Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
tommitmx
PostNapisane: 2018-09-09, 15:54 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 1130
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 250000
Czy szarpanie przy zmianie biegów w szczególności z 1 na 2 i 3 może być związane z padającymi cewkami?

Szarpanie jest większe na lpg ale i na PB też występuje ale w mniejszym stopniu.
Na zimnym silniku jest prawie idealnie gorzej jak auto się nagrzeje.
Świece zmieniane 10kkm NGK a cewki mają przejechane ok 70kkm bosch.

_________________
Obrazek

ŁOŚ


Ostatnio edytowano 2018-09-09, 20:21 przez tommitmx, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2018-09-09, 20:13 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 2910
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Obstawiam cewki,70k to wcale nie mało jak na LPG.

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
NERA
PostNapisane: 2018-09-09, 23:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2017, 00:13
Posty: 39
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2002
Przebieg: 134000
Piszesz, że przy zmianie biegów, czyli pewnie w momencie ujmowania gazu. Ostatnio musiałem trochę pojeździć 2.4 140KM na odpiętej przepływce, bo na wpiętej samochód gaśnie na benzynie. Ogólnie inaczej obroty się zachowują w reakcji na pedał gazu, ale najbardziej irytujące przy takiej jeździe jest właśnie poszarpywanie w momencie gdy ujmie się gaz poniżej poziomu jaki jest potrzebny, żeby jechać ze stałą prędkością, tak samo na LPG jak i na Pb. Nie wiem tylko jak to się ma do jazdy na wpiętej tylko źle działającej przepływce - gdyby to miała być przyczyna Twojego problemu :mrgreen:

Świece musiałbyś bardzo źle dobrać, żeby po 10kkm robiły problemy. W to, że cewki na gazie dostają po du*** to już nie będę wnikał, bo nie mam wystarczającej wiedzy. Moje mają na gazie przejechane około 80kkm i w ogóle nie wiem czy były kiedykolwiek wymieniane, a problemów z nimi nie mam. Poza tym jakby Ci zapłony wypadały to byś to odczuwał w każdym momencie jazdy, a nie tylko przy zmianie biegu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2018-09-10, 09:08 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 1130
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 250000
NERA napisał(a):
momencie ujmowania gazu.


W momencie dodawania gazu.

NERA napisał(a):
tak samo na LPG jak i na Pb


U mnie na PB jest trochę lepiej.

_________________
Obrazek

ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2018-09-10, 09:15 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 2910
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
NERA napisał(a):
Poza tym jakby Ci zapłony wypadały to byś to odczuwał w każdym momencie jazdy, a nie tylko przy zmianie biegu.



Mylisz się kolego .
Właśnie te objawy można zauważyć przy zapinaniu biegów od 1-3 przy rozpędzenia auta , później względem wyższych biegów i większej prędkości zaczynają zanikać te szarpania , szczególnie odczuwalne na LPG (zmiana impedencji na cewkach) dość powszechne zjawisko przy LPG .

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomek5000
PostNapisane: 2018-09-10, 12:43 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.08.2017, 18:36
Posty: 335
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: v50
Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 204800
Hej Łysy też mam takie poszarpywanie lekkie. Sądzisz że powinienem wymienić wszystkie czy nie koniecznie?
Mam V50 2.4poj. 140 koni z 2004r

Można jakoś zwykłym miernikiem sprawdzić która cewka to złom?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2018-09-10, 15:21 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 2910
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
tomek5000 napisał(a):
Hej Łysy też mam takie poszarpywanie lekkie. Sądzisz że powinienem wymienić wszystkie czy nie koniecznie?
Mam V50 2.4poj. 140 koni z 2004r

Można jakoś zwykłym miernikiem sprawdzić która cewka to złom?

Tylko w komplecie, jeśli zostawiasz auto dla siebie.
Dobrze jest podmienić te cewki dla sprawdzenia, by się upewnić.

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomek5000
PostNapisane: 2018-09-10, 15:26 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.08.2017, 18:36
Posty: 335
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: v50
Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 204800
Jak najbardziej auto dla mnie ale na raz wydać 5x170 zł to sporo.
Chyba żebym tak w ciągu 5 miesięcy wymieniał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
NERA
PostNapisane: 2018-09-10, 23:40 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2017, 00:13
Posty: 39
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2002
Przebieg: 134000
tommitmx napisał(a):
W momencie dodawania gazu.

Czyli zupełnie inaczej niż u mnie. Ogólnie można jednak przypuszczać, że coś zaburza dostawy paliwa do cylindra w odpowiedniej ilości, a źle mierząca przepływka ma na to wpływ. W moim 2.4 na kompie było widać jak przed zaduszeniem silnika wartości skaczą zupełnie bez sensu.

Łysy napisał(a):
Właśnie te objawy można zauważyć przy zapinaniu biegów od 1-3 przy rozpędzenia auta , później względem wyższych biegów i większej prędkości zaczynają zanikać te szarpania

Nie jestem mechanikiem, ale znając podstawy działania silników ZI nie jest dla mnie niczym niezwykłym, że jak zapłon wypadnie w momencie kiedy do cylindra jest podawane dużo paliwa, bo potrzebna jest duża siła i jeszcze dodatkowo na niskim biegu to będzie to czuć bardzo, a jadąc z dużą prędkością obrotową i na wysokim biegu nie odczuję tego za bardzo.
Łysy napisał(a):
(zmiana impedencji na cewkach) dość powszechne zjawisko przy LPG

Jakbyś pisał o cewkach wtryskiwaczy to jeszcze bym wiedział o co chodzi, ale jeżeli chodzi o zapłonowe to już nie za bardzo :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2018-09-11, 20:21 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 1130
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 250000
Sprawdziłem przepływkę.

Zamiast 4g/s pokazuje 2,8 -2.9g/s.

_________________
Obrazek

ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
NERA
PostNapisane: 2018-09-12, 01:41 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2017, 00:13
Posty: 39
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2002
Przebieg: 134000
Elektronika, którą są naszprycowane nasze Volva ma taką właściwość, że nie tylko działa, albo nie działa, ale może też źle działać. U mnie po odpaleniu na Pb przepływka pokazywała właśnie w okolicy 3g/s i silnik chodził na wolnych obrotach stabilnie, ale jedno dotknięcie pedału gazu i jak obroty spadały to wartości przepływki nie miały już nic wspólnego z obrotami, a nawet z prawami fizyki :o

Sonda lambda też może robić robotę, tylko że chyba powinna wywalić check engine - świeży temat: viewtopic.php?f=177&t=137839


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lebek89
PostNapisane: 2018-09-12, 02:12 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.05.2018, 21:18
Posty: 91
Płeć: Nie określono
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: 2.5t
KW/KM/NM: 210
Rok: 2003
Przebieg: 170
U mnie po dotknięciu gazu na wolnych obrotach w pierwszym momencie jak by lekko spadały obroty a po chwili idą w górę ale tylko na ciepłym silniku na zimnym tego nie ma jak i zresztą tego lekkiego szarpniecia przy wysprzeglaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2018-09-12, 14:30 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1866
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
lebek89, sprawdź lepiej dolot pod kątem nieszczelności- druga sprawa czy po przegazowce na naturalu mie spadając Ci na moment obroty poniżej jałowych?

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lebek89
PostNapisane: 2018-09-12, 19:17 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.05.2018, 21:18
Posty: 91
Płeć: Nie określono
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: 2.5t
KW/KM/NM: 210
Rok: 2003
Przebieg: 170
Sprubuje sprawdzić dolot. Po przegazowce obroty spadają idealnie na wolne. Jedynie pierwsze naciśnięcie ma gaz powoduje jak by by silnik bardzo lekko zszedł z obrotów i wtedy idzie w górę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2018-09-12, 20:56 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1866
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
lebek89 napisał(a):
Sprubuje sprawdzić dolot. Po przegazowce obroty spadają idealnie na wolne. Jedynie pierwsze naciśnięcie ma gaz powoduje jak by by silnik bardzo lekko zszedł z obrotów i wtedy idzie w górę.

No to raczej masz coś źle wystrojone bądź przepływka szwankuje

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL