Witam,
Ciekawostka:
Nie wiem czy na forum już się pojawił ten artykuł:
https://drivetribe.com/p/volvo-almost-h ... wAfNCZKQxA
Ford zamknął projekt silnika V10 o pojemności 4.3L do S80 I generacji
Pozdrawiam,
Tomek.
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
- PIONEER1990
- VOLV
- Posty: 635
- Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
- Imię: Tomek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9 T6
- KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 14L LPG
- Przebieg: 328000
- Lokalizacja: Łęczyca
- Status: Offline
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- VOLV
- Posty: 692
- Rejestracja: 2013-09-11, 21:05
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V60CC;XC60;S60
- Silnik: D4/D3/2.0
- KW/KM/NM: 200/163/180
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 5.8/7.6
- Przebieg: 35000
- Lokalizacja: OPO
- Status: Offline
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
Tooo byłby szaaatan nie łośśśś...
- sapaczeq
- VOL
- Posty: 426
- Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
- Imię: Jacek
- VOLVO: S80
- Silnik: D5244T14 +Polestar
- KW/KM/NM: 195KM
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 283000
- Status: Offline
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
O w mordę... Nawet jeśli to tylko pół pojemności Dodge'a Vipera, to i tak byłoby miodzio do pojeżdżania i słuchania.
A kto wie... może kiedyś powstał chociaż prototyp takiego silnika? I wtedy mogłaby się przydarzyć podobna historia, jak do tej, kiedy Rowan Atkinson poszedł do Rolls Royce'a i ładnie poprosił, żeby na potrzeby filmu wrzucili mu 9-litrowe V16 pod maskę.
edycja 30.11.2019
W ramach wieczornych refleksji coś takiego: B10434S
A kto wie... może kiedyś powstał chociaż prototyp takiego silnika? I wtedy mogłaby się przydarzyć podobna historia, jak do tej, kiedy Rowan Atkinson poszedł do Rolls Royce'a i ładnie poprosił, żeby na potrzeby filmu wrzucili mu 9-litrowe V16 pod maskę.
edycja 30.11.2019
W ramach wieczornych refleksji coś takiego: B10434S
Ostatnio zmieniony 2019-11-30, 21:45 przez sapaczeq, łącznie zmieniany 1 raz.
- kruhy84
- VOLV
- Posty: 906
- Rejestracja: 2018-12-05, 12:44
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc70/xc60
- Silnik: 3,2/2.5
- KW/KM/NM: 238/254
- Rok: 2008
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 48
- Rejestracja: 2016-04-07, 15:07
- Imię: DD
- VOLVO: R
- Silnik: d5
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 222333
- Status: Offline
S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda
Pomysł pewnie inżynieryjnie superciekawy.
Tylko z drugiej strony w 1999 roku do S80 i nadchodzącego w następnym roku V70 Szwedzi wciąż wkładali odkupowany od konkurencji silnik 2.5 TDI (o mocy 140 KM i wcale nienajnowocześniejszy. Fiat/Alfa juz w 1997 r. zaprezentowało swój silnik JTD z kulturalniejszym systemem common rail).
A to diesle jednak odpowiadały za sporą część sprzedaży, z tendencją wzrostową w Europie. Może się nam to nie podobać, ale przewidywanie bywa ciężkie, w szczególności jeżeli chodzi o przyszłość. Gdyby nie zakup i kooperacja z Fordem (zintegrowane z Focusem II s40/v50/c30, czy pewna integracja podzespołów w następnym s80/v70) to niestety kilka lat później sytuacja mogłaby się powtórzyć jak z inną marką szwedzką. Odcinanie mało perspektywicznych projektów w aspekcie księgowym, to niestety element zarządzania i restrukturyzacji,choć bardzo ciężki.
Oczywiście, to co robią aktualnie Chińczycy wstrzykując potężną ilość gotówki i trwająca ofensywa modelowa, to absolutnie nowy rozdział w historii i powiedziałbym, że naprawdę niezły.
Tylko z drugiej strony w 1999 roku do S80 i nadchodzącego w następnym roku V70 Szwedzi wciąż wkładali odkupowany od konkurencji silnik 2.5 TDI (o mocy 140 KM i wcale nienajnowocześniejszy. Fiat/Alfa juz w 1997 r. zaprezentowało swój silnik JTD z kulturalniejszym systemem common rail).
A to diesle jednak odpowiadały za sporą część sprzedaży, z tendencją wzrostową w Europie. Może się nam to nie podobać, ale przewidywanie bywa ciężkie, w szczególności jeżeli chodzi o przyszłość. Gdyby nie zakup i kooperacja z Fordem (zintegrowane z Focusem II s40/v50/c30, czy pewna integracja podzespołów w następnym s80/v70) to niestety kilka lat później sytuacja mogłaby się powtórzyć jak z inną marką szwedzką. Odcinanie mało perspektywicznych projektów w aspekcie księgowym, to niestety element zarządzania i restrukturyzacji,choć bardzo ciężki.
Oczywiście, to co robią aktualnie Chińczycy wstrzykując potężną ilość gotówki i trwająca ofensywa modelowa, to absolutnie nowy rozdział w historii i powiedziałbym, że naprawdę niezły.