Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 10:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
PeBe napisał(a):
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?


WITAM
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????

i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????


Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady :)
Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 11:55 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 542
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
A na zimno, gdy dłużej pokręcisz za pierwszym razem, to zapala?

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Witam

to jest tak, że kręcić za długo się nie da, bo po 5-7 sekundach sam rozłącza i trzeba zakręcić raz jeszcze i wtedy zawsze odpala.

Ale bywa że i na zimnym zapali od pierwszego po krótkim kręceniu 3-4 sekundy - czyli też nie poprawnie długo kręci.
Szukam porady bo jak kupiłem Volvo to zawsze praktycznie od strzału palił i po założeniu gazu też było OK,
to po jakimś czasie się tak zaczęło dziać.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 13:29 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 542
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
U mnie zaczął dłużej kręcić na zimno gdy lał jeden wtrysk gazu. Po prostu "przez noc" produkował zbyt bogatą mieszankę. Pomagało odpalanie przy wciśniętym do podłogi gazie, wówczas dolot szybciej się przewietrzał.

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Dzięki za info. Sprawdzę :)

A wtrysk wymieniłeś ? i problem zniknął ?

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 13:40 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 542
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
Wymiana wszystkich wtrysków - jeszcze na gwarancję się załapałem. Pomogło od ręki.
Śmieszne, że z tym trudniejszym zapalaniem (i innymi okazjonalnymi objawami) walczyłem przy pomocy mojego mechanika. Były jakieś wypadania zapłonów na tym cylindrze, więc podmienialiśmy świece, fajko-cewki itd. ale nic nie pomagało.
Gdy wreszcie zadzwoniłem do swojego gazownika ("może on coś pomoże?"), ten się niemal obraził, że nie od razu jego zapytałem, bo diagnoza była oczywista.

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Dzięki Dzwonię do gazownika

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Shiryu
PostNapisane: 2017-09-07, 08:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.10.2016, 20:58
Posty: 48
Lokalizacja: Podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Shiryu
VOLVO: xc90 (US)
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243 KM
Rok: 2010
Przebieg: 122
PeBe napisał(a):
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
Ja bym jednak zwalił na "fachowca". Od razu jak umawiałem się na montaż (STAG) uprzedzili, że może być potrzebny jeszcze emulator, co będzie wymagało dopłaty ok 100 zł (ostatecznie nie było potrzeby). Znali silnik i wiedzieli, że może tam być potrzebny dodatkowy element. I tyle.

_________________
Mój czołg ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pilat
PostNapisane: 2018-12-26, 19:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 25.04.2018, 21:00
Posty: 2
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Nie określono
Imię: JAKUB
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 263000
marki500 napisał(a):
PeBe napisał(a):
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?


WITAM
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????

i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????


Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady :)
Pozdrawiam
Mariusz


Rozwiązałeś problem bo mam identyczny problem tylko sprawa dotyczy [S80 2.5T 200KM manualna B5254T6 2008r + LPG] instalacja nowa (sterownik STAG QMax Plus, wtryskiwacze Barracuda 130,reduktor KME GOLD GT + dodatkowy emulator ciśnienia paliwa STAG FPE-A ). wyczyszczona przepustnica ( przepływomierz PIERBURG nowy wymieniony stary był BOSCH , świece nowe oryginały volvo) Podczas jazdy na LPG (na PB problem nie występuje) Auto z polskiego salonu serwisowane w ASO
Auto tankuje tylko na SHELL Shell V-Power 95 i Shell AutoGas LPG


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2018-12-27, 11:19 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 2457
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 280000
Skoro problemy są tylko na LPG to w LPG bym szukał problemu i może jakiegoś bardziej ogarniętego gazownika.

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-12-27, 23:12 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
pilat skąd jesteś ? u kogo zakładałeś instalację ? próbowałeś reklamować ? odczytywałeś błędy ?

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
explosive_s
PostNapisane: 2018-12-27, 23:39 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.06.2018, 17:41
Posty: 18
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Mam ta instalacje w swoim xc70 z 2008 roku i nie ma najmniejszych problemów. Brak kontrolki check engine, obroty nie faluja. W zasadzie nie wiem kiedy jest na gazie a kiedy nie.
Reasumując, wszystko to chyba kwestia gazownika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
szymon_xc90
PostNapisane: 2019-06-03, 15:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.05.2019, 21:40
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Nie określono
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Cześć,

Czy komuś udało się rozwiązać kwestię emulacji w silniku 2.5T + LPG z USA?

Instalacja dość leciwa STAG montowana w 2009. Świeci się kontrolka check (po za tym wszystko ok, działa bez zarzutu). Interfejs wywala błędy P0089 i P0090 (coś z ciśnieniem paliwa). Check można skasować ale oczywiście po dwóch odpaleniach powraca. Jakieś emulatorki do tego silnika? ktoś coś? :)

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2019-06-03, 20:58 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
O wielu lat problem raczej nie istnieje.
Stagowe FPE-A powinno ogarnąć samo :) a Alexowe Torpedo wymaga kogoś kto kuma lub poprosi pomoc techniczną o pomoc....

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
szymon_xc90
PostNapisane: 2019-06-04, 09:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.05.2019, 21:40
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Nie określono
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Mikaell napisał(a):
O wielu lat problem raczej nie istnieje.
Stagowe FPE-A powinno ogarnąć samo :) a Alexowe Torpedo wymaga kogoś kto kuma lub poprosi pomoc techniczną o pomoc....


Dzięki za info, a czy to możliwe że nie mam w ogóle zamontowanego tego emulatora FPE-A? (Tak jak pisałem instalacja z 2009 więc by mnie to jakoś nie zdziwiło). I jeśli to możliwe czy do takiej instalacji można ewentualnie dołożyć taki emulator? Będę niedługo wymieniał butlę więc może mi to ogarną.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2019-06-04, 21:56 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Mnie też by nie zdziwiło :) zawłaszcza, że pierwszy emulator FPE-V AC(Stag) wprowadziło na rynek w 2012 :).
W 2009 to może było już jakieś rozwiązanie od AEB lub montowano przelewy.
Wymienione przeze mnie emulatory są oddzielnymi urządzeniami i mogą być dodane do dowolnej instalacji.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
szymon_xc90
PostNapisane: 2019-06-05, 09:54 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.05.2019, 21:40
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Nie określono
Imię: Szymon
VOLVO: XC90
Silnik: 2.5T LPG
KW/KM/NM: 154kW
Rok: 2005
Przebieg: 180
Dzięki za info!

P.S. szkoda że jesteś aż z Wawy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL