię że coś tam jest innego w info wewnętrznych ale jeżeli Poprostu13 dostał coś takiego to oczy mi sie nie mogą zamknąć
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2019-01-25, 03:26
- Imię: Tomek
- VOLVO: V60
- Silnik: D3
- KW/KM/NM: 150KM
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 187
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Witam, jestem posiadaczem v60 d3 150km z 2016r modelowo 2017, samochód zarejestrowany jest na niemieckich tablicach, czy ASO w polsce może odmówić przeprowadzenia akcji serwisowej i odesłać mnie do niemieckiego serwisu?
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Nie
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- Poprostu13
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2019-07-29, 23:21
- Imię: Lukasz
- VOLVO: Xc 70
- Silnik: 2.0 d4
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 25500
- Status: Offline
akcja serwisowa diesla
Pytałem czy jeśli auto jest np z Niemiec, nie ma problemu żadnego....
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka