[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2.4 bifuel
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Przebieg: 350000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Dzień dobry Państwu,
Poszukuje nie tyle fachowca co człowieka co może coś doradzić z województwa Opolskiego. Borykam się od kupna z problem z szarpaniem do 2tys obrotów, o ile na pierwszych biegach jest to do przeżycia to wyżej już jest uporczywie. Instalacja to Koltec/Necam, więc gazownicy mają to w czterech literach, bo to nie STAG itp. Na benzynie chodzi jak złoto, ale na gazie jest kiepsko, spalanie tez jest takie sobie (12 litrów przy dużym zamulaniu na trasie). Kompletnie nie znam się na gazie i trochę cykam się tego tykać.
Poszukuje nie tyle fachowca co człowieka co może coś doradzić z województwa Opolskiego. Borykam się od kupna z problem z szarpaniem do 2tys obrotów, o ile na pierwszych biegach jest to do przeżycia to wyżej już jest uporczywie. Instalacja to Koltec/Necam, więc gazownicy mają to w czterech literach, bo to nie STAG itp. Na benzynie chodzi jak złoto, ale na gazie jest kiepsko, spalanie tez jest takie sobie (12 litrów przy dużym zamulaniu na trasie). Kompletnie nie znam się na gazie i trochę cykam się tego tykać.
Ostatnio zmieniony 2023-12-05, 19:22 przez Murcek46, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4729
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Online
- Kontakt:
V70 gen1 bifuel szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Nawias - [... |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2021-04-09, 18:48
- Imię: Tomek
- VOLVO: xc60
- Silnik: 3,0 T6
- Rok: 2015
- Przebieg: 10500
- Lokalizacja: Wieliczka
- Status: Offline
V70 gen1 bifuel szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Jakieś błędy? To jest bardzo dobra instalacja miałem w subaru. Jedyne problemy z tą instalacją to padające czasem wtryski lub reduktor ( i brak ludzi z wiedzą o tej instal), ale to by pokazało błędy . Zobacz jeszcze czy nie jest jakiś wężyk nieszczelny , raz tak miałem, pęknięty, i objawy były podobne.
Pozdrawiam Tomek
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2.4 bifuel
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Przebieg: 350000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
jestem w trakcie szukania kogoś w pobliżu z Vidą, bo nawet u mnie mechanicy tego nie mają. Sprawdziłem wężyki, wyglądają na ok. Jedynie ten co idzie z reduktora do kolektora ssącego jest jakiś dość lużny na wejsciu do kolektora (po zdjeciu jest troche gazu na okolo)tomcik pisze: ↑2023-12-03, 12:35Jakieś błędy? To jest bardzo dobra instalacja miałem w subaru. Jedyne problemy z tą instalacją to padające czasem wtryski lub reduktor ( i brak ludzi z wiedzą o tej instal), ale to by pokazało błędy . Zobacz jeszcze czy nie jest jakiś wężyk nieszczelny , raz tak miałem, pęknięty, i objawy były podobne.
Pytanie jest gdzie tutaj mamy filtr fazy ciekłej? przy reduktorze nie mam elektrozaworu, może byc w bagazniku na zbiorniku?
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2021-04-09, 18:48
- Imię: Tomek
- VOLVO: xc60
- Silnik: 3,0 T6
- Rok: 2015
- Przebieg: 10500
- Lokalizacja: Wieliczka
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Gazownik powinien znaleźć.
Pozdrawiam Tomek
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2.4 bifuel
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Przebieg: 350000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Pytanie by nie zakładać nowego tematu. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak wyczyścić ten rozdzielacz/dystrybutor? Ktoś na jakiś patent i już to robił?
-
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2022-07-11, 11:15
- Imię: Tomasz
- VOLVO: xc60
- Silnik: B4 benzyna
- KW/KM/NM: 197
- Rok: 2023
- Przebieg: 20000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Jak masz luźny przewód podciśnienia to możesz mieć taki efekt jak opisałeś - reduktor podaje zadane ciśnienie względem podciśnienia jakie masz akurat w kolektorze. Poprawność tego ciśnienia, które podaje reduktor jest bardzo wazna dla poprawnej pracy instalacji LPG.Murcek46 pisze: ↑2023-12-05, 19:26Sprawdziłem wężyki, wyglądają na ok. Jedynie ten co idzie z reduktora do kolektora ssącego jest jakiś dość lużny na wejsciu do kolektora (po zdjeciu jest troche gazu na okolo)
Pytanie jest gdzie tutaj mamy filtr fazy ciekłej? przy reduktorze nie mam elektrozaworu, może byc w bagazniku na zbiorniku?
Filtr fazy ciekłej warto sprawdzić, ale z doświadczenia Ci powiem, że on się najwolniej "zapycha" w porównaniu z filtrem fazy lotnej oraz zaolejeniem reduktora i wtryskiwaczy.
Nie wiem o jakim rozdzielaczu/dystrybutorze piszesz ale jeśli chodzi Ci o wielozawór to tak samo jak z filtrem fazy ciekłej - raczej mała szansa, że tam jest problem, najpierw upewnij się, że problemem nie jest reduktor, wtryskiwacze i filtr fazy lotnej. Wielozawor psuje się inaczej - najczęściej po prostu przestaje się otwierać.
Edit: dopiero zrozumiałem co napisałeś o tym wezyku podciśnienia. Po zdjęciu węża pomiędzy kolektorem ssacym a reduktorem absolutnie nie powinieneś czuć gazu. Jeśli z tego przewodu wydobywa się gaz to masz uszkodzony reduktor. Jedź do gazownika i niech to zdiagnozuje. Nie jeździj na gazie w tej sytuacji bo ryzykujesz pożarem auta.
Jeśli jedyną przyczyną awarii jest reduktor to możesz zastąpić go reduktorem innej firmy, ważne, żeby był dostosowany do mocy silnika i miał nastawione takie samo ciśnienie jak poprzedni reduktor.
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2021-04-03, 20:45
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2.4 bifuel
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Przebieg: 350000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
bardzo dziekuje za odpowiedz wiesz, ja juz 3 lata tak jezdze, ale dopiero teraz zaczalem sie tym wkurzac, a raczej zona. Robilem dzis test i po zgaszeniu auta wsadzalem podcisnienie do butelki z woda i robilo babelki, wiec jest uwalony na 100%, po wypieciu od ranu obroty skacza na jakies 1200obr i pozostaja tak stabilnie.
-
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2022-07-11, 11:15
- Imię: Tomasz
- VOLVO: xc60
- Silnik: B4 benzyna
- KW/KM/NM: 197
- Rok: 2023
- Przebieg: 20000
- Status: Offline
[V70 2000r, 2.4 bifuel] szarpie szarpie i jeszcze raz szarpie
Po wypiciu podciśnienia skaczą Ci obroty bo przez króciec, do którego powinno być podpięte podciśnienie reduktora wpada lewe powietrze, którego samochód nie jest w stanie kontrolować tak jakbyś miał ciągle lekko wciśnięty pedal gazu - normalny objaw.