b20f grzanie się kolektora wylotowego

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
gizmo114
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2009-08-18, 21:12
VOLVO: 440 gle
Silnik: 2.0i
KW/KM/NM: 110
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Skubianka
Status: Offline
Kontakt:

Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego

Post autor: gizmo114 » 2009-12-14, 05:29

Witam mam 2 pytanka :
1. Co jest powodem rozgrzewania się do czerwoności kolektora wydechowego?
2. jaki kąt zapłonu?
U mnie jest około 7 stopni ustawione na osłonie rozrządu na punkt na kole zamachowym pokazuje 7 stopni.

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego

Post autor: StanleY » 2009-12-14, 07:07

gizmo114,

Drugim pytaniem odpowiedziałeś sobie na pierwsze.
gizmo114 pisze:około 7 stopni
Przed, czy za GPZ (GMP) ????
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego

Post autor: venom » 2009-12-14, 08:04

Hm, w takich silnikach ustawia się zapłon? Pytam bo moje stare 343 miało "elektroniczny".
855... ;)

gizmo114
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2009-08-18, 21:12
VOLVO: 440 gle
Silnik: 2.0i
KW/KM/NM: 110
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Skubianka
Status: Offline
Kontakt:

Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego

Post autor: gizmo114 » 2009-12-15, 05:48

Dobrze a w takim razie ile powinno być?

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: b20f grzanie się kolektora wylotowego

Post autor: StanleY » 2009-12-15, 07:14

gizmo114 pisze:w takim razie ile powinno być?
Teoretycznie????

"Kąt wyprzedzenia zapłonu jest to kąt o który obróci się wał korbowy od chwili
zapłonu mieszanki od iskry na świecy do chwili dojścia tłoka do GMP. Kąt ten zatem
określa położenie wału korbowego przed GMP w momencie zapłonu.
Kąt wyprzedzania zapłonu mieści się w granicach 5 do 30 stopni i zależy między innymi
od prędkości obrotowej silnika.
Można mówić o prawidłowym ustawieniu zapłonu, o zbyt wczesnym zapłonie (za duży kąt
wyprzedzenia zapłonu) lub zbyt późnym zapłonie (za mały kąt wyprzedzenia zapłonu).
Jeżeli zapłon jest zbyt wczesny to gwałtowny wzrost ciśnienia następuje wtedy, gdy tłok
jest jeszcze znacznie oddalony od GMP, co przeciąża układ tokowo-korbowy, powoduje
spadek mocy silnika i wywołuje tzw. spalanie stukowe (detonacyjne).
Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu i niekiedy świeża mieszanka
wchodząca do cylindra zapala się dopalających się spalin i wywołuje tzw. strzały
w gaźniku lub w rurze dolotowej."*


Czyli mieścisz się w podanym zakresie :mrgreen: :mrgreen:

*źródło-" autowiedza.republika/pl."
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”