Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
FatboyHD
PostNapisane: 2018-06-18, 13:15 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2017, 12:17
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: szukam V50
Silnik: najlepiej 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 0
Witam wszystkich serdecznie,

jestem na etapie gdzie po tygodniach grzebania w necie z szukaniem pomysłu jakie autko kupić, w końcu padło - V50 z silnikiem 2.4 140/170km.
Po zakupie i zrobieniu pierwszych serwisowych ruchów, chce do auta zamontować instalację LPG, rocznie jeżdżę ok 30tys, więc tylko instalacja gazowa da mi odetchnąć od sporych kosztów. Z tego co już ustaliłem to ta wersja silnikowa dobrze przyjmuje gaz ? O czym muszę pamiętać dodatkowo ?? Regulacje luzów zaworowych ??
Mam kilka pytań do użytkowników takiego samochodu z zasilaniem LPG. Jakie mniej więcej jest spalanie w cyklu mieszanym PB / LPG ?? Oraz jakie komponenty instalacji polecacie, jakie macie u siebie pod maską.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
JemRekami
PostNapisane: 2018-06-18, 15:16 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2015, 13:02
Posty: 899
Lokalizacja: LZA/RZ
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Cytuj:
Z tego co już ustaliłem to ta wersja silnikowa dobrze przyjmuje gaz ? O czym muszę pamiętać dodatkowo ?? Regulacje luzów zaworowych ??

O dobrym gazowniku, o kasowaniu luzów zaworowych w tych silnikach nie słyszałem.

Cytuj:
Jakie mniej więcej jest spalanie w cyklu mieszanym PB / LPG ?

Zależy, jak jeździsz; u mnie mediana, to 11,7 l/100 km.

Cytuj:
Oraz jakie komponenty instalacji polecacie, jakie macie u siebie pod maską.

Takie, które Twój gazownik będzie w stanie zestroić.

_________________
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
FatboyHD
PostNapisane: 2018-06-18, 16:07 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2017, 12:17
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: szukam V50
Silnik: najlepiej 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 0
Z tymi luzami to pewnie mi się już pomieszało, za dużo informacji przeczytanych w ostatnim okresie. Ale to tylko na plus że tego nie muszę pilnować przy tym silniku :)
Czyli decydując się na 2.4 140/170km, standardowe "procedury" po zakupie auta, płyny, pewnie rozrząd itp tu na szczęście już się dowiadywałem, zestaw z pompa wyjdzie mnie nowy ok 360zł plus robocizna, tak że do przyjęcia :)
Autko po zakupie do sprawdzonego warsztatu na montaż LPG i tylko jeździć, pamiętając oczywiście o regularnym serwisie zarówno filtrów lpg jak i oleju, świec itp. ?
Dopytuje bo tak jak pisałem wcześniej, wolę wiedzieć o wszystkich ewentualnych kwiatkach w przypadku danego auta niż po zakupie się dowiadywać :)
Szukam auta przede wszystkim z silnikiem cieszącym się opinia bezawaryjnego, lać paliwo, wymieniać regularnie co trzeba i jeździć dalej :) A z tego co wyczytałem ta jednostka pod takie coś podchodzi, plus samo autko coraz bardziej mi się podoba :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2018-06-18, 16:15 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 2279
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 280000
Tak

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
JemRekami
PostNapisane: 2018-06-19, 23:24 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2015, 13:02
Posty: 899
Lokalizacja: LZA/RZ
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
2.4 wolnossące naprawdę trzeba umieć zajechać. Nawet 20-letni może dać się dobrze kręcić przy wyprzedzaniu (tylko nie można się bać go kręcić nawet pod 5-6k RPM).

PS. Bierz 170 kuców, bebechy te same, tylko soft inny, a trochę lepsza charakterystyka momentu/mocy (oprócz większej stajni).

_________________
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vasco
PostNapisane: 2018-06-20, 13:54 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 15.04.2013, 12:53
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Przed Tobą nie lada zadanie - znaleźć sztukę, którą warto będzie kupić.
Uważaj, żeby nie wpaść na jakieś truchło, którego wyprowadzenie na prostą będzie Cię kosztowało więcej, niż Pb za cały okres użytkowania. Takie mamy realia rynku samochodów używanych :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomos3k
PostNapisane: 2018-06-22, 00:43 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.03.2017, 18:40
Posty: 57
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S40 MS
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Przebieg: 0
Od blisko roku śmigam na LPG i średnie spalanie u mnie wynosi 10.7l/100km, przy czym jakieś 80-90% to miasto i obwodnica. Wystarczy jeździć płynnie (co nie znaczy od razu, że wolno) i da się osiągnąć bardzo przyzwoity wynik. Podczas długiej trasy zdarzało mi się schodzić poniżej 9l/100km na całym zbiorniku.

Co do instalacji wg zakładu który mi montował dobrze jest zrobić instalację z tzw. bypassem, czyli dodatkowym małym obiegiem paliwa dla przedłużenia żywotności pompy paliwa - w momencie przełączania się na gaz pompa paliwa nadal sobie pracuje na małych obrotach. Standardowo pakuje się emulator, ale jak pompa będzie pracować ledwie po parę minut dziennie to może się to z czasem źle odbić.

Odnośnie komponentów instalacji początkowo miałem całość na STAG'u: Qmax Plus + R01 250 + AC-W03, ale występował problem ze sterownikiem, który ciągle wywalał check engine, że niby mieszanka była zbyt bogata. Wszystko chodziło cacy, no ale tak średnio jeździć z jarzącą się kontrolką. W ramach gwarancji zajęli się tym i po paru wizytach stwierdzili, że sterownik jest winowajcą i wymienili na AEB King - od tego momentu śmiga bezproblemowo.

_________________
Fotografia wnętrz, nieruchomości (i nie tylko) - Trójmiasto
Passion Red S40 '04 2.4i


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
FatboyHD
PostNapisane: 2018-06-23, 11:20 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2017, 12:17
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: szukam V50
Silnik: najlepiej 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 0
Liczę że mój dobry znajomy który od lat ściąga auta z zagranicy, przywiezie mi godna uwagi sztukę :)
Teraz nawet ma dokładnie taką jak bym chciał V50 na stanie, tylko silnik nie ten bo 1.6 eco w dieslu. Ale poczekam :)

Co do gazu, tomos3k fajnie że dałeś info o tym checku, od razu będę przygotowany na rozmowę z instalatorem :)
Ostatnio byłem na kontrolnym przeglądzie z C3 żony i wstępnie pogadałem z gościem u którego będę zakładał o montaż LPG w tym silniku 2.4 - wspomniał że proponuje na stagu bo w tym silniku potrzebny jest emulator jak dobrze pamiętam (??) a stag ma to już w sobie (cokolwiek to znaczy), chyba faktycznie zna się na rzeczy bo na forum lpg go chwalą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomos3k
PostNapisane: 2018-06-23, 14:55 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.03.2017, 18:40
Posty: 57
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S40 MS
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Przebieg: 0
Właśnie w tym celu wspomniałem o tym bypassie, bo dzięki temu nie trzeba się bawić w emulator. Można zrobić z emulatorem, ale może się to z czasem odbić na żywotności pompy paliwa.

_________________
Fotografia wnętrz, nieruchomości (i nie tylko) - Trójmiasto
Passion Red S40 '04 2.4i


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Rafałek
PostNapisane: 2018-06-26, 00:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.05.2016, 04:27
Posty: 60
Płeć: Nie określono
Imię: Rafal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125KW/170KM
Rok: 2001
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 275000
Mój pali około 13l LPG i zbiornik benzyny na rok ;D Latam na STAGu trzy lata i koszt instalacji i samochodu już mi się zwrócił z większych wydatków które mogą Cię spotkać to trzeba też wspomnieć o przepustnicy lubią robić problemy niestety


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
JemRekami
PostNapisane: 2018-06-26, 10:07 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2015, 13:02
Posty: 899
Lokalizacja: LZA/RZ
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Cytuj:
Mój pali około 13l LPG i zbiornik benzyny na rok

Czyli większość, to pewnie trasy, ale ciekawi mnie, skąd aż 13 litrów w wolnossącym?

_________________
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Rafałek
PostNapisane: 2018-06-26, 11:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.05.2016, 04:27
Posty: 60
Płeć: Nie określono
Imię: Rafal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125KW/170KM
Rok: 2001
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 275000
Głównie autostrady i to bardziej te zachodnie jak jeździłem tylko trasy między miasteczkami to paliło mi około 10-11l także wszystko w normie raczej, mój rekord to 9,2l


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL