[V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
-
- V
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-08-26, 20:16
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 T B5244T3
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 315000
- Lokalizacja: Łódzkie
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Dzieki Koledzy za podbudowanie wiedzy. Widze, że temat rzeka ale już jestem madrzejszy. Teraz ogarne jeszcze mokrą turbinkę i kilka drobiazgów i bede mogł poczuć Łosia na maksa.
- underreal
- V
- Posty: 50
- Rejestracja: 2016-09-11, 22:44
- Imię: Grzegorz
- VOLVO: S40
- Silnik: 1948
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2001
- Przebieg: 333000
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Odkopuję stary temat
Będę wymieniał w swoim S40 świece. silnik 2.0 wolnossący zagazowany sekwencją. Bardzo nierówno silnik mi pracuje, możliwe, że już ten czas.
Poprzednie miałem jakieś NGK. Mechanik mi też takie poleca, ale nie te najdroższe dedykowane do gazu, tylko te ze średniej półki, modelu niestety nie znam.
Co byście tam włożyli na moim miejscu?
Będę wymieniał w swoim S40 świece. silnik 2.0 wolnossący zagazowany sekwencją. Bardzo nierówno silnik mi pracuje, możliwe, że już ten czas.
Poprzednie miałem jakieś NGK. Mechanik mi też takie poleca, ale nie te najdroższe dedykowane do gazu, tylko te ze średniej półki, modelu niestety nie znam.
Co byście tam włożyli na moim miejscu?
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
A jesteś pewien, że wszystkie cewki są w porządku? Jakkolwiek bezsensownie to zabrzmi, ale bardziej bym się im w pierwszej kolejności przyjrzał.Bardzo nierówno silnik mi pracuje, możliwe, że już ten czas.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- underreal
- V
- Posty: 50
- Rejestracja: 2016-09-11, 22:44
- Imię: Grzegorz
- VOLVO: S40
- Silnik: 1948
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2001
- Przebieg: 333000
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
W piątek mechanik będzie robił ogólnie silnik, sprawdzi cewki, kompresję, przewody, wloty, zawory, te świece to tak wymienimy, bo nie wiem, kiedy były ostatnio wymieniane zanim kupiłem auto.JemRekami pisze:A jesteś pewien, że wszystkie cewki są w porządku? Jakkolwiek bezsensownie to zabrzmi, ale bardziej bym się im w pierwszej kolejności przyjrzał.Bardzo nierówno silnik mi pracuje, możliwe, że już ten czas.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
DENSO IKH20TTunderreal pisze:Co byście tam włożyli na moim miejscu?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Chalski, te świece są do silnika 2.4i, a kolega się podłączył do tematu, ale ma silnik 2.0.
Tam są "krótkie" świece.
Tam są "krótkie" świece.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
No to jak krótkie to IK20TT - no chyba że to świece bez podkładki (a la Ford) to z głowy symbolu nie pamiętam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- diavoli1991
- VOLVO
- Posty: 1095
- Rejestracja: 2015-01-03, 21:20
- Imię: Damian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11 l LPG/100 km
- Przebieg: 385000
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Co powiecie o tym świecach?
Przerwa fabrycznie juz na 0,7 mm.
http://atmil.pl/swieca-zaplonowa-bosch- ... p-337.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przerwa fabrycznie juz na 0,7 mm.
http://atmil.pl/swieca-zaplonowa-bosch- ... p-337.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hantek
- V
- Posty: 18
- Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
- Imię: Arek
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0 benzyna
- Rok: 1999
- Przebieg: 100000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Ogólna praktyka mówi że świece zapłonowe Bosch słąbo nadają się do gazu.
Z kolei moim zdaniem Denso TT to mocno przereklamowany produkt.
Ja trzymam się zasady NGK-Vline, Iskra Gaz, Brisk , CHampion
Dla tych co nie wiedzą krótki praktyczny poradnik jak dobierać świece zapłonowe do gazu
Z kolei moim zdaniem Denso TT to mocno przereklamowany produkt.
Ja trzymam się zasady NGK-Vline, Iskra Gaz, Brisk , CHampion
Dla tych co nie wiedzą krótki praktyczny poradnik jak dobierać świece zapłonowe do gazu
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa
-
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2015-09-24, 21:53
- Imię: Adrian
- VOLVO: V70 II
- Silnik: b5244s2 automat denso
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 16,6
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Ja jeżdżę na oryginalnych, ale dlatego, że kupiłem zaraz po zakupie auta natomiast słyszałem bardzo dobre opinie o świecach NGK Laserline LPG1 - 1496 typowo do CNG/LPG jak dobrze pamiętam do volvo właśnie "LPG1", ponoć odciążają cewki. Do naszych 5-cio cylindrówek komplet ok 300 zł trzeba zapłacić
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Dobre świece - wytrzymują jakieś 40-50kkmdiavoli1991 pisze:Co powiecie o tym świecach?
Przerwa fabrycznie juz na 0,7 mm.
A niby czemu BOSCH słaby do gazu - działają w wielu autach.Hantek pisze:Ogólna praktyka mówi że świece zapłonowe Bosch słąbo nadają się do gazu.
Z kolei moim zdaniem Denso TT to mocno przereklamowany produkt.
Jesli chodzi o Denso - musimy rozgraniczyć kilka linii produktów:
Denso TT - najzwyklejsze świece niklowe po ok 8-9 pln/szt - nie złe raczej nie do gazu
IK - irydowo niklowe - dobre ale i sporo droższe
IK xx TT - świece irydowo - irydowe - wg mnie jesli ich mechanicznie nie popsuć to jest szansa na obiecywany przez producenta przebiego ok 100kkm.
-- 14 lut 2017, o 07:40 --
Te oryginały to jawnie BOSCH - ta sama budowa i wykonanie, tylko inny napis.adiq pisze:Ja jeżdżę na oryginalnych,
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- VOLV
- Posty: 706
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Można jeszcze wspomnieć o serii Denso dedykowanej do LPG
LPG Iridium Tough, zwykle zawierające V w nazwie (np. VK20), ale to nie są tanie rzeczy
LPG Iridium Tough, zwykle zawierające V w nazwie (np. VK20), ale to nie są tanie rzeczy
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2015-09-24, 21:53
- Imię: Adrian
- VOLVO: V70 II
- Silnik: b5244s2 automat denso
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 16,6
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
A ktoś z Was jeździ na tych NGK Laserline lpg1 i może podzielić się swoją opinią ?bo przy następnej wymianie może bym się skusił
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Bo przy tych dedykowanych do gazu, płacisz dodatkowo za marketing
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Pare razy zakładałem, ale poza zmianą nazwy nie bardzo widzę różnicę między seriami TOUGH a POWER (w działaniu), co do ceny - wszystko zależy od poziomu rabatów w hurtowniach.Mikaell pisze:LPG Iridium Tough, zwykle zawierające V w nazwie (np. VK20), ale to nie są tanie rzeczy
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2015-11-22, 15:14
- Imię: Patryk
- VOLVO: v70 II
- Silnik: 2.4 + LPG
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Przebieg: 202000
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
A co koledzy powiecie o takich swieczkach . pytam bo jak założyłem gaz cos mi autko jak jest zimne kiepsko chodzi tak jak by sie dusiło daje gazu i się muli i nagle nastepuje zryw gazownik powiedział że to świeczki albo kabke. Juz jedne swiece wymienilem z 3 elektrodowych bosch na jedno elektrodowe tez bosch ale po 15zł sztuka aż Wstyd mówić i nadal kiepsko auto działa z tego co czytam to do volvo takie swiece się nie nadaja kiepskie do fury takiej klasy. Tak sie zastanawiam czy ten Bosch nie za tani znow zebym się nie wladowal znów w kanał.
http://allegro.pl/bosch-platinum-iridiu ... 40231.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Albo te.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -6418.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/bosch-platinum-iridiu ... 40231.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Albo te.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -6418.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Ja mam takie za 7zł chyba czzy 12zł Boscha jednoelektrodowe w których szczelinę zmniejszyłem na 0,7 i jeździ auto zarówno na PB jak i LPG.Medalik pisze:Juz jedne swiece wymienilem z 3 elektrodowych bosch na jedno elektrodowe tez bosch ale po 15zł sztuka aż Wstyd mówić i nadal kiepsko auto działa z tego co czytam to do volvo takie swiece się nie nadaja kiepskie do fury takiej klasy
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
A jak wydasz 300 zł na świece i silnik nadal będzie kuleć, to nie będzie wstyd? Ja dałem 10 zł/szt i wstyd mi nie jest. A ponadto silnik "lubi" te świece.po 15zł sztuka aż Wstyd mówić
PS-ten silnik nie ma kabli zapłonowych (wysokiego napięcia). Aparatu zapłonowego również nie ma.
Co do problemu, pewnie trzeba poprawić korekty od temperatury.
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
W końcu świeca to raptem w uproszczeniu dwa druty między którymi skacze iskra więc nie ma powodu żeby na świecach za 7zł miało być źle jeśli mają te same parametry jak zaleca producent. Można inwestować w świece wykonane lub pokryte jakimiś warstwami z innych materiałów ale tylko dwa "druty" między którymi następuje wyładowanie.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Najpierw świece do wymiany (tak jak koledzy pisali nawet i po 10zł/szt. ale nowe i z odpowiednią przerwą), a jak nie przejdzie to cewki do sprawdzenia - może któraś już pada...
Jak zaplon na benzynie będzie OK, to przyczyna może leżeć w instalacji LPG (lub jej wystrojeniu)
Jak zaplon na benzynie będzie OK, to przyczyna może leżeć w instalacji LPG (lub jej wystrojeniu)
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2015-11-22, 15:14
- Imię: Patryk
- VOLVO: v70 II
- Silnik: 2.4 + LPG
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Przebieg: 202000
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Jak bym wydał. 300 i nadal by zle chodzil to by mnie krew zalała. Musze sprawdzić jaka przerwa orginalnie była na nowych swiecach bo prawdę mówiąc nic nie zmieniałem podczas montażu.kreciq pisze:A jak wydasz 300 zł na świece i silnik nadal będzie kuleć, to nie będzie wstyd?.po 15zł sztuka aż Wstyd mówić
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
Ja zamówiłem zwykłe najtańsze które miały mieć 1mm a się okazało że i tak już miały 0,8mm. Na paliwie chodzi dobrze? tylko na gazie problem?
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
No tak, ale dochodzi do tego zmiana właściwości tych drutów w kontekście ciśnienia, temperatury, trwałości, etc. Praw fizyki nie oszukasz, a w tańszych trudniej spodziewać się lepszych materiałów.snow pisze:W końcu świeca to raptem w uproszczeniu dwa druty między którymi skacze iskra więc nie ma powodu żeby na świecach za 7zł miało być źle jeśli mają te same parametry jak zaleca producent. Można inwestować w świece wykonane lub pokryte jakimiś warstwami z innych materiałów ale tylko dwa "druty" między którymi następuje wyładowanie.
Mi na tańszych wypadał zapłon na gazie, teraz mam spokój.
Ale każdy ma swój portfel i nim głosuje.
Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: [V50 2004 2.4 140KM Pb+LPG] Jakie świece
W dwulitrowym wolnossącym nissanie (150KM) zwykłe Denso K20TT bardzo dobrze mi się sprawowały, wytrzymywały nawet lekko ponad 25tys. km przy niemałej przerwie 1.0mm. Także nie wiem skąd to narzekanie tutaj na nie, cena poniżej 50zł za 4szt, a w silniku zamontowanym poprzecznie wymiana jest przecież szybka i przyjemna. Druga sprawa, to pakowanie drogich irydowych czy tam platynowych świec z bardzo małą przerwą do niewysilonych silników wolnossących - ktoś mi może powiedzieć po co? Bo chyba tylko po to, żeby rzadziej je zmieniać.
Ogólnie to im ciężej ma iskra do przeskoczenia tym lepsze świece są wymagane (i też mniejsza przerwa). A ciężej jest jak jest większy stopień sprężania albo wysokie doładowanie i "oporne" paliwo (= lpg). Ja też oczywiście nikomu nie bronię stosować "lepszych" świec ale sam tego próbowałem i wg mnie nie ma większego sensu. Czasem na zwykłych świecach wystarczy tylko minimalnie zmniejszyć odstęp i już będzie bardzo dobrze. W nissanie tak właśnie było, producent zalecał przerwę 1.1mm, producenci świec 1.0-1.1, przy gazie bardzo fajnie sprawdzało się właśnie 1.0. Testowałem też mniejsze przerwy (0.8) i szczególnie w użytecznym zakresie obrotów (2 - 4tys) auto zauważalnie traciło na elastyczności - na większej przerwie mieszanka lepiej się spala (kompletniej) stąd lepszy moment obrotowy i niższe spalanie. Niestety za duża przerwa też ma wadę - przy dużym obciążeniu, dużej dawce paliwa i powietrza w cylindrze (okolice mocy max silnika) iskra ma gorsze warunki do przeskoczenia, więc lepiej sprawdza się tu mniejszy odstęp elektrod, ew właśnie lepsze świece. W każdym razie nie ma co za bardzo rozjeżdżać się z zaleceniami producenta, on jednak najlepiej wie kiedy jego silnik działa najsprawniej.
Ogólnie to im ciężej ma iskra do przeskoczenia tym lepsze świece są wymagane (i też mniejsza przerwa). A ciężej jest jak jest większy stopień sprężania albo wysokie doładowanie i "oporne" paliwo (= lpg). Ja też oczywiście nikomu nie bronię stosować "lepszych" świec ale sam tego próbowałem i wg mnie nie ma większego sensu. Czasem na zwykłych świecach wystarczy tylko minimalnie zmniejszyć odstęp i już będzie bardzo dobrze. W nissanie tak właśnie było, producent zalecał przerwę 1.1mm, producenci świec 1.0-1.1, przy gazie bardzo fajnie sprawdzało się właśnie 1.0. Testowałem też mniejsze przerwy (0.8) i szczególnie w użytecznym zakresie obrotów (2 - 4tys) auto zauważalnie traciło na elastyczności - na większej przerwie mieszanka lepiej się spala (kompletniej) stąd lepszy moment obrotowy i niższe spalanie. Niestety za duża przerwa też ma wadę - przy dużym obciążeniu, dużej dawce paliwa i powietrza w cylindrze (okolice mocy max silnika) iskra ma gorsze warunki do przeskoczenia, więc lepiej sprawdza się tu mniejszy odstęp elektrod, ew właśnie lepsze świece. W każdym razie nie ma co za bardzo rozjeżdżać się z zaleceniami producenta, on jednak najlepiej wie kiedy jego silnik działa najsprawniej.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.