[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Witam, stałem się posiadaczem samochodu jak w temacie. Rozważam instalację LPG i poszukuję osób, które użytkują samochód z tym silnikiem (B4204T29) lub konstrukcyjnie podobnym ze stajni VOLVO z instalacją LPG. Ponadto chętnie dowiem się od użytkowników o ich doświadczeniach dotyczących tego modelu. Dziękuję za wszelkie spostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony 2023-02-08, 12:01 przez norbi2222, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
A co Cię skłania do montażu LPG? To nie silniki, które paliły 15 litrów, a instalacja kosztowała 2 tys. zł. Nawet jak się da, to ile kilometrów zajmie finansowy zwrot tej instalacji?
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Ja robię dosyć dużo kilometrów rocznie i jest spora szansa, że w ciągu roku koszt instalacji się zwróci. Notabene wcale te silniki nie są jakoś mocno ekonomiczne, średnie spalanie to 10-12 l Pb. Więc zakładam, że jest ekonomiczne uzasadnienie do takiej inwestycji. Trudnością jaką widzę to znalezienie fachowca, który zrobi to dobrze i nie będzie późniejszych problemów. Poza tym moim dylematem jest, czy te silniki w ogóle przyjmują LPG i nie stwarza to późniejszych problemów. Bo jeżeli są problematyczne, to pozostanę przy samej benzynie. Szukam osób, które użytkują samochody z tym silnikiem z LPG i mogą się podzielić swoim doświadczeniem. Co pozwoli mi ostatecznie podjąć decyzje o inwestycji.
Jeszcze raz proszę o podzielenie się doświadczeniem osoby, które użytkują samochody z opisanym modelem silnika, lub siostrzanym z zainstalowaną instalacją LPG. Zaznaczę, że dla mnie komfort użytkowania samochodu jest na pierwszym miejscu, ekonomia jest później...jak da się połączyć te dwa kryteria to super.
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
norbi2222, Zapytaj o to na forumLPG, prędzej dostaniesz informacje czy są gazowalne.
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Już pytałem i są bardzo podzielone opinie. Skłaniające się w kierunku gazowalności. Niestety nie udało mi się znaleźć osoby, która użytkuje ten silnik z LPG. Stąd moje zapytanie na forum VOLVO.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Z tego co kojarzę to jest tam na tyle pogięty system kontroli wtryskiwaczy, że póki co żaden sterownik LPG tego nie ogarnia do końca i finalnie wywala błędy adaptacji wtryskiwaczy benzynowych.
Znajomy gazownik demontował klientowi instalację z takiego auta właśnie z tego powodu.
Znajomy gazownik demontował klientowi instalację z takiego auta właśnie z tego powodu.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Sam jeżdżę całe życie na LPG, ale jak zobaczyłem ilość kombinacji przy wtrysku bezpośrednim, strojenie, dotryski benzyny, cuda na kiju, to temat odpuściłem totalnie. Już pomijając fakt, że cała instalacja, to jest koszt bardziej pod 10 tys., a potem i tak palisz ciągle benzynę.
Skoro tyle jeździsz, to dlaczego nie diesel?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Ponosi Cię kolego - pod 10 kpln to instalacja wtrysku ciekłego PRINS-a a nie opcja dotryskowa.
Dodatkowo - jak np na 100 km opalasz 12 l gazu i 1l benzyny, to jest wielki problem ?
Finansowo i tak sporo do przodu wychodzi. No ale jeśli zakładane roczne przebiegi są rzędu 5-8 kkm, to faktycznie może nie być sensu, bo zwrot zajmie kilka lat.
Dodatkowo - jak np na 100 km opalasz 12 l gazu i 1l benzyny, to jest wielki problem ?
Finansowo i tak sporo do przodu wychodzi. No ale jeśli zakładane roczne przebiegi są rzędu 5-8 kkm, to faktycznie może nie być sensu, bo zwrot zajmie kilka lat.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
A jaki w tym przypadku układ? Da się zrobić inną instalację niż ciekłego gazu dla silnika z wtryskiem bezpośrednim? Z tego co sam czytałem, to raczej dodaje się bliżej 2 litrów benzyny. Czy to się spina finansowo? No jak robisz 50 tys. kilometrów rocznie to pewnie tak. Czy piszesz się wtedy na ewentualne problemy i potrzeby strojenia instalacji u gazownika? No raczej nie.
Znalazłem chyba ten sam silnik tylko w większej budzie
Znalazłem chyba ten sam silnik tylko w większej budzie
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Dzisiaj rozmawiałem z gazownikami i ponoć ten silnik ogarnia system Prinsa. Ponoć KME również daję radę tylko przy tym systemie zdarzają się błędy i wywala od czasu do czasu "check engine" i trzeba jeździć na strojenie. Natomiast Prins ponoć jest dedykowany i tego problemu nie ma. Jak jest naprawdę to nie wiem.Struna pisze: ↑2023-02-08, 13:54Z tego co kojarzę to jest tam na tyle pogięty system kontroli wtryskiwaczy, że póki co żaden sterownik LPG tego nie ogarnia do końca i finalnie wywala błędy adaptacji wtryskiwaczy benzynowych.
Znajomy gazownik demontował klientowi instalację z takiego auta właśnie z tego powodu.
Z kosztami instalacji to się dużo nie pomyliłeś, bo przy dedykowanej instalacji Prinsa to jest 8500.carlo497 pisze: ↑2023-02-08, 13:55Sam jeżdżę całe życie na LPG, ale jak zobaczyłem ilość kombinacji przy wtrysku bezpośrednim, strojenie, dotryski benzyny, cuda na kiju, to temat odpuściłem totalnie. Już pomijając fakt, że cała instalacja, to jest koszt bardziej pod 10 tys., a potem i tak palisz ciągle benzynę.
Skoro tyle jeździsz, to dlaczego nie diesel?
Całe swoje życie kierowcy jeżdżę dieslem i jestem zadowolony, ostatni to C5 2.0 HDI 163 KM i dalej chętnie bym kupił diesla, gdybym miał taką możliwość kupić samochód w nowej budzie i na przykład z silnikiem z mojej C5. Niestety już się nie da i padł pomysł na mocną benzynę. Szczególni mi zależało na niutonach.
Ta firma zrobiła kilka samochodów z tym silnikiem. Niestety firma ma paskudną opinie w internetach i dodatkowo jest ponad 300 km od mojego miejsca zamieszkania co akurat jest słabe ze względu na ewentualne poprawki i serwisy instalacji. Pytałem o możliwość skontaktowania się z właścicielami tych samochodów aby porozmawiać o ich doświadczeniach, niestety nie chcą mnie z nimi skontaktować.carlo497 pisze: ↑2023-02-08, 17:22A jaki w tym przypadku układ? Da się zrobić inną instalację niż ciekłego gazu dla silnika z wtryskiem bezpośrednim? Z tego co sam czytałem, to raczej dodaje się bliżej 2 litrów benzyny. Czy to się spina finansowo? No jak robisz 50 tys. kilometrów rocznie to pewnie tak. Czy piszesz się wtedy na ewentualne problemy i potrzeby strojenia instalacji u gazownika? No raczej nie.
Znalazłem chyba ten sam silnik tylko w większej budzie
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Z dotryskiem oczywiście - na chwilę obecną to jedyna sensowna opcja.
Wtrysk ciekłego gazu niestety ( mimo genialności w zamyśle ) się nie sprawdza.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Niestety ten temat jest główną bolączką. I to mnie raczej skłania do odpuszczenia sobie LPG. Komfort użytkowania jest dla mnie najważniejszy!Struna pisze: ↑2023-02-08, 13:54Z tego co kojarzę to jest tam na tyle pogięty system kontroli wtryskiwaczy, że póki co żaden sterownik LPG tego nie ogarnia do końca i finalnie wywala błędy adaptacji wtryskiwaczy benzynowych.
Znajomy gazownik demontował klientowi instalację z takiego auta właśnie z tego powodu.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Jak już na forum LPG się dowiedziałeś - nie każdy taki model ma tą adaptację wtrysków, więc jeśli byś trafił/wybrał taki bez tejże funkcji, to temat raczej będzie już do ogarnięcia.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Pewnie w serwisie VOLVO dam radę sprawdzić, czy mój samochód ma adaptację wtryskiwaczy Pb. Jeżeli się mylę, to proszę o info - jak i gdzie to sprawdzić? Dzięki
-
- VOLVO
- Posty: 2103
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
imo sam sobie odpowiadasz na pytanie czy warto w ogóle myśleć o montażu - nie za dużo tego "ponoć"? jak cenisz komfort? Swoje doświadczenia z LPG skończyłem jak musiałem co kilka miesięcy jeździć i regulować 1.6MPI, bo wywalał check engine . Co z tego, że za darmo, w ramach gwarancji, itd.... Upierdliwe to było. O koszcie 20gr/km czy wg obecnych cen LPG 35gr/km mogę co najwyżej pomarzyć w dieslu (45gr/km), ale i tak ani myślę wracać do LPG. Jak dużo jeździsz, to samochód potrzebujesz mieć sprawny, a nie umawiać się na regulacje czy wymiany termorezystora jak miałem we wcześniejszym. Silniki z wtryskiem bezpośrednim - albo dotrysk czyli znacznie obniżona opłacalność, albo wtrysk bezpośredni fazy ciekłej. Jak nie masz w okolicy kogoś z doświadczeniem i dobrymi opiniami to sam pomyśl czy naprawdę ci się to opłaci, biorąc pod uwagę tracony na serwisowanie LPG czas. Jak dowiedziałem się, że do 1.8TSI mogę być pierwszą osobą, której będzie montował PRINS'a 5 generacji nieodległy gazownik, to podziękowałem pomimo promocyjnych warunków cenowych i bdb opinii zakładu. Wystarczy mi "pionierowanie" w 3 gen (chyba to było Vialle) i 4 gen. BRC . Komfort bardziej cenię
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Czasami trzeba coś głośno powiedzieć, aby się samemu usłyszeć...rezon pisze: ↑2023-02-09, 16:56imo sam sobie odpowiadasz na pytanie czy warto w ogóle myśleć o montażu - nie za dużo tego "ponoć"? jak cenisz komfort? Swoje doświadczenia z LPG skończyłem jak musiałem co kilka miesięcy jeździć i regulować 1.6MPI, bo wywalał check engine . Co z tego, że za darmo, w ramach gwarancji, itd.... Upierdliwe to było. O koszcie 20gr/km czy wg obecnych cen LPG 35gr/km mogę co najwyżej pomarzyć w dieslu (45gr/km), ale i tak ani myślę wracać do LPG. Jak dużo jeździsz, to samochód potrzebujesz mieć sprawny, a nie umawiać się na regulacje czy wymiany termorezystora jak miałem we wcześniejszym. Silniki z wtryskiem bezpośrednim - albo dotrysk czyli znacznie obniżona opłacalność, albo wtrysk bezpośredni fazy ciekłej. Jak nie masz w okolicy kogoś z doświadczeniem i dobrymi opiniami to sam pomyśl czy naprawdę ci się to opłaci, biorąc pod uwagę tracony na serwisowanie LPG czas. Jak dowiedziałem się, że do 1.8TSI mogę być pierwszą osobą, której będzie montował PRINS'a 5 generacji nieodległy gazownik, to podziękowałem pomimo promocyjnych warunków cenowych i bdb opinii zakładu. Wystarczy mi "pionierowanie" w 3 gen (chyba to było Vialle) i 4 gen. BRC . Komfort bardziej cenię
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2023-01-24, 11:12
- Imię: Norbert
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0
- Rok: 2019
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Dzisiaj rozmawiałem z serwisem VOLVO. Zapytałem jak mogę sprawdzić, czy w moim samochodzie jest adaptacja wtrysków?
Dostałem odpowiedź: " Co mam na myśli?" Powiedziałem do czego mi ta informacja jest potrzebna. Na to pan z serwisu odpowiedział mi: "Nie zalecamy montażu instalacji LPG i zachęcamy do serwisu (czyszczenia) klimatyzacji - 250 PLN oraz zakupu nowych wycieraczek - 150 PLN..."
Dostałem odpowiedź: " Co mam na myśli?" Powiedziałem do czego mi ta informacja jest potrzebna. Na to pan z serwisu odpowiedział mi: "Nie zalecamy montażu instalacji LPG i zachęcamy do serwisu (czyszczenia) klimatyzacji - 250 PLN oraz zakupu nowych wycieraczek - 150 PLN..."
-
- VOLVO
- Posty: 2103
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
imo nie znajdziesz rozważnego gazownika, który powie NA PEWNO nie będzie żadnych problemów. Jak miałem w pancerwagenowskim 1.6MPI checki co chwilę, to w nowoczesnym silniku chyba musiałbym wyciąć ikonkę z panelu , żeby nie drażniła. Ani jedna z czterech instalacji nie była bezproblemowa. Opłacalna była każda
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2013-02-09, 16:54
- Imię: Imie
- VOLVO: było v40, s60, VAG jest xc90
- Silnik: D5, 2.0 TDI, 3.2 R6
- KW/KM/NM: -/163/340
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ...
- Przebieg: 155000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
yarecki,
bawisz się vidą online to może wiesz gdzie takie coś się robi i sprawdza ? (chodzi o adaptację wtryskiwaczy PB).
bawisz się vidą online to może wiesz gdzie takie coś się robi i sprawdza ? (chodzi o adaptację wtryskiwaczy PB).
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2021-02-08, 19:06
- Imię: Aleks
- VOLVO: XC70
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 304
- Rok: 2015
- Przebieg: 108000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
norbi2222, dochodzi jeszcze temat regulacji luzów zaworowych w tym motorze, jeśli jest tak jak w 3.0 na szklankach, to koszt regulacji będzie kosztował kilka tysięcy, a bez regulacji luzów co kilkadziesiąt kkm może cię czekać remont silnika.
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
Z tymi luzami to różnie bywa. Jedni wolą wydać raz na 30-50 tys na regulację. Inni wolą jeździć 80-100 tys albo i więcej i zrobić głowice. Dlaczego od razu cały remont silnika jak tylko zawory dostają po tyłku?
-
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2021-02-08, 19:06
- Imię: Aleks
- VOLVO: XC70
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 304
- Rok: 2015
- Przebieg: 108000
- Status: Offline
[VOLVO S 60 T6 Polestar 2.0 2019] - doświadczenia z LPG
ewemarkam zdjęcie głowicy, obróbka gniazd, prowadnice, zawory, sprawdzenie szczelności, szlif głowicy, uszczelka, szklanki i ich ustawianie... warsztaty wołają za takie historie 10 tys. zł a niektórzy i więcej, jak dla mnie to jest już remont silnika