[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Hej,
mam od niedawna problem podczas tankowania. Otóż założenia instalacji LPG gdy zbiornik napełnił się do granic możliwości dawał się słyszeć charakterystyczny terkot oznajmujący, że to już ten moment kiedy należy zakończyć tankowanie. Teraz jest problem bo ten dźwięk nagle znikł i nie wiem kiedy przestać tankować dystrybutor nie zatrzymuje się choć bardzo wyraźnie zwalnia tankowanie. Co mogło się uszkodzić, co mogę zrobić aby przywrócić poprzedni stan?
Pozdrawiam Adam
mam od niedawna problem podczas tankowania. Otóż założenia instalacji LPG gdy zbiornik napełnił się do granic możliwości dawał się słyszeć charakterystyczny terkot oznajmujący, że to już ten moment kiedy należy zakończyć tankowanie. Teraz jest problem bo ten dźwięk nagle znikł i nie wiem kiedy przestać tankować dystrybutor nie zatrzymuje się choć bardzo wyraźnie zwalnia tankowanie. Co mogło się uszkodzić, co mogę zrobić aby przywrócić poprzedni stan?
Pozdrawiam Adam
-
- VOLV
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
No moje niefachowe oko "zdjął się" ogranicznik i tankujesz na full. Da się z tym żyć, tyle że nie można zostawiać tak zatankowanego auta na słońcu. W najlepszym razie otworzy się wówczas zawór bezpieczeństwa i będzie śmierdziało gazem. W najgorszym... to nie wiem
Wykluczam opcję 2., czyli niskie ciśnienie gazu na stacji, uniemożliwiające zatankowanie "do ogranicznika".
Wykluczam opcję 2., czyli niskie ciśnienie gazu na stacji, uniemożliwiające zatankowanie "do ogranicznika".
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VO
- Posty: 155
- Rejestracja: 2019-05-08, 00:28
- Imię: Marek
- VOLVO: S60
- Silnik: B5254 T12
- KW/KM/NM: 187/254
- Rok: 2014
- Przebieg: 151000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
- Kontakt:
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Mnie gaziarz zluzował celowo zawór w butli od nowości , wchodzi w ten sposób kilka litrów więcej do zbiornika niż przy terkotaniu i odbijaniu. Po prostu wyłączam, kiedy spowalnia tankowanie.
-
- VOLV
- Posty: 943
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Dlaczego wykluczasz?
To jest ostatnio norma, że ciśnienie na dystrybutorze jest niższe...
Druga kwestia czy obok na dystrybutorze, ktoś tankował, często jest tak, że jest jedna pompa gazu na dwa dystrybutory i ciśnienie siłą rzeczy będzie niskie.
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Muszę sprawdzić na innej stacji (tankuję tylko na CIRCLE K), ale obawiam się o ten ogranicznik
W którym miejscu jest ten ogranicznik, da się to zobaczyć?
W którym miejscu jest ten ogranicznik, da się to zobaczyć?
-
- VOLV
- Posty: 943
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
tak, tylko musisz wykręcić wielozawór z butli a wcześnij wyjeździć gaz a resztę spuścić w powietrze...
Ja osobiście bym się tym nie przejmował, sam u siebie (we własnym zakresie, na własną odpowiedzialność) wygiąłem pływak, tak żeby tankować pełną zawartość butli. Po pięciu latach, ja żyje, samochód nie wybuchł, co prawda przy sprzedaży samochodu, pływak został wyprostowany
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
...ale ja przyzwyczaiłem się do tego terkotania..
Dzięki za podpowiedź
Dzięki za podpowiedź
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
No i chyba mamy wyjaśnienie przyczyny braku reakcji zaworu, choć test wykonałem na dwóch stacjach z LPG - na innej oraz na tej gdzie zauważyłem problem. Jak napisał w0jt4s2 przyczyna może leżeć w ciśnieniu na dystrybutorze. I tak się chyba stało bo na stacji "innej" zawór pod koniec tankowania zaterkotał, natomiast dziś podjechałem na "starą" stację i tam brak reakcji zaworu natomiast widać było że pod koniec liczydło dystrybutora zaczęło wyraźnie zwalniać ale dystrybutor powoli ale cały czas pchał paliwo i pewnie by się, kiedyś, zatrzymał ale nie chciałem eksperymentować. W tej sytuacji problem wydaje się rozwiązany. .....lecz będę badał zjawisko w innym środowisku
-
- VOLV
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Późno, ale dopowiem. To był skrót myślowy. "Wykluczam", znaczyło "zakładam, że rozważyłeś i wyeliminowałeś tę przyczynę". Niemniej napisałem o tej kwestii, gdyby jednak okazało się, że autor wątku tego nie zrobił. EDIT: wychodzi, że to drugie
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2021-04-27, 13:51
- Imię: Kuba
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4t
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 277
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Cześć,
Od lat jeżdżę na LPG i jakoś ten problem nie jest mi obcy i pojawia się okresowo, zawsze mam wkręcane przelotki pod klapką i kiedyś człowiek na stacji na połczyńskiej pokazał mi trick polegający na naciśnięciu delikatnie tej kuleczki w środku kilku krotnie. U mnie zawsze pomaga i terkot wraca.
Od lat jeżdżę na LPG i jakoś ten problem nie jest mi obcy i pojawia się okresowo, zawsze mam wkręcane przelotki pod klapką i kiedyś człowiek na stacji na połczyńskiej pokazał mi trick polegający na naciśnięciu delikatnie tej kuleczki w środku kilku krotnie. U mnie zawsze pomaga i terkot wraca.
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
PeBe - tankowałem w różnych miejscach również za granicą od Grecji przez Macedonię, Serbię, Chorwację, Węgry, Włochy, Szwajcarię, Niemcy, Austrię, Słowenię, Słowację i Czechy i zawsze terkotało więc zakładałem, że tak musi być. I dobrze mi z tym było. Nie wziąłem pod uwagę faktu, że nagle na stacji na której od dawna tankuję nagle coś się zmieni. Mimo, że to był skrót myślowy dał mi do myślenia co poniekąd dało rozwiązanie sprawy.
Nie mniej jednak wypróbuję trik kolegi kuba08891
O efektach dam jeszcze znać.
Nie mniej jednak wypróbuję trik kolegi kuba08891
O efektach dam jeszcze znać.
-
- VO
- Posty: 180
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[V70 2.0F 2010] problem z zaworem podczas tankowania
Potwierdzam fakt niskie ciśnienie na dystrybutorze może powodować brak reakcji zaworu (brak terkotania) - sprawdzone tego lata w Grecji, Macedonii i Serbii. Może mieć wpływ wysokich temp.