[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

ODPOWIEDZ
pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-06-10, 21:59

Hej,
mam od niedawna problem podczas tankowania. Otóż założenia instalacji LPG gdy zbiornik napełnił się do granic możliwości dawał się słyszeć charakterystyczny terkot oznajmujący, że to już ten moment kiedy należy zakończyć tankowanie. Teraz jest problem bo ten dźwięk nagle znikł i nie wiem kiedy przestać tankować dystrybutor nie zatrzymuje się choć bardzo wyraźnie zwalnia tankowanie. Co mogło się uszkodzić, co mogę zrobić aby przywrócić poprzedni stan?
Pozdrawiam Adam

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: PeBe » 2021-06-12, 22:27

No moje niefachowe oko "zdjął się" ogranicznik i tankujesz na full. Da się z tym żyć, tyle że nie można zostawiać tak zatankowanego auta na słońcu. W najlepszym razie otworzy się wówczas zawór bezpieczeństwa i będzie śmierdziało gazem. W najgorszym... to nie wiem :mrgreen:
Wykluczam opcję 2., czyli niskie ciśnienie gazu na stacji, uniemożliwiające zatankowanie "do ogranicznika".
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Marek218
VO
VO
Posty: 155
Rejestracja: 2019-05-08, 00:28
Imię: Marek
VOLVO: S60
Silnik: B5254 T12
KW/KM/NM: 187/254
Rok: 2014
Przebieg: 151000
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline
Kontakt:

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: Marek218 » 2021-06-13, 08:11

Mnie gaziarz zluzował celowo zawór w butli od nowości , wchodzi w ten sposób kilka litrów więcej do zbiornika niż przy terkotaniu i odbijaniu. Po prostu wyłączam, kiedy spowalnia tankowanie.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: w0jt4s2 » 2021-06-13, 10:03

PeBe pisze:
2021-06-12, 22:27
Wykluczam opcję 2., czyli niskie ciśnienie gazu na stacji, uniemożliwiające zatankowanie "do ogranicznika".
Dlaczego wykluczasz?
To jest ostatnio norma, że ciśnienie na dystrybutorze jest niższe...
Druga kwestia czy obok na dystrybutorze, ktoś tankował, często jest tak, że jest jedna pompa gazu na dwa dystrybutory i ciśnienie siłą rzeczy będzie niskie.

pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-06-13, 19:10

Muszę sprawdzić na innej stacji (tankuję tylko na CIRCLE K), ale obawiam się o ten ogranicznik :???:
W którym miejscu jest ten ogranicznik, da się to zobaczyć?

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: w0jt4s2 » 2021-06-13, 23:17

pucio-pucio pisze:
2021-06-13, 19:10
W którym miejscu jest ten ogranicznik, da się to zobaczyć?
tak, tylko musisz wykręcić wielozawór z butli a wcześnij wyjeździć gaz a resztę spuścić w powietrze...
Ja osobiście bym się tym nie przejmował, sam u siebie (we własnym zakresie, na własną odpowiedzialność) wygiąłem pływak, tak żeby tankować pełną zawartość butli. Po pięciu latach, ja żyje, samochód nie wybuchł, co prawda przy sprzedaży samochodu, pływak został wyprostowany :)

pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-06-15, 22:07

...ale ja przyzwyczaiłem się do tego terkotania.. :lol:
Dzięki za podpowiedź :564:

pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-06-22, 20:11

No i chyba mamy wyjaśnienie przyczyny braku reakcji zaworu, choć test wykonałem na dwóch stacjach z LPG - na innej oraz na tej gdzie zauważyłem problem. Jak napisał w0jt4s2 przyczyna może leżeć w ciśnieniu na dystrybutorze. I tak się chyba stało bo na stacji "innej" zawór pod koniec tankowania zaterkotał, natomiast dziś podjechałem na "starą" stację i tam brak reakcji zaworu natomiast widać było że pod koniec liczydło dystrybutora zaczęło wyraźnie zwalniać ale dystrybutor powoli ale cały czas pchał paliwo i pewnie by się, kiedyś, zatrzymał ale nie chciałem eksperymentować. W tej sytuacji problem wydaje się rozwiązany. .....lecz będę badał zjawisko w innym środowisku :)

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: PeBe » 2021-06-22, 20:16

w0jt4s2 pisze:
2021-06-13, 10:03
PeBe pisze:
2021-06-12, 22:27
Wykluczam opcję 2., czyli niskie ciśnienie gazu na stacji, uniemożliwiające zatankowanie "do ogranicznika".
Dlaczego wykluczasz?
To jest ostatnio norma, że ciśnienie na dystrybutorze jest niższe...
Późno, ale dopowiem. To był skrót myślowy. "Wykluczam", znaczyło "zakładam, że rozważyłeś i wyeliminowałeś tę przyczynę". Niemniej napisałem o tej kwestii, gdyby jednak okazało się, że autor wątku tego nie zrobił. EDIT: wychodzi, że to drugie :mrgreen:
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

kuba08891
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2021-04-27, 13:51
Imię: Kuba
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 200
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: kuba08891 » 2021-06-23, 10:29

Cześć,

Od lat jeżdżę na LPG i jakoś ten problem nie jest mi obcy i pojawia się okresowo, zawsze mam wkręcane przelotki pod klapką i kiedyś człowiek na stacji na połczyńskiej pokazał mi trick polegający na naciśnięciu delikatnie tej kuleczki w środku kilku krotnie. U mnie zawsze pomaga i terkot wraca.

pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-06-28, 22:05

PeBe - tankowałem w różnych miejscach również za granicą od Grecji przez Macedonię, Serbię, Chorwację, Węgry, Włochy, Szwajcarię, Niemcy, Austrię, Słowenię, Słowację i Czechy i zawsze terkotało więc zakładałem, że tak musi być. I dobrze mi z tym było. Nie wziąłem pod uwagę faktu, że nagle na stacji na której od dawna tankuję nagle coś się zmieni. Mimo, że to był skrót myślowy dał mi do myślenia co poniekąd dało rozwiązanie sprawy.
Nie mniej jednak wypróbuję trik kolegi kuba08891
O efektach dam jeszcze znać.

pucio-pucio
VO
VO
Posty: 180
Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
Imię: Adam
VOLVO: było V70 III jest xc70 II
Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
KW/KM/NM: było 150 jest 305
Przebieg: 130
Status: Offline

[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania

Post autor: pucio-pucio » 2021-08-17, 21:20

Potwierdzam fakt niskie ciśnienie na dystrybutorze może powodować brak reakcji zaworu (brak terkotania) - sprawdzone tego lata w Grecji, Macedonii i Serbii. Może mieć wpływ wysokich temp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”