[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

ODPOWIEDZ
TheWojt
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2018-09-06, 20:36
Imię: Wojtek
VOLVO: S60
Silnik: 2,5T AWD
KW/KM/NM: 210KM/320Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 11PB, 13LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: TheWojt » 2020-01-16, 14:19

Witam
Nie wiem czy temat był czy nie, ja nie znalazłem.

Problem jest taki, że autko po zgaszeniu na gazie nie odpala od razu tylko kręci 5-10 sekund. Nie ważne czy to rano po nocy czy w ciągu dnia. W sytuacji gdy jeżdżę na benzynie nic się nie dzieje i odpala od strzała. Nawet gdy przed zgaszeniem przelącze na benzyne to i tak problem z odpaleniem jest.

Sądzę że może być problem z wtryskami, które puszczają gaz do kolektora po zgaszeniu silnika zalewając go.

Podłączyłem go pod interfejs i dziwne jest to że w sterowniku zapisane są wtryski hana red, a zamontowane są barracudy Y75, ale wracając do sedna:

Jak najlepiej sprawdzić w domowych warunkach czy wtryski puszczają, jeśli to rzeczywiście one, lub jak zdiagnozować co może być problemem. Powiem szczerze widziałem wielu gazowników i większość z nich to fuszermani dlatego wolę na początek sam spróbować.

Reduktor KME Gold sądząc po wyglądzie i opisach na internecie.
Wyjście mam na dwie listwy wtryskowe 2 cyl i 3 cyl.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 680
Rejestracja: 2012-02-29, 00:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: Mikaell » 2020-01-16, 22:18

TheWojt pisze:
2020-01-16, 14:19
dziwne jest to że w sterowniku zapisane są wtryski hana red, a zamontowane są barracudy Y75, ale wracając do sedna:

Jak najlepiej sprawdzić w domowych warunkach czy wtryski puszczają, jeśli to rzeczywiście one, lub jak zdiagnozować co może być problemem. Powiem szczerze widziałem wielu gazowników i większość z nich to fuszermani dlatego wolę na początek sam spróbować.

Reduktor KME Gold sądząc po wyglądzie i opisach na internecie.
Wyjście mam na dwie listwy wtryskowe 2 cyl i 3 cyl.
1/ A możesz w swoim sterowniku wybrać Barracudy ??? :)
To nie dziw się - charakterystyka tych wtryskiwaczy jest bardzo podobna, a Barracudy biją jakością hany na głowę....

2/ Ile te barracudy mają najechane? zanim się zabrudzą tak żeby puszczać gaz to zwykle (dłuższą) chwilę trwa...
3/ jak nie ma kompensacji to trochę słabe to podłączenie listw do oddzielnych wyjść.
A co do pytania zasadniczego to obstawiam raczej, że Gold puszcza podciśnieniem (zintegrowanym z zaworem bezpieczeństwa)

TheWojt
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2018-09-06, 20:36
Imię: Wojtek
VOLVO: S60
Silnik: 2,5T AWD
KW/KM/NM: 210KM/320Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 11PB, 13LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: TheWojt » 2020-01-17, 10:19

nie mogę właśnie wybrać barracudy w moim sterowniku, gdyby się dało nie pytałbym o to :)

auto kupiłem w kwietniu i wtedy instalacja gazowa miała 6 lat więc podejrzewam, że tyle mają, choć nie mogę sobie przypomnieć czy poprzedni właściciel mówił coś o wymianie wtrysków juz czy nie.
Czy te wtryski nie są za słabe na tę moc auta? Z opisu wynika że one są na 45KM na cyl a u mnie troche więcej jednak jest

Problemy z odpalaniem zaczęły się jakoś od września ale wtedy objawiało się to na ciepłym silniku i czasami tylko i nie trwało tak długo jak teraz.

Jak sprawdzić tą kompresje jeśli miałbym to zrobić w swoim garażu.

Jak sprawdzić czy puszcza podciśnieniem? Zdjąć ten wężyk z reduktora, który jest na środku urządzenia na zdjęciu i tam zobaczyć i jakie mają być objawy? Robić to na zimnym czy ciepłym silniku i zgaszony czy zapalony?

Lazytann
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2017-07-27, 16:59
Imię: Krzyszrof
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 147kw/200KM
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Knurów
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: Lazytann » 2020-01-17, 16:09

Witaj,
Miałem podobny problem z zalewaniem komory silnika gazem, rano musiałem kręcić kilka-kilkanaście sekund, aż silnik się przedmuchał z tego gazu nazbieranego w nocy i dopiero zaczynał odpalać normalnie. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest proste zakręcenie głównego zaworu na samej butli gazowej, pojeździj później chwilę, aby spalić do końca gaz, który jest w układzie i następnego dnia zobacz jak odpala samochód.
Pozdrawiam

kacpi039
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2019-11-30, 18:48
Imię: Krzysztof
VOLVO: v70
Silnik: 2,0 bp+lpg
KW/KM/NM: 146
Rok: 2010
Średnie spalanie: 11lpg
Przebieg: 249000
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: kacpi039 » 2020-01-18, 06:56

można też wyjąć wtryski i psiknąć leciutko specjalną pianką jak pokarzą się pecherzyki to znaczy że puszczają .

TheWojt
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2018-09-06, 20:36
Imię: Wojtek
VOLVO: S60
Silnik: 2,5T AWD
KW/KM/NM: 210KM/320Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 11PB, 13LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: TheWojt » 2020-01-19, 02:16

Lazytann pisze:
2020-01-17, 16:09
Witaj,
Miałem podobny problem z zalewaniem komory silnika gazem, rano musiałem kręcić kilka-kilkanaście sekund, aż silnik się przedmuchał z tego gazu nazbieranego w nocy i dopiero zaczynał odpalać normalnie. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest proste zakręcenie głównego zaworu na samej butli gazowej, pojeździj później chwilę, aby spalić do końca gaz, który jest w układzie i następnego dnia zobacz jak odpala samochód.
Pozdrawiam
robiłem tak i na samej benzynie z pustym układem pali na dotyk
kacpi039 pisze:
2020-01-18, 06:56
można też wyjąć wtryski i psiknąć leciutko specjalną pianką jak pokarzą się pecherzyki to znaczy że puszczają .
Rozumiem że chodzi o tą piankę do sprawdzania szczelności układu przy wymianie filtra lub opasek ( mydliny w sprayu ).
W Poniedziałek po pracy postaram się to ogarnąć.

Dzięki wszystkim za pomoc. Poinformuje co się okazało

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 584
Rejestracja: 2013-03-21, 23:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[S60, B5254T2, 2008 240KM ] problem z odpalaniem

Post autor: PeBe » 2020-01-20, 14:31

Jeśli leje gazem, warto przy odpalaniu wcisnąć gaz do podłogi, to szybciej przedmucha dolot. Choć to oczywiście nie zlikwiduje przecieku :D
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”