[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
-
- VO
- Posty: 183
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Cześć,
Będę zakładał w swoim aucie LPG w związku z tym wybrałem dwa różne systemy zasilania gazem i muszę się zdecydować na jeden z nich i mam dylemat który? Poniżej podaję komponenty zestawów:
Zestaw LPG dla Volvo XC70 3.0 t6 2015 na podzespołach firmy STAG:
Sterownik - Qmax +;
Wtryskiwacze - W031 BFC;
Reduktor - R03;
Filtr -GF031;
Zbiornik LPG - 650/250
Alternatywa:
Sterownik - KME SKY JET OBD
Reduktor - Magic 3 Power do 450 kM
Wtryski - Barracuda
Zbiornik LPG - 650/250
Proszę Was o szybką odpowiedź bo jak mówi klasyk "czas nie pyta nie stoi" Uzasadnijcie dlaczego akurat ten a nie drugi. Ta informacja będzie kluczową w wyborze systemu.
Ps. Biorę pod uwagę tylko te dwa.
pozdrawiam
Będę zakładał w swoim aucie LPG w związku z tym wybrałem dwa różne systemy zasilania gazem i muszę się zdecydować na jeden z nich i mam dylemat który? Poniżej podaję komponenty zestawów:
Zestaw LPG dla Volvo XC70 3.0 t6 2015 na podzespołach firmy STAG:
Sterownik - Qmax +;
Wtryskiwacze - W031 BFC;
Reduktor - R03;
Filtr -GF031;
Zbiornik LPG - 650/250
Alternatywa:
Sterownik - KME SKY JET OBD
Reduktor - Magic 3 Power do 450 kM
Wtryski - Barracuda
Zbiornik LPG - 650/250
Proszę Was o szybką odpowiedź bo jak mówi klasyk "czas nie pyta nie stoi" Uzasadnijcie dlaczego akurat ten a nie drugi. Ta informacja będzie kluczową w wyborze systemu.
Ps. Biorę pod uwagę tylko te dwa.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2023-05-20, 22:20 przez pucio-pucio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLVO
- Posty: 2700
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Generalnie nie ma to większego znaczenia. Wziąłbym wtryski barracudy, bo są zywotniejsze niż stag. Elektronika to bez znaczenia w zasadzie. Pomyśl o butli, bo może wejdzie większa, są chyba średnicę ok 700 jeszcze w handlu.
Poproś o lepsze filtry fazy lotnej.
Montaż dobrze jakby był na opaskach zaciskowych a nie skręcanych. Później będziesz jeździł co jakiś czas dokręcać zwykle.
Co roku zima podcieka mi na wodnych wężach. Muszę opaski dokręcić a nie chce mi się zabrac za ich wymianę.
Poproś o lepsze filtry fazy lotnej.
Montaż dobrze jakby był na opaskach zaciskowych a nie skręcanych. Później będziesz jeździł co jakiś czas dokręcać zwykle.
Co roku zima podcieka mi na wodnych wężach. Muszę opaski dokręcić a nie chce mi się zabrac za ich wymianę.
- r-aven
- VOLV
- Posty: 809
- Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
- Imię: Mariusz
- VOLVO: XC70
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
ewemarkam, jak mówi. Naprawdę opaski samozaciskowe dają radę. Ja jeszcze pokusił bym się o długie wkrętki w kolektorze podchodzące bliżej oryginalnego wtrysku. Gumowe przelotki przez przejście przez blachy bo na bank będą się przedzierać do podszybia.
Obowiązkowo pełny wlew pod klapka do tankowania
I wiadomo prowadzenie samej instalacji by było schludne i zgodne ze sztuką.
I strojenie na sondę afr było by mile widziane.
Elektronikę brał bym staga w trasie każdy kowal w razie w zerknie.
A przed gazem dobrze sprawdzić kompresję, działanie lambdy, szczelność dolotu, czy jest podciśnienie na klawiaturze, wymienić świece (chyba że znamy historię)
Obowiązkowo pełny wlew pod klapka do tankowania
I wiadomo prowadzenie samej instalacji by było schludne i zgodne ze sztuką.
I strojenie na sondę afr było by mile widziane.
Elektronikę brał bym staga w trasie każdy kowal w razie w zerknie.
A przed gazem dobrze sprawdzić kompresję, działanie lambdy, szczelność dolotu, czy jest podciśnienie na klawiaturze, wymienić świece (chyba że znamy historię)
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
-
- VO
- Posty: 183
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Dzięki za podpowiedzi, ale czy możecie mi wyjaśnić pewne niuanse o których piszecie?
1. Jakie są lepsze filtry fazy lotnej?
2. Jak wyglądają te opaski samozaciskowe (bo na pewno nie mówimy tu o trytytkach)?
3. Co to są długie wkrętki do kolektora?
4. Jakie gumowe przelotki na przejścia przez blachy?
5. Jak wygląda strojenie na sondę afr?
6. Jak sprawdzić szczelność dolotu oraz podciśnienie na klawiaturze?
Pytam bo w przy rozmowie z instalatorem chciałbym wiedzieć o czym mówię.
Pozdrawiam
1. Jakie są lepsze filtry fazy lotnej?
2. Jak wyglądają te opaski samozaciskowe (bo na pewno nie mówimy tu o trytytkach)?
3. Co to są długie wkrętki do kolektora?
4. Jakie gumowe przelotki na przejścia przez blachy?
5. Jak wygląda strojenie na sondę afr?
6. Jak sprawdzić szczelność dolotu oraz podciśnienie na klawiaturze?
Pytam bo w przy rozmowie z instalatorem chciałbym wiedzieć o czym mówię.
Pozdrawiam
-
- VOLVO
- Posty: 2700
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Filtry najgorsze to tzw bibuła. Jak poliester albo włókno szklane. Możesz jeszcze zakupić taki odstojnikowy z wkładami.
Opaski tzw MU
https://www.phjacus.pl/647-Opaska-obejm ... p3097.html
Rozmiar inny, odpowini do węża ale generalnie tak wyglądają.
Wkrętki nie muszą być długie, muszą być jak najbliżej wtryskiwacza benzynowego, bo idea jest taka że ma to jak najbardziej udawać zasilanie benzyną.
Strojenie z AFR, dobrze jak mają sondę, bo ustawia LPG dobrze pod obciążeniem. Z drugiej strony Volvo mają sondę szerokopasmową i da się to zrobić dobrze bez AFR. Tylko monterów musi się chcieć. Silnik ma korekty dla różnicy obciążeń i dla wolnych obrotów.
Podciśnienie pod pokrywą zaworów najlepiej sprawdzić sobie rękawiczka. Poszukaj na YT "Volvo glove test". Więcej Ci to wyjaśni niż nasze "wypociny". Podobnie ze szczelnością, na YT także znajdziesz o co kaman.
Sęk w tym wszystkim jest taki żeby LPG założył i wystroił ktoś dobry. Bo możesz mieć najlepsz graty na rynku jak ktoś Ci montaż spartoli i wypuści po auto adaptacji. Zobacz ile km zrobi warsztat. Jak 1km to wyjechali tylko LPG zatankować. I za 2-3 tyg wrócisz żeby regulowali. Nie wymusisz tego na nich niestety. Często mają duży przemiał i nikt nie ma czasu poświęcić 2-3 godziny na strojenie.
Opaski tzw MU
https://www.phjacus.pl/647-Opaska-obejm ... p3097.html
Rozmiar inny, odpowini do węża ale generalnie tak wyglądają.
Wkrętki nie muszą być długie, muszą być jak najbliżej wtryskiwacza benzynowego, bo idea jest taka że ma to jak najbardziej udawać zasilanie benzyną.
Strojenie z AFR, dobrze jak mają sondę, bo ustawia LPG dobrze pod obciążeniem. Z drugiej strony Volvo mają sondę szerokopasmową i da się to zrobić dobrze bez AFR. Tylko monterów musi się chcieć. Silnik ma korekty dla różnicy obciążeń i dla wolnych obrotów.
Podciśnienie pod pokrywą zaworów najlepiej sprawdzić sobie rękawiczka. Poszukaj na YT "Volvo glove test". Więcej Ci to wyjaśni niż nasze "wypociny". Podobnie ze szczelnością, na YT także znajdziesz o co kaman.
Sęk w tym wszystkim jest taki żeby LPG założył i wystroił ktoś dobry. Bo możesz mieć najlepsz graty na rynku jak ktoś Ci montaż spartoli i wypuści po auto adaptacji. Zobacz ile km zrobi warsztat. Jak 1km to wyjechali tylko LPG zatankować. I za 2-3 tyg wrócisz żeby regulowali. Nie wymusisz tego na nich niestety. Często mają duży przemiał i nikt nie ma czasu poświęcić 2-3 godziny na strojenie.
-
- VO
- Posty: 183
- Rejestracja: 2021-11-23, 08:26
- Imię: Zbigniew
- VOLVO: V70
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: od8,5 do18l/100km
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Żywiec
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Zgadzam się z przedmówcą. Najważniejszy jest tzw ,,czynnik ludzki " Jeżeli nie masz sprawdzonej lub zaufanej firmy do montażu, lepiej się wstrzymać. Poświęć trochę czasu na znalezienie odpowiedniego warsztatu.
-
- VO
- Posty: 183
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
ewemarkam,
dziękuję za wyczerpującą odp. - myślałem że przy sobocie większość jeszcze śpi Owszem mam sprawdzonego gazownika już mi zakładał instalację - jest bardzo polecany GAZ PARTS MŁYNY i byłem bardzo zadowolony z montażu i podejścia ale znalazł się inny i to on zaproponował ten drugi zestaw ten zakład tez jest polecany ale nie tek jak ten pierwszy
dziękuję za wyczerpującą odp. - myślałem że przy sobocie większość jeszcze śpi Owszem mam sprawdzonego gazownika już mi zakładał instalację - jest bardzo polecany GAZ PARTS MŁYNY i byłem bardzo zadowolony z montażu i podejścia ale znalazł się inny i to on zaproponował ten drugi zestaw ten zakład tez jest polecany ale nie tek jak ten pierwszy
- r-aven
- VOLV
- Posty: 809
- Rejestracja: 2019-10-08, 20:27
- Imię: Mariusz
- VOLVO: XC70
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 260000
- Status: Offline
(XC 70 3.0 t6 2015) Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Pisząc o przelotkach miałem na myśli coś takiego https://allegro.pl/oferta/przelotka-prz ... 9547882934
Oczywiście dopasowane do średnicy wiązki, węża.
Jeśli w twojej okolicy występuje kiepski gaz to można się skusić o filtr gazu odstojnikowy redukuje on lepiej ilość substancji oleistych co zmniejsza problem klejenia wtryskiwaczy gazowych w pierwszych minutach pracy w niskich temperaturach. Choć barrakudy i te wo031 nie są aż tak wrażliwe
Oczywiście dopasowane do średnicy wiązki, węża.
Jeśli w twojej okolicy występuje kiepski gaz to można się skusić o filtr gazu odstojnikowy redukuje on lepiej ilość substancji oleistych co zmniejsza problem klejenia wtryskiwaczy gazowych w pierwszych minutach pracy w niskich temperaturach. Choć barrakudy i te wo031 nie są aż tak wrażliwe
Przed rozmową skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
- kruhy84
- VOLV
- Posty: 921
- Rejestracja: 2018-12-05, 12:44
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc70/xc60
- Silnik: 3,2/2.5
- KW/KM/NM: 238/254
- Rok: 2008
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Pana gazownika w Młynach znam jest ok. Ale długie terminy i chyba ceny trochę wyżej od innych. KME w Kielcach to pewnie ka-tech. Znam doskonale i polecam Robili mi nie jeden samochód, min. parę saabów turbo. Wszystko było zawsze jak należy. Polecić też mogę w Kielcach pana na ulicy Opatowskiej. Fachowiec starszej daty, bardzo dokładny. U niego wszystko musi być idealnie stąd montaż u niego to ok. 3 dni. Dwie XC60 taty i brata były tam robione.
-
- VO
- Posty: 183
- Rejestracja: 2019-07-01, 09:05
- Imię: Adam
- VOLVO: było V70 III jest xc70 II
- Silnik: było 2.0F jest 3.0 T6
- KW/KM/NM: było 150 jest 305
- Przebieg: 130
- Status: Offline
[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
A co z montażem wtrysków tzn. w kolektorze dolotowym kierunkowe wtryskiwacze czy w bloku silnika.
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-11-27, 21:32
- Imię: JAREK
- VOLVO: XC 90
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 242
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 16-22LPG
- Przebieg: 250
- Status: Offline
[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Montuj wszystko że STAGa.
Wtryskiwaczy Barracuda są wtryskiwaczami przepływowymi i są to dobre wtryskiwacze. Wtryskiwacz STAG to wtryskiwacz tłoczkowe i gaz przepływa pod tłoczkiem. 150tyś to nie problem..
Wkrętki w kolektor, te z zestawu wystarczą
Wtryskiwaczy Barracuda są wtryskiwaczami przepływowymi i są to dobre wtryskiwacze. Wtryskiwacz STAG to wtryskiwacz tłoczkowe i gaz przepływa pod tłoczkiem. 150tyś to nie problem..
Wkrętki w kolektor, te z zestawu wystarczą
XC 90 3.2 AWD 2012
XC 70 D5 AWD OCEAN RACE
V 70 2.5 T AWD
XC 70 D5 AWD OCEAN RACE
V 70 2.5 T AWD
-
- VOLVO
- Posty: 2700
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
[XC 70 3.0 t6 2015] Który zestaw LPG wybrać i dlaczego?
Myślę że instalacja już dawno założona. Nie mniej dodam od Siebie że warto dopłacić do obejm zaciskowych MU.