Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Dział dla miłośników jak i użytkowników VOLVO wagi ciężkiej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tir_omaniak
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2013-04-14, 13:56
Imię: Marcin
VOLVO: FH 12/C70
Silnik: D12 - T5
KW/KM/NM: 540KM/315KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Zawsze za 50 zloty
Przebieg: 351000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: Tir_omaniak » 2020-01-30, 19:19

Czesc. Jako ze mielam przerwe od forum prawie 2 letnia, a ze zdazylem pochwalic sie swoim malym losiem, przychodzi teraz kolej na duzego losia. Ktos z was, moze czytal moj wczesniejszy temat o ciezarowce jaka jezdzilem. Wiec, w maju 2018 roku, dostalem swoja pierwsza nowa ciezarowke w karierze. Byla zamawiana typowo podemnie.
Najwazniejsze wyposazenie:
-Wnetylowane skorzane fotele
-Car audio z wzmacniaczem sooboferem i lepszymi glosnikami
-Silnik 13Litrowy 540 Koni
-Kabina Globetrotter
-Alu Felgi
-Klimatyzacja postojowa
Tak wygladalo w majowkowy weekend, kiedy zostalo przywiezione do naszego Dilera Volvo
ObrazekObrazekObrazek


Przygotowanie pod klienta bylo dla nich nie lada wyzwaniem, ale nasz patron zaangarzowal sie rownie mocno w jego budowe co ja.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Z autem bawili sie prawie 3 tygodnie. Malowanie, skladanie, montowanie oswietlenia, pozniej my zakladalismy hudraulike, wiec przepakowywanie sie do nowego auta wypadlo na ostatni weekend maja 2018 roku
Obrazek

Srodek, poza skorzanymi wentylowanymi fotelami, kierownica i podlokietnikami nie zachwycal niczym szczegolnym. Ot taka zwykla ciezarowka.
Obrazek

Wyjezdzajac nia na pierwszy zaladunek licznik pokazal rowne 100KM (niestety nie zachowali mi sie zdjecie)
Jadac na Granice nie dotykalem niczego. Cale zycie, czlowiek jezdzil jednym modelem Volvo, gdzie byly delikatne liftingi, ale obsluga auta byla taka sama, a tutaj nagle mechanizacja. Komputery, aktywne tempomaty topograficzne, radio dotykowe, za duzo, zeby na raz bawic sie tym w czasie jezdy. Zaleglosci nadrobilem robiac pauze na granicy. Juz bylo o wiele latwiej.
Obrazek

Byly wakacje, wiec jak co roku wybieralem sie na Master Truck w Opolu. Na ten zlot dolaczylem kilka lampek, by auto bardziej sie prezentowalo wieczorowa pora (tak, komus moze sie to nie podobac, ale coz, ja nim jezdze, i najwazniejsze, zeby podobalo sie to mi :) )
ObrazekObrazekObrazek

I pojechalismy na zlot.
ObrazekObrazek

Po zlocie nadszedl okres mega ciezkiej i intensywnej pracy. Miesiac w miesiac przejezdzalem ponad 14 tys km, przebiegl nowego auta zmienial sie co tydzien az za szybko. Kiedy zatrzymalem sie na Boze Narodzenie licznik w aucie pokazywal juz 97Tys km.

Po nowym roku, po przekroczeniu 100 tys... nie to auto. Dostal niesamowitego kopa, zszedl z paliwa, silnik sie dotarl :)
Marzeniem moim, by miec juz takie auto totalnie jak dla siebie bylo zrobienie srodka. Kosztowna zabawa, i auto musi stac kilka tygodni, nie zarabiac na siebie. Duza firma moze by to nie odczula nawet, my mamy 4 auta, wiec 1/4 firmy nagle staje... nie zbyt fajnie.
Przy przebiegu 140tys km padl mi caly sterownik od Ad Blue. Auto na gwarancji, cale ustrojstwo wymienili mi w serwisie Volvo w Bremen w Niemcowie.

Majowka 2019... Auto ma przejechane 153tys km...




Marzenia sie spelniaja :) :) :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Jest moc! Jest cieplej, ciszej, przytulniej, i w mojej profecji o niebo latwiej zachowac czystosc. I ten zapach kiedy po weekendzie sie wchodzi do auta, czysta prawdziwa skora :)

Auto dalej lata bez problemow. Zadnych awari, usterek, czysta przyjemnosc. Az do wrzesnia. Oczekujac w Policach na zaladunek, gosciu wyjezdzajac z rajki po mojej prawej stronie za szybko zaczal sie lamac, przez co ogon jego naczepy zabral mi lusterko...
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Obecnie w tej sprawie bylo troche szarpania z ubezpieczycielem kierowcy ktory zrobil mi szkode, czekamy teraz na wolny termin w serwisie i wstawiamy auto na naprawe. Poza lusterkiem jest porysowanych kilka elementow, wiec malowanie zapewne tez wejdzie w gre. Cale szczescie, ze uszkodzil tylko lustro. Troche szybciej zaczal by sie lamac, mogl sciagnac mi pol kabiny, a wtedy nie bylo by juz nam tak wesolo.

Coz, nie bede was zanudzal juz dalej, wrzuce kilka zdjec z rozladunkow czy zaladunkow, jako ze zaczynam bawic sie fotografia. Jesli macie jakies pytania, madre, glupie, czy nawet bez sensu, chetnie odpowiem. Przy nastepnej okazji zgram wiecej zdjec z trasy, i cos bede staral sie na bierzaco wam tutaj powrzucac. Obecnie auto ma juz 252Tys km, zjezdzamy drugi komplet opon na osi ciagnacej i co... oby dalej bylo tak bezawaryjne jak jest :)

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Tam, gdzie zaczyna sie zabawa, konczy sie ekonomia :)
VOLVO S80 V8
VOLVO FH 540

Awatar użytkownika
camillinhio
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2019-05-08, 18:21
Imię: Kamil
VOLVO: XC60
Silnik: D5
KW/KM/NM: 235 (255)
Rok: 2019
Przebieg: 50000
Status: Offline

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: camillinhio » 2020-01-30, 19:36

Co to za opony, które wytrzymują takie przebiegi? ;) Może mi do XC podejdą :D

Wysłane z internetu


Awatar użytkownika
ayrsen
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1741
Rejestracja: 2008-02-28, 05:39
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: ayrsen » 2020-01-30, 21:09

"(...) bida, idę w kimę (...)"... :D
Dobre. Fajne zmiany. Ładniejsze niż S80... ;)
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI

Awatar użytkownika
Tir_omaniak
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2013-04-14, 13:56
Imię: Marcin
VOLVO: FH 12/C70
Silnik: D12 - T5
KW/KM/NM: 540KM/315KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Zawsze za 50 zloty
Przebieg: 351000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: Tir_omaniak » 2020-01-31, 20:56

camillinhio pisze:
2020-01-30, 19:36
Co to za opony, które wytrzymują takie przebiegi? ;) Może mi do XC podejdą :D

Wysłane z internetu
Panie, powiem Ci szczerze, ze 230 Tys na ciagnacej to jest malo. Znam cwaniakow, ktorzy na jednym komplecie opon do pol miliona dojezdzaja zanim wymienia.
Do Twojego XC takie wsadzic... noooo, bylo by mega ciekawie :)
Tam, gdzie zaczyna sie zabawa, konczy sie ekonomia :)
VOLVO S80 V8
VOLVO FH 540

Awatar użytkownika
Dawid_gda
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2010-04-21, 01:24
Imię: Dawid
VOLVO: 850GLT / XC70 Ocean Race
Silnik: B5254FS / D5244
KW/KM/NM: 170 / 185
Rok: 1992
Był na spocie: 7
Przebieg: 295000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: Dawid_gda » 2020-01-31, 21:10

Mam Cie :mrgreen:
IMG_20190721_095251.jpg
Jak tam napis zamontowałeś? :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
850GLT, V70XC Cross Country, XC70 Ocean Race, F12

Awatar użytkownika
Tir_omaniak
VOL
VOL
Posty: 352
Rejestracja: 2013-04-14, 13:56
Imię: Marcin
VOLVO: FH 12/C70
Silnik: D12 - T5
KW/KM/NM: 540KM/315KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Zawsze za 50 zloty
Przebieg: 351000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline

Dlugodystancowy duzy ciezki los na koksie

Post autor: Tir_omaniak » 2020-02-01, 21:58

Dawid_gda pisze:
2020-01-31, 21:10
Mam Cie :mrgreen:

IMG_20190721_095251.jpg

Jak tam napis zamontowałeś? :)
Dawidku, musimy zrobic sobie jakies wspolne foto na nastepnym zlocie. Napisu nie zamontowalem jeszcze, mam dylemata w jakich kolorach go zrobic, i gdzie zamontowac. Widzialem raz u Guldena, mial zamontowany na atrapie po stronie kierowcy. Tez moze bym go tam zamontowal, i kolory... nie wiem, zrobic czerwone litery na czarnym tle?

A co do Twoich kapsli od trab... gosciu mi dal zle info ze mial te dekle, a wyszlo, ze nie ma i tak no zrobilem sobie tylko z buzi wycieraczke Dawidzie...
Tam, gdzie zaczyna sie zabawa, konczy sie ekonomia :)
VOLVO S80 V8
VOLVO FH 540

ODPOWIEDZ

Wróć do „VOLVO Trucks”